Gå til innhold

Hva betaler dere i bilforsikring?

Studenten!

Anbefalte innlegg

I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. 

Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost.

Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. 

Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost.

Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie.

Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie ;)

Lenke til kommentar

Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie ;)

Er jeg uheldig får jeg ikke bonus tap. 75% på over 10 år, 6000 i egenandel. Samme gjelder 700cc honda 86md som jeg ikke har brukt på over 3 år på grunn av sykdom, smerter i mine føtter. Men den koster meg ca 3000 i året med forsikring(full kasko) og grådige statsavgift. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...