toth Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Høy egenandel kan ofte svare seg om bilen din koster din førstefødte sønn i forsikring, og du ikke har planer om å krasje i den nærmeste fremtid. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie Er jeg uheldig får jeg ikke bonus tap. 75% på over 10 år, 6000 i egenandel. Samme gjelder 700cc honda 86md som jeg ikke har brukt på over 3 år på grunn av sykdom, smerter i mine føtter. Men den koster meg ca 3000 i året med forsikring(full kasko) og grådige statsavgift. Hehe. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) VW Amarok, 12000km, "Bil Pluss" (kasko +utvidet leiebildekning og maskinskade), 75% bonus: 6.037kr (etter 1.510kr i fagforeningsrabatt og 1.887kr i "alle førere over 23år-rabatt".) Endret 31. august 2015 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Peugeot 508, 2011, 140HK: 12' km, full kasko, 70% bonus, 20.000 i egenandel, bosted: Oslo - 4200,-/året (Komplett Forsikring (inkl samlerabatt for 3 forsikringer)). Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 16000 kroner årlig med 20 000km i kjørelengde. Angrer på at jeg ikke begynte å spare bonus tidligere nå ja, ligger på startbonusen på 20%. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 28 år, 70% 4 år, Hyundai ix35 2013 modell. 4100kr full kasko m/ motor og gir skade. Storebrand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå