Spenstig Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg våknet opp for ett par timer siden og skulle inn for å spille litt World of Tanks, men hadde brått ping opp mot 8 sekunder. Dette er med Telenor bredbånd I Hobøl i Østfold. Dette hender fra tid til annen, så da pleier jeg bare å bytte til Netcom 4G, men i dag så ga det ingen som helst forskjell i min ping. Tenkte derfor at det var min datamaskin som var problemet, men etter å ha replikert feilen med 3 andre maskiner, uavhengig av nettside eller tjeneste jeg bruker. F.eks. så har jeg forsøkt 3 ganger å starte denne tråden, men den timer ut. Så derfor lurer jeg på om det er noen andre som har erfart at nettet har ekstreme lagspikes i dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sjekket her? https://www.telenor.no/privat/minesider/open/driftsmelding/driftsmeldinger.cms Lenke til kommentar
Spenstig Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Driftsmeldinger? Der står det kun noe om man har klagd.(Forøvrig, det står at alt er OK der) Og når det er samme problemene med kablet som med mobil, så er det ikke lokale driftsmeldinger som er det første som slår meg at er feil. Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Problemet er knyttet til QoS mekanismen. Det blir en bedre løsning på plass i løpet av høsten. Forhåpentligvis fq_codel for dsl kunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå