LMH1 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hei finnes det noe programvare som man kan sjekke falske minnepenn, SSD disker og SD kort? http://www.dinside.no/934310/pass-deg-for-falske-usb-minneplugger Hvordan klarer de å manipulere filsystemet? Om de skulle manipulert windows registeret ville det ikke kunne gjøre det slik at en annen PC ville merke at noe var feil? Finnes det noe måte å være sikker på kapasiteten er riktig? Med mindre man ta full formattering uten feil, så vet man ikke minnepennen er tukler med? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Man kan bruke noen programmer som test write og leser tilbake hele volumets data . Men det kan ta lang tid . Og en må kjøpe enhetene først for så og teste om det er bra. Det "lyves" også om skrive og lese hastighet. Samt at flashminnet ofte er av den "ikke holdbare" sorten. Mange har nok reklame USB sticks som ikke kan leses lengre og har "mistet" all data og/eller er korrupte. Det åpenbare er å la være å kjøpe ulike flashbaserte enheter på steder som ebay,dealextreme osv , og heller kjøpe det her i alen norsk anerkjent nettbutikk eller fotobutikk etc. h2testw https://sosfakeflash.wordpress.com/2008/09/02/h2testw-14-gold-standard-in-detecting-usb-counterfeit-drives/ Endret 27. august 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) FakeFlashTest er jo et program de bruker Testa nettopp min 64 gig og den var i orden. Kosta meg 150kr fra ebay. Er denne typen: https://prisguiden.no/produkt/sandisk-ultra-fit-64gb-231100#anchor-specifications Men testet leseytelse var ca 10% av oppgitt Endret 27. august 2015 av Zepticon Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hei finnes det noe programvare som man kan sjekke falske minnepenn, SSD disker og SD kort? http://www.dinside.no/934310/pass-deg-for-falske-usb-minneplugger Hvordan klarer de å manipulere filsystemet? Om de skulle manipulert windows registeret ville det ikke kunne gjøre det slik at en annen PC ville merke at noe var feil? Finnes det noe måte å være sikker på kapasiteten er riktig? Med mindre man ta full formattering uten feil, så vet man ikke minnepennen er tukler med? For minnepenner og SD kort så bruker jeg en veldig enkel måte å sjekke om dem er ekte. Dersom det ikke står "genuine" i vareteksten, dersom selgeren er fra Kina og/eller prisen er ekstremt lav, så kan du være rimelig sikker på at det ikke er ekte varer du blir å motta. Når du mottar varen og sammenligner den med et ekte produkt så vil du lett finne store forskjeller bare du ser litt nøye etter. Dessuten kan du teste lese og skrive hastigheten selv. I tillegg vil du ofte finne at det er umulig å lagre en datamengde tilsvarende det som står påstemplet kortet/pennen. Noan av disse piratproduktene klarer å lure Windows utforsker til å tru at dem har større kappasitet enn hva som er reelt. Ofte så vil du finne et annet produktnavn dersom du høyreklikker på mappen og går til "egenskaper" for minnekortet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Syns mye av innleggene ikke var til stor hjelp. Det selges minnekort i kina (For kinesiske markedet også). Men muligens kvaliteten er lavere også for de kjente merkevarene. Til en lavere pris, ofte skriver de "Genuie" og sier det er ekte, men man vet jo aldri. Grunnen til man ikke vil kjøpe i norsk butikk er prisene er veldig overpriset ofte 3-4 ganger høyere en ebay hvis man sammenligner kina pris. Er ikke vits å betale dette hvis totalprisen er under 350 kr man kan godt vente 2 uker. Skrivehastigheten er ikke så kritisk, er verre med defekt eller dårlig kvalitet. Surt å få feilmelding "kunne ikke skrive til minnekortet (I/0 feil)" etter noen måneder og man kan ikke få refundert pengene siden paypal ofte har 45 dager på å klage hvis produktet skulle gå i stykker eller være feil med. Noen kan jo selge piratkopi til høy pris bare for å håpe på folk tror det er ekte. Men er nok enig en del ungår det på ebay da garantien blir vanskelig. Er det ofte de meste fra ebay kommer fra gatesalg og hobby byggere. Man kan ikke tro det blir kjøpt direkte fra produsenten i nabobygget eller noe slik. En del minnekort blir vel produsert i kina, f.eks kingston. Endret 27. august 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Syns mye av innleggene ikke var til stor hjelp.Kan jeg tippe du mener mitt.Les slutten i artikkelen til dinside du linket til. "Om tilbudet er for godt tilå være sant , er det oftest det". Det er en kjensgjerning , enten det "hjelper deg" eller ikke. Du får ekte USB drives på class ohlson til en billig penge av typen Sandisk,Kingston etc. Om du tror du får 128GB eller større kvalitets USB pen til 100 kroner , på ebay , vel ..... Kjøper du på dealextreme,ebay og liknende vet du aldri , og må avfinne deg med at slik er det. Og at forbruker rettighetene dine ikke er slik som gjelder i Norge. Kan jo nevne at jeg brukte rundt en tusing på USB 3.0 128GB extreme pro fra Sandisk som er like rask som en oppegående sAta SSD drive. Og takler masse små filer på høy fart (i/o). Jeg har ikke tid i jobb/privat å bli heftet med trege, råtne og upålitlige masselagringspenner. Det er nok noe i uttrykket "å spare seg til fant". Endret 27. august 2015 av syar2003 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Selv er jeg enig i dette, skal man først ha 128 GB minnepenn eller mere må man nok handle i butikk eller finne seg i enten betale moms + å risikere å kjøpe katta i sekken. Min erfaring er 128-256 GB minne er ofte defekte eller kort levetid på ebay og er størst sansynlig enten feilproduserte brikker fra kingston, Sandisk eller sony som muligens har blitt hentet fra søppelbøtte i kina og solgt videre som ny. Men i dette tilfellet gidder jeg ikke å betale en formue for brikker som kun skal brukes til MP3 spiller og bilder. Da har jeg lite behov. Tror f.eks: SanDisk Ultra 16G 32GB 64GB Micro SD SDHC SDXC Class10 Adapter Memory Card 100% Genuine SANDISK-for Samsung Galaxy S5 S4 Note 3 4 Er noe tilsvarende butikker betaler mot produsent, er særlig moms og fortjeneste til butikkene som gjør prisene mange ganger høyere. Endret 27. august 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 49,- tilbud nå på Clas Olson for USB 3.0 8GB Kingston Datataveler. Er det virkelig vits i å kjøpe små usb penner av ukjent opphav og kvalitet på ebay lurer jeg på ? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 (endret) 8 GB er jo ingenting i dag. Burde være 32\64 GB i minstefall i dag. Tror noen disse: SANDISK Ultra Fit USB3.0 Mini Nano Flash Drive 64GB 64G New Lifetime Warrant Er trygge? Ser ut som det er 100 kr billigere en i norge. Men tror 130 MB/S er feil da det ikke er mange minnepenn som klarer rundt 40-60 MB/S i den prisklassen. Endret 27. august 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Klikker man på feedbacklog på ebay ser man at denne selgeren har solgt fake USB drives . Jeg er helt uenig at det er et godt kjøp av en masselagringspenner flash vare basert på en ebay salgs post fra en privat selger med negative tilbakemeldinger. Hvorfor selger disse folka USB drives og flash minne på ebay ? Jo, de kjøper inn billig i større partier fra Kina billig , og selger de stykkevis med profitt på ebay for en kjapp fortjeneste. Og flashminne er et produkt som i lang tid har vært lett og forfalske (mange oppfatter ikke at de er fake føre faktisk størrelse er skrevet til de). Sandisk er mye brukt http://forums.sandisk.com/t5/Mobile-memory-professional-cards/Fake-micro-SD-cards/td-p/221176/page/2 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Eneste jeg ser at 2 har skrevet dette, de fleste over 10 har ikke fått varene eller er misfornøyd med kommunikasjonen med selger. Men syns det er litt tynn påstand av deg å påstå denne selgeren selger falske minnebrikker. Kan like gjerne være folkene som prøver å dra det litt mere negativ for å få medhold fra paypal eller får andre å styre unna. Det blir omtrent som å påstå de norske butikker gjør det samme og selger i tillegg med god fortjeneste i tillegg. Desverre blir det nok vanskelig å kjøpe direkte fra fabrikk, selv om det ville vært det tryggeste. Er ganske sikker på prisen butikkene betaler i innkjøpspriser ikke er langt unna ebay forslagene her. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg kjøpte min fra Ebay: http://www.ebay.com/itm/331284088395?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Den tester OK i FakeFlashTest. Skal dog sies at ytelsen ikke er i nærheten av det den er oppgitt til, men til mitt bruk gjør det særdeles lite, da den er en nødløsning jeg har hengende på nøkkelringen. 1 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg handler mye Kinavarer fra eBay, men to ting har jeg sluttet å handle på den måten. Det er minnebrikker og oppladbare batterier. Om prisen er bare 1/3 av hva du må betale i Norge så gjør du ikke en god handel. Du kaster bort pengene dine på søppel. At du ikke finner noen nytte av svarene du får er kanhende fordi du ikke får de svarene du har lyst på. Ønsker du ikke å lytte til råd fra andre, så la heller vær å spør. Du har jo allerede bestemt deg for at det er supre varer du får fra eBay. Vel, jeg trur nok at du kan få ekte varer en gang i blant, men mest sannsynlig så får du en vare som enten er forfalsket eller en vare som har blitt vraket i kvalitetskontrollen til dem som har bestilt produksjonen. SanDisk har livstidsgaranti. Forsøk å reklamer til en eBay selger etter noen måneder eller år. Nei kompis, du får hva du betaler for. Om dine bildefiler ikke er så viktige for deg så kan du like gjerne slette dem nå med det samme, da trenger du ingen minnebrikke. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Hvis noen synes USB Flash-minne er ulidelig tregt - særlig hvis man skal fylle opp 64/128GB -, hva med å "investere" i en ZTC-EN002 SkyBoard (https://www.memoryc.com/storage/hddenclosures/ztc-sky-board-enclosure-msata-to-usb3-enclosure-ztc-en002.html) og putte en passe stor mSATA SSD inni? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Jeg har: USB 3.1 to 7+15P SATA 3.0 Adapter Card Cable 12V DC HDD SSD Hard DiskEllers takker jeg Zepticon for rådet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Jeg har: USB 3.1 to 7+15P SATA 3.0 Adapter Card Cable 12V DC HDD SSD Hard Disk Denne sammen med en SSD/HDD blir ikke veldig portabelt, da. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Vet noen om det finnes noe raskere en SANDISK ULTRA FIT 64GB Nano? bør helst være så liten siden kunne tenke meg den skal brukes til blueray spiller. Vet ikke om Fat32 eller exFAT er standard på over 32 GB minnepenn. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vet noen om det finnes noe raskere en SANDISK ULTRA FIT 64GB Nano? bør helst være så liten siden kunne tenke meg den skal brukes til blueray spiller. Vet ikke om Fat32 eller exFAT er standard på over 32 GB minnepenn. Det finnes mye raskere (https://www.komplett.no/product/823572/datautstyr/minnepenn-usb/corsair-flash-voyager-gtx-64gb) men har ikke sett så små raske. - Den skal vel uansett ikke stå i fronten? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Der snodige er at når du plugger pinnen i, så er det tilsynelatende nok minne. MEN pinnene sletter de eldste dataene fortløpende siden reelt mine bare er 20% How cool is that! Endret 27. august 2015 av Luske_Ludvig 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Vet noen om det finnes noe raskere en SANDISK ULTRA FIT 64GB Nano? bør helst være så liten siden kunne tenke meg den skal brukes til blueray spiller. Vet ikke om Fat32 eller exFAT er standard på over 32 GB minnepenn. Må bare google usb tester og se hva som er bra. SanDisk Extreme har jo bra rykte:) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå