holvik Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Bygger en nr 2 pc på budsjett, har derfor handlet inn endel komponenter på Finn.no og på tilbud rundt omkring. Hovedkortet er handlet på Finn og skal være nytt og ubrukt. (kan ikke se tegn på annet) Kjøpte noen 2x4 ram brikker av merket :Hyper X Fury, prosessor Pentium G3258. Etter å ha knotet i 7 lange og 7 breie med å få prosessoren "igang" (fikk ikke startet opp før jeg hadde oppdatert bios) ,var det ram'en som lagde krøll. Er noen led lamper på hovedkortet som forteller meg hvor feilene ligger. Etter mye bytting og herjing (hadde 3 par i sving) finner jeg ut att pc'enen starter hvis jeg bruker en av Hyper X brikkene i "port 2". Setter jeg inn den andre fra settet i samme port, starter led lyset å blinke og skjermen forblir svart. Prøvde også med bare en av "testbrikkene" fra Cosair i port 2 ,startet da også. Cosair i begge porter resulterer i blinking i led lampene og svart skjerm Har bygd noen pc'er opp gjennom årene ,men har ikke opplevd att hovedkortet streiker p.g.a ram. Hører med til historien att INGEN av brikkene jeg har brukt til å teste står på Asus' QVL, så dette problemet kan i høyeste grad være selvforskyldt. Er det noen som har opplevd dette, kan det finnes ett "triks" ,eller må jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe ram fra listen til Asus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå