Gå til innhold

Hvordan oppdage falske minnepenner\ SD kort på ebay.

LMH1

Anbefalte innlegg

Så du vil ikke si det som selges på ebay nødvendigvis er ting som produsentene kaster i søpla, eller selger billig på alibaba?

For å dekke tapene til produksjon, kjenner dårlig til alibaba og DX.com men har ofte inntrykk en del tilfeller varer som selges i kina ofte slurver ekstra mye med kvalitet.

Langt i fra.  Jeg handler masser av ting fra Kina og har nesten aldri kjøpt katta i sekken.  Så lenge eBayselgeren har god feedback er sjansen for å motta ok varer den samme som hos selgere fra enthvert annet land.  På den annen side er ikke Kina et naturlig sted å handle fra hvis man er på utkikk etter topp kvalitet (sånn rent generelt og med mange forbehold) og det er definitivt lett å handle rent søppel om man ikke gidder å bruke huet før man åpner lommeboka.

Hender en del ganger på ebay også at kina er et land der kvalitet betyr ingen ting.

Handler bare å produsere ting til par dollar i store mengder.

Klarer ikke å forstå hvorfor det er slik, om fattigdom gjør folk mister motivasjonen slik f.eks rike firmaer\bedrifter er.

Vet ikke om det er vanlig at produksjonsarbeider i kina ofte er barn eller slaver, det går ofte rykte i media at flere derfra ønsker ikke å leve. Om det kan være grunnen til kvalitetforskjellene?

Dette er vel spørsmål som passer bedre i andre deler av forumet, men når det gjelder slaveri tror jeg du blander Kina med India, Bangladesh og andre deler av Sørøstasia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Langt i fra.  Jeg handler masser av ting fra Kina og har nesten aldri kjøpt katta i sekken.  Så lenge eBayselgeren har god feedback er sjansen for å motta ok varer den samme som hos selgere fra enthvert annet land.  På den annen side er ikke Kina et naturlig sted å handle fra hvis man er på utkikk etter topp kvalitet (sånn rent generelt og med mange forbehold) og det er definitivt lett å handle rent søppel om man ikke gidder å bruke huet før man åpner lommeboka

Kanskje ikke rent søppel, men ikke noe som er topp for å si det slik.

Kan jo nevnte (Kanskje ikke relevant) men eksempler:

Up to 2200M/s JZLL Adapter Card to PCI-E 4X for M.2 NGFF SSD XP941 SM951 M6E SSD

Som viser seg og ikke fungere på eldre hovedkort Z97, Z87 fra intel.

Så denne funger også på AMD chipset, dette er umulig å vite, snakker ikke om boot i bios men får kun 400 MB\S med samsung SM951 PCI-e SSD og det ikke noe feil med hovedkortet siden får Sintech M.2(NGFF) PCIe key M SSD to PCIe X4 Adapter Card og fungere mye bedre.

Kjøper man router fra kina får man dårlig ustabile greier, særlig ukjente merkevarer.

Så jeg har mye blandet erfaringer, noe er søppel annet funger greit.

Noe klarer kina selgere legge til feil dimmer til LED.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva tror dere om:SanDisk Ultra 64GB 64G 100MB/S USB Flash Drive USB 3.0 Memory Stick SDCZ48-016G

Er den best kjøp hvis man er opptatt av ytelse\pris og kapasitet?

Eller er noe slik:

SanDisk 64GB 64G Cruzer CZ48 Ultra USB 3.0 Flash Pen Drive Memory Stick 100MB/s*

Tryggere? Får godt rating fra ebay.

Du kan nok være rimelig trygg på at det du mottar ikke holder mål i forhold til ytelsesspessifikasjonene. Langt tryggere å handle minnepenner i Norge og da særlig SanDisk som det svindles masse med på eBay.

Jeg har faktisk handlet 64 GB av samme typen på lefdal til 100 kr.

Kan faktisk bevise deg at den gir dårligere ytelse en den jeg kjøpte på ebay er 60 MB\S med samme iso fil med fedora mot 80 MB\S mot den jeg kjøpte på ebay, begge ser helt like ut.

Så med mindre lefdal kjøper disse billig på ebay og selger til lav pris (Fake så er svindel mere orginasert en som så).

SanDisk Ultra Fit 64 GB USB 3.0 minne

Så med mindre det finnes 2\3 genrasjoner av denne eller versjoner fra første til andre generasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...