trekkoppfugl Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med Onkyo CS-265 (selges som Onkyo Hi-Fi Mini stereosystem på Elkjøp). Jeg prøver å finne ut hvor stille / støyende den er når den spiller av CD-er. Jeg har et stereoanlegg som jeg kjøpte for et drøyt år siden, som støyer veldig. (Man hører at platene går rundt / blir lest av, på en måte.) Så lenge jeg har på volum 10 eller høyere, hører jeg det ikke. Saken er at jeg liker å ha på lavere volum, men det er umulig når spilleren støyer sånn. Om ingen har erfaringer med akkurat det anlegget, vet dere om et (kompakt/mikro) stereoanlegg til en relativt billig penge (rundt 5000,- eller lavere f.eks.), som ikke støyer? Jeg har ikke så mye peil på sånne ting. Altså, jeg bryr meg ikke så mye om f.eks. lyden fra høyttalerne er middelmådig. Det viktigste for meg er at selve CD-spilleren ikke støyer. Hvis det gir mening. På forhånd tusen takk. Endret 27. august 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Litt støy må du nok regne med. Du kan jo bare rippe CD'ene til MP3 med f.eks CDex på PC eller Max på Mac og legge dem på en USB-pinne du bare kobler på framsiden av Onkyoen så slipper du å tenke på det. Lenke til kommentar
trekkoppfugl Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Litt støy er greit, bare det ikke overdøver lyden av musikken når jeg har på lavt volum. Og jeg vet at det går an, det er USB-inngang på stereoanlegget jeg har nå, men jeg vil gjerne spille av CD-ene mine. Endret 27. august 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hvis du kjøper den av Elkjøp har du returrett, så om den ikke faller i smak kan du jo returnere den. Er det nostalgien med CD'ene som er tingen ? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Eneste jeg bruker CD til er å overføre dem til tapfritt format. Livet er enklere uten disse fysiske platene man skal forholde seg til. Anbefales Forøvrig bør ikke en CD-spiller lage for mye lyd fra drivverk, da ville jeg returnert den. En del CD-plater er det også litt kast i; som kan bidra til enda mer spennende lyder fra drivverk om det ikke er helt på stell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå