LMH1 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hei, vet noen hvis PS4 eller xbox one hadde kommet med DDR4 ram. Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 8GB (2x4GB) Kunne det forbedret ytelsen med 20-25 %? Da snakker vi f.eks hvis det hadde bli tatt i bruk displayport eller HDMI v2 og 4k støtte i spill. Ut i hva jeg finner har xbox one 8GB DDR3Clock: 2133MHz Bandwidth: 68.26 GB/s. Ikke dårlig men ikke blandt det beste, synd det ikke finnes 16 GB brikker med 3200 mhz. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vel, PS4 har GDDR5 RAM, så vet ikke hvor mye bedre det ville vært for den å ha DDR4 egentlig The system's GDDR5 memory is capable of running at a maximum clock frequency of 2.75 GHz (5500 MT/s) and has a maximum memory bandwidth of 176 GB/s.[33][44][45] The console contains 8 GB of GDDR5 memory, Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Skulle nok ha sjekke PS4 først før jeg skrev tråden 8 GB GDDR5 (unified)256 MB DDR3 RAM Muligens DDR3 rammen blir kun brukt som cache så er lite å tjene der. Men hvor mye ville det hjulpet xbox one å ha raskere DDR4 ram? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Ingenting. Alle de andre xbox one'ene der ute har det ikke, dermed kan ikke utviklere benytte seg av forbredret specs. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 RAM? Forbedret ytelse i spill? Lol. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 Hva er det som er morsomt med det henrikrox? 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hva er det som er morsomt med det henrikrox? Det som er morsomt er at det ikke er mulig å begynne å endre så drastisk på specsene på en konsoll. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Selvfølgelig vil integrert grafikkytelse dra nytte av raskere minne, men med et dedikert skjermkort er ikke ytelsesøkningen særlig bemerkelsesverdig. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Det som er morsomt er at det ikke er mulig å begynne å endre så drastisk på specsene på en konsoll. Det ser du her: http://itavisen.no/2015/08/31/microsoft-annonserer-xbox-one-med-1-tb-solid-state-hybrid-drive/ http://itavisen.no/2015/08/28/det-er-ikke-sant-at-det-kommer-en-xbox-one-mini/ Skulle de lage Xbox mini senere så hvorfor ikke? Xbox 360 mener jeg har fikk krymping av cpu nm men vet ikke om det var nødvendig på grunn av red ring of death problemene og varmeproblemene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 krymping av cpu/gpu, chipset, ram etc gir jo ikke ytelses forbedringer, de kan gjøre det, men sony og ms velger jo å ikke gjøre det, fordi de ikke kan ende opp med en situasjon hvor de gamle konsollene sliter med nye spill, mens den nye klarer de. dette burde da være ganske greit å forstå om man er litt oppdatert på hw. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2015 Forfatter Del Skrevet 3. september 2015 Hvorfor ikke, de øker jo harddiskene. Så hvorfor ikke gjøre det slik de som kjøper ny konsoll får nyere\kraftigere ytelse. Nå er det ikke store ytelseforskjeller uansett, blir omtrent å sammenligne broadwell mot skylake. Kanskje man får 10-20 FPS bedre eller mere antialasing 16x slik at bildene skjer mye skarpere ut. Det endrer ikke mye. Folk som kjøpte Xbox One eller PS4 for 1-2 år siden gidder ikke å kjøpe da ny konsoll før Xbox Two eller PS5 kommer. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Hvorfor ikke, de øker jo harddiskene. Så hvorfor ikke gjøre det slik de som kjøper ny konsoll får nyere\kraftigere ytelse. Nå er det ikke store ytelseforskjeller uansett, blir omtrent å sammenligne broadwell mot skylake. Kanskje man får 10-20 FPS bedre eller mere antialasing 16x slik at bildene skjer mye skarpere ut. Det endrer ikke mye. Folk som kjøpte Xbox One eller PS4 for 1-2 år siden gidder ikke å kjøpe da ny konsoll før Xbox Two eller PS5 kommer. Altså. Jeg tror ikke MS eller Sony gidder å bruke mer R&D på en revidert utgave av dagens konsoller. Det er helt bak mål. Du glemmer også at de som lager spill bruker mye tid på å optimalisere spillet til konsollene. Som igjen, betyr lenger utviklingstid, mer penger osv osv. Det lønner seg ikke. Som regel er også spill hardcapped på 30 fps, for å unngå store frame dips. Hørtes ganske dumt ut, men for noen, så syntes de det er bedre å spille konstant på 30fps, enn at du konstant dipper fra 45-40 ned til 30fps. Syntes det er også veldig merkelig av deg å si at "folk gidder ikke å kjøpe en ny xbox eller ps4". Du er på et forum der de fleste bytter ut konsollen hvis de kommer i mindre utgave eller i en ny farge de liker. Så forstår deg ikke helt. Kom det noen gang en bedre versjon av xbox360, ps3? Generasjonene før der igjen? Nei. De fikk krympet noen komponenter, men dette ble delvis gjort for å kutte kostnader, samtidig som å kutte strømforbruk etc. Samt de kom i mindre varianter. Vær så snill og legge dette dødt nå. Endret 3. september 2015 av henrikrox 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Hva er det som er morsomt med det henrikrox? Post hele greia, og det er ganske utrolig at du bruker en test med iGPU. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Hva er det som er morsomt med det henrikrox? Post hele greia, og det er ganske utrolig at du bruker en test med iGPU. XBO har også iGPU, og UMA, så CPU og GPU bruker samme minne. XBO har riktignok også 32MB ESRAM for deler av framebuffer og grafikkdata, men forskjellen ville nok likevel ha vært større enn for systemminne på en PC med dedikert skjermkort. Ikke at det kommer til å skje som nevnt. Angående 30FPS på konsoll er det mange spill som dupper under dette, men med å holde frameraten mest mulig på 30FPS unngår man mye screen tearing, noe man ikke hadde gjort på 40-45FPS . Man kan også bruke fast vsync på 30FPS slik at frameraten kan hoppe mellom 20 og 30FPS uten tearing. Endret 4. september 2015 av MistaPi Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Er jo ikke noe vits å diskutere dette i det hele tatt, selv om "ny RAM" for eksempel hadde gitt 10% mer ytelse så klarer disse maskinene aldri 60fps i 4K. MS og Sony tenker på fremtiden så noen oppgradering av maskinvare som var utdatert når det ble lansert er nok uaktuellt. En ting man kan tenke på er at det er framedrops i PS og XB slik de er i dag så en liten oppgradering kunne ha fikset dette, men det ville vært urettferdig for andre samtidig som spillprodusenter kunne ha strekkt strikken mer slik at folk med en "gammel" XB/ PS ikke kunne spillt. Da er vi tilbake på argumentet med at det er lite vits og en dårlig strategi å oppgradere konsollene. Det er jo blant annet denne problemstillingen Valve prøver å fikse med SteamMachines. Du kan velge hvor mye penger du vil bruke på innmat og får ytelse deretter. Man kan faktisk stille grafikknivå selv folkens Mest sannsynlig så vil dette slå an hvis de får noen skikkelig bra eksklusive titler. En PC med SteamOS som yter like bra som PS eller XB koster ikke rare greiene, husk at man slipper ca 1.000,- for OS siden SteamOS er gratis PS; SteamOS skal ha full støtte for XB kontroller, usikker på PS sin. Edit; Litt leif Endret 4. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå