Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf TDI V 2007 - Vinduet går "feil vei"

TheKent

Anbefalte innlegg

Hei!

Opplever at det høyre, bakre vinduet på bilen min går feil vei. Når jeg holder inne knappen for å låse opp bilen, så går alle vinduene ned bortsett fra det nevnte vinduet. Når jeg da holder inne låseknappen, så går alle vinduene opp igjen, og det lukkede vinduet åpner seg. Knappene på førerdøren og den bakre høyre døren har også motsatt funksjon, slik at når man drar opp knappen, så går vinduet ned og vice versa. 

For meg virker det som en kontakt har blitt snudd, selv om man skulle tro at kontaktene til vindusheisen går inn bare en vei... Tok en NAF-test i går, og da sa de at dette var noe man kunne programmere inn.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. har ledd mye av det vindus greiene der med årene. Er ikke ordentelig før alle vinduene går opp/ned av seg selv døgnet rundt.

En vindusheis bryter snur polene (+/-) for å åpne/lukke. Om det går ann å programmere brytere opp ned vet jeg ikke, men det høres litt klønete ut. Hvorfor har noen gjort dette på 1 dør?

Du kan prøve å kryssbytte brytere på bakdørene å se hva som skjer da. Kan jo være en lokal feil i bryter. Da må du programmere på nytt etterpå, som sikkert betyr at må holde knappen opp i 10-15 sec, så ned i 10-15 sec.

Min erfaring er at det er enten brudd i ledningsnett(i strømpa som går til førerdøra) eller en feil i bryterpanelet som sitter på førerdøra. Feilen gjemmer seg alltid i førerdøra. Siden bilen er såpass ny så vil jeg tippe bryterpanelet.

Grunnen til at dette skjer er fordi man glemmer å lukke vinduet i regnvær, drar med seg snø inn osv. De bryterene er ofte helt grønne innvendig.

Lenke til kommentar

Hei!

Opplever at det høyre, bakre vinduet på bilen min går feil vei. Når jeg holder inne knappen for å låse opp bilen, så går alle vinduene ned bortsett fra det nevnte vinduet. Når jeg da holder inne låseknappen, så går alle vinduene opp igjen, og det lukkede vinduet åpner seg. Knappene på førerdøren og den bakre høyre døren har også motsatt funksjon, slik at når man drar opp knappen, så går vinduet ned og vice versa. 

For meg virker det som en kontakt har blitt snudd, selv om man skulle tro at kontaktene til vindusheisen går inn bare en vei... Tok en NAF-test i går, og da sa de at dette var noe man kunne programmere inn.

Takk for svar!

Det finnes en måte å tilbakestille systemet men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Jeg spurte i et forum. Mener det var her. Vinduet på førersiden gikk opp og ned igjen og umulig å lukke.

Jeg fikk hjelp i forumet her:

http://www.bba-reman.com/uk/index.aspx

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...