cenenzo Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 https://www.komplett.no/product/836889/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-g501jw-156-full-hd-matt Eller https://www.komplett.no/product/839744/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/apple-macbook-pro-13-retina-display?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87 Skal kjøpe meg en pc, men jeg vet ikke hvilken, hvilken av disse 2 er anbefalt? Skal brukes til skole + gaming Går dataingeniør Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Disse to maskinene er så vidt forskjellige at det blir vanskelig å sammenligne. Ønsker du deg en stor og tung gaming laptop eller en liten lettere sak med god batteritid? Macbooken er ingen maskin til spill. 1 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Disse to maskinene er så vidt forskjellige at det blir vanskelig å sammenligne. Ønsker du deg en stor og tung gaming laptop eller en liten lettere sak med god batteritid? Macbooken er ingen maskin til spill. Stor og tung er jo Acer maskinen rett og slett ikke rett over 2,0 kilo er veldig akseptabelt på 15,6 maskin. Uansett dette blir et enkelt valg da Macbook ikke duger for spilling og Acer maskinen gjør det.. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Er til league of legends, men tenkte liksom hva får jeg mest for pengene Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Med mindre jeg ser dårlig eller at det har kommet noe annet i veien, så står det faktisk ASUS og ikke Acer. Bare sånn til informasjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Appelen er sikkert god om du trenger mye batteritid sinden det er liten skjerm, kun integrert grafikk og 2 kjerner. Asusen har 4 kjerner, dobbl ram, grafikkkort, 1 TB ekstra hardisk, større skjerm. Alt kommer ann på hvordan du skal bruke PC'n og hvilket OS du foretrekker Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Appelen er sikkert god om du trenger mye batteritid sinden det er liten skjerm, kun integrert grafikk og 2 kjerner. Asusen har 4 kjerner, dobbl ram, grafikkkort, 1 TB ekstra hardisk, større skjerm. Alt kommer ann på hvordan du skal bruke PC'n og hvilket OS du foretrekker Jeg vet faktisk ikke, bruker den nok til litt av hvert. Macen jeg linket har jeg allerede kjøpt i januar, vet bare ikke om eg skal bytte den ut. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Appelen er sikkert god om du trenger mye batteritid sinden det er liten skjerm, kun integrert grafikk og 2 kjerner. Asusen har 4 kjerner, dobbl ram, grafikkkort, 1 TB ekstra hardisk, større skjerm. Alt kommer ann på hvordan du skal bruke PC'n og hvilket OS du foretrekker Jeg vet faktisk ikke, bruker den nok til litt av hvert. Macen jeg linket har jeg allerede kjøpt i januar, vet bare ikke om eg skal bytte den ut. Mac'en du linker til ble lansert 9. mars i år så den kan du ikke ha kjøpt i januar. Men, du kan ha forrige modell med noe lavere ytelse både på CPU og grafikk samt tregere SSD og uten Force Touch. Å sammenligne med Asusen blir uanett merkelig siden det er snakk om to så totalt ulike typer datamaskin. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Appelen er sikkert god om du trenger mye batteritid sinden det er liten skjerm, kun integrert grafikk og 2 kjerner. Asusen har 4 kjerner, dobbl ram, grafikkkort, 1 TB ekstra hardisk, større skjerm. Alt kommer ann på hvordan du skal bruke PC'n og hvilket OS du foretrekker Jeg vet faktisk ikke, bruker den nok til litt av hvert. Macen jeg linket har jeg allerede kjøpt i januar, vet bare ikke om eg skal bytte den ut. Mac'en du linker til ble lansert 9. mars i år så den kan du ikke ha kjøpt i januar. Men, du kan ha forrige modell med noe lavere ytelse både på CPU og grafikk samt tregere SSD og uten Force Touch. Å sammenligne med Asusen blir uanett merkelig siden det er snakk om to så totalt ulike typer datamaskin. Da ble den brått kjøpt rundt mars. Står early 2015 inne på informasjon. Det er force touch på den Da er den brått kjøpt i mars. Har ikke tenkt så mye over det. Men hvis dere skulle ha valgt mellom de to maskinene for pengene hvilken ville dere tatt? Asusen veier jo 2kg så er jo 500g mer enn macen. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Appelen er sikkert god om du trenger mye batteritid sinden det er liten skjerm, kun integrert grafikk og 2 kjerner. Asusen har 4 kjerner, dobbl ram, grafikkkort, 1 TB ekstra hardisk, større skjerm. Alt kommer ann på hvordan du skal bruke PC'n og hvilket OS du foretrekker Jeg vet faktisk ikke, bruker den nok til litt av hvert. Macen jeg linket har jeg allerede kjøpt i januar, vet bare ikke om eg skal bytte den ut. Mac'en du linker til ble lansert 9. mars i år så den kan du ikke ha kjøpt i januar. Men, du kan ha forrige modell med noe lavere ytelse både på CPU og grafikk samt tregere SSD og uten Force Touch. Å sammenligne med Asusen blir uanett merkelig siden det er snakk om to så totalt ulike typer datamaskin. Da ble den brått kjøpt rundt mars. Står early 2015 inne på informasjon. Det er force touch på den Da er den brått kjøpt i mars. Har ikke tenkt så mye over det. Men hvis dere skulle ha valgt mellom de to maskinene for pengene hvilken ville dere tatt? Asusen veier jo 2kg så er jo 500g mer enn macen. Det er helt umulig å gi noe fasit svar på fordi det avhenger av dine behov, ønsker og preferanser. Selv spiller jeg aldri på en laptop og takler ikke skjermer større enn 13" på en laptop. Dessuten foretrekker jeg OS X foran Windows. Så for meg ville valget vært enkelt. Hva andre ønsker, trenger og foretrekker er kanskje helt noe annet. Det blir som om jeg går og spør naboen om han synes jeg bør kjøpe en sportsbil eller en varebil. Han kan ikke avgjøre mitt behov. Endret 27. august 2015 av Valotunk 1 Lenke til kommentar
mrp89 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Veldig individuelt hva man bør velge. MacBook pro er en unik og meget god maskin, men siden du nevner spill kan det være lurt å bytte den ut. Den kan likevel dra enkle spill eller mer avanserte spill på lave grafikkinnstillinger, er det akseptabelt så beholder fu mac'en og installerer Windows på den i tillegg til OS X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå