Gå til innhold

[Løst] Komplett-PC: Er denne beste kjøp under 10 000?

Anbefalte innlegg

Skal brukes til spill, Photoshop og Cinema 4D.

Endre SSHD til SSD Samsung 850 EVO 250GB eller en annen dere mener er bedre (trenger ikke mer plass).

Kan jeg med fordel bruke noen hundre ekstra på et bedre kabinett (kom med forslag)?

Endret av byredyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal brukes til spill, Photoshop og Cinema 4D.

Endre SSHD til SSD Samsung 850 EVO 250GB eller en annen dere mener er bedre (trenger ikke mer plass).

Kan jeg med fordel bruke noen hundre ekstra på et bedre kabinett (kom med forslag)?

Kan nok hende du vil få litt flere svar hvis du legger til en lenke til maskinen du spør om. :=)

Lenke til kommentar

God ide :wee: men kanskje denne er bedre enn den jeg hadde tenkt å lenke til øverst …

Blir fremdeles ganske vanskelig å sammenlikne. :p

Det ser ut som en rimelig og grei spill PC du linker til. Litt kjedelig at prosessoren ikke kan endre klokkefrekvens over stock. Men en god prosessor likevel.

Men når det kommer til Photoshop og C4D, lurer jeg på om du ikke vil ha mye igjen for å gå litt opp. i5 prosessorer har ikke støtte for Hyper Threading, det er ikke så viktig til spill. Men i programmer som fungerer bra med flere kjerner vil man få en god boost med HT. Det betyr man bør opp til i7 prosessorer. Og det finnes enda ikke bedre kjøp enn i7 5820K når man er på budsjett. Den har 6 kjerner og HT, slik at den oppfører seg som en 12 kjerners CPU (Men HT gir ikke nødvendigvis mye mer enn 10-20% bedre ytelse per fysiske kjerne.). Mens i5 uten HT er en 4 kjerners CPU som oppfører seg som en 4 kjerners CPU. :p

Ellers tenker jeg du trenger mer RAM, 8GB er greit til spill, men igjen, både PS og C4D er sikkert veldig glad i RAM. (Jeg er ingen ekspert på disse programmene dog.)

Jeg lurer også på om C4D ihvertfall ville satt pris på mer minne på skjermkortet også. Da er AMDs R9 390 et veldig godt kjøp. Koster omtrent det samme, men er litt raskere i de fleste spill, og det har 8GB minne mot GTX970s 4GB.

Det er klart dette vil bli litt dyrere enn utgangspunktet ditt. Men en god grunnmur er jo å foretrekke. Om økonomien setter begrensninger ville jeg sett på bruktmarkedet for enkelte av komponentene. Et AMD HD7970/280X for eksempel får man gjerne for 1000-1200Kr. Det gir veldig god ytelse for pengene og har 3GB minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...