Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre som røyker hasj

Anbefalte innlegg

Moren min og stefaren min pleier å gå ut i boden som ligger rett utenfor ytterdøra vår og tydeligvis røyke hasj. Har lenge "visst" dette og tilogmed tatt det opp med moren min, men da ble hun bare sur og nektet, selvom jeg sa at øynene hennes ble helt rare og at de alltid begynte å spise masse når de kom tilbake. Vel, igår når jeg kom hjem i 23 tida, luktet det på lang vei fra leiligheten, og jo nærmere jeg kom boden, jo sterkere ble lukten, så jeg gikk inn dit og til min store fortvilelse var det altså der lukten kom fra. Jeg har tenkt til å ta dette opp med henne idag, jeg syntes det er veldig uansvarlig og unødvendig og røyke omtrent hver kveld og spesielt når lillebroren min og jeg er til stedet, men hva bør jeg egentlig si? Hva om hun begynner å nekte igjen?

Jeg er forresten ikke interessert i å høre om folk som mener at dette bare er greit og at det ikke er farlig, på forhånd takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør så klart ta det opp med henne igjen og det skal vel egentlig være nok?

Jeg har prøvd å bare "ta det opp med henne", men da ble hun sur og spurte om jeg anklagde henne for å gjøre noe. Jeg syntes det er ubehagelig å vite at de røyker mens vi er tilstede i leiligheten, rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bare "ta det opp med henne", men da ble hun sur og spurte om jeg anklagde henne for å gjøre noe. Jeg syntes det er ubehagelig å vite at de røyker mens vi er tilstede i leiligheten, rett og slett.

Hva med å få tatt henne på fersk gjerning? Da kan hun ikke påstå at du kommer med tomme anklager. Anonymous poster hash: d151d...6ac
Lenke til kommentar

Hva med å få tatt henne på fersk gjerning? Da kan hun ikke påstå at du kommer med tomme anklager. Anonymous poster hash: d151d...6ac

Bør jeg da vente med å si noe idag og vente til at de røyker neste gang? Som da sikkert er idag om stefaren min er hjemme..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva med å tipse politi?

Det er moren min det er snakk om. Jeg har ikke samvittighet til noe sånt.

Hvordan går røykingen ut over den vanlige omsorgen som forventes av "gode foreldre"?

Lenke til kommentar

Hva med å tipse politi?

Det er moren min det er snakk om. Jeg har ikke samvittighet til noe sånt.

Hvordan går røykingen ut over den vanlige omsorgen som forventes av "gode foreldre"?

Moren min er en flott mor og har hjulpet meg mye, men jeg syntes det er feil og ødelegger en del når hun driver å røyker hasj, spesielt når hun vet at jeg allerede har funnet ut av det og lillebroren min mest sannsynlig finner det ut snart om det fortsetter. Og skal han liksom se opp til begge foreldrene som driver å røyker hasj i "smug"? Jeg syntes iallefall det er helg uakseptabelt og ikke minst ulovlig, så hvorvidt om hun/de er en god eller dårlig forelder er vel egentlig helt urelevant når det er snakk om noe sånt som dette, det skal ikke skje uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vil heller ikke uttale meg om hva jeg mener personlig om "forbrytelsen", men tenker at så lenge de er gode nok som foreldre, er det også mulig å bekymre seg i relativ stillhet. 

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ikke uttale meg om hva jeg mener personlig om "forbrytelsen", men tenker at så lenge de er gode nok som foreldre, er det også mulig å bekymre seg i relativ stillhet.

Det var ikke det jeg spurte om heller. Jeg syntes det er ganske alvorlig, og det bør ikke skje foran oss. Og være høy å gå rundt i hus er bare helt unødvendig, da kan de heller gjøre det et annet sted og bli der over natten. Å sette et slikt eksempel ovenfor lillebroren min på 8 er helg uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var ikke det jeg spurte om heller. Jeg syntes det er ganske alvorlig, og det bør ikke skje foran oss. Og være høy å gå rundt i hus er bare helt unødvendig, da kan de heller gjøre det et annet sted og bli der over natten. Å sette et slikt eksempel ovenfor lillebroren min på 8 er helg uakseptabelt.

Og jeg vet hvordan det er å være forelder. Du kan vel takke ditt opphav fordi du har fått gode holdninger, men er mer usikker på hvor "sjefete" du bedømmer dem  ..

Jeg er ferdig å kommentere dette nå

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er da bedre at hun tar seg en rev hver kveld enn at hun drikker seg sørpe dritings?

Hvorfor i alle dager drar du inn alkohol? Du vet ingenting om alkohol forbruken dems, så foreslår at du ikke uttaler deg on det heller. Hvorfor er det bedre at hun røyker seg fjern hver dag? Et idiotisk forsøk på å prøve og være morsom? Skal lillebroren min gå rundt å se at hun og stefaren min er fjern og tro dette er normalt? Det er forresten ulovlig, om du enda ikke har fått med deg dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en av de som synes cannabis nødvendigvis ikke trenger å være noe problem. MEN du skriver at dette er noe som skjer omtrent hver kveld. Det kan tyde på et rusproblem i emning. Hva med en litt annen tilnærmelse? Forklar dem på en rolig måte at du er bekymret for dem. Spør om de er villig til å inngå et kompromiss. F.eks. bare å røyke i helgene etter at dere barna har lagt dere?

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da bedre at hun tar seg en rev hver kveld enn at hun drikker seg sørpe dritings?

Det er bedre at hun drikker seg sørpe dritings enn å sniffe kokain og bruke heroin, skal man dermed si at det er greit at man drikker seg dritings?

At det finnes værre ting betyr ikke at det de driver med er greit, det finnes alltid noe værre.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Hvordan tok du opp saken? Har du prøvd å møte dem med forståelse og toleranse?

Jeg konfronterte henne først på kvelden og spurte hvorfor øynene hennes var så rare, da svarte hun med at hun var trøtt og hadde drukket helt vin, noe som åpenbart ikke var årsaken og en helt latterlig grunn spør du meg. Dagen etter spurte jeg henne igjen, og da ble hun bare sur og mente jeg anklagde henne for noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...