Gå til innhold

Student laptop max 3k?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ei veninne som skal ha 1 siste år på skole, og trenger ny laptop.

Hun nekter og bruke mere en 3k, og jeg finner ikke så mye jeg vil anbefale til henne.

Hun sier selv den vil kun bli brukt til enkel surfing, word og generelt skolearbeid.(barnepsykologi)

Noen som har noen tips?

Mvh

Beltzebub

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her får hun sinnsykt mye for pengene. En god prosessor, fullHD skjerm (er utrolig viktig når man skriver brev og oppgaver(hvis ikke gjør man ikke annet enn å scrolle)). Og SSD. Alle disse 3 tingene er "umulig" å få i prisklassen under. Hvis hun ikke spanderer den siste 500 lappen på denne maskinen i stedet for alt søppelet under 3000Kr. Så er hun så kørka at jeg vil ikke hjelpe henne å være så slem mot seg selv...

Lenke til kommentar

Her får hun sinnsykt mye for pengene. En god prosessor, fullHD skjerm (er utrolig viktig når man skriver brev og oppgaver(hvis ikke gjør man ikke annet enn å scrolle)). Og SSD. Alle disse 3 tingene er "umulig" å få i prisklassen under. Hvis hun ikke spanderer den siste 500 lappen på denne maskinen i stedet for alt søppelet under 3000Kr. Så er hun så kørka at jeg vil ikke hjelpe henne å være så slem mot seg selv...

Enig, den laptopen er ett RØVERKJØP :D

Lenke til kommentar

Edit: Jeg var ikke klar over at dette var et tilbud som gikk ut ved midnatt nå. Eller så har den vært feilpriset. Uansett ikke et alternativ lenger...

Lenke til kommentar

Stikk på Elkjøp eller Lefdal, de har garantert noe til 2000-3000 kroner, enten det er lagertømming av gamle produkt eller noen nyere budsjettmodeller.. Man får hva man betaler for.. Man får ikke mye for den prisen, men jeg har kjenskap til at produkter som kanskje er 1-2 år gamle overskuddprodukt som kanskje kostet 6-7K den tid kan man få tilnærmet gratis om man kjøper en Suportavtale til 1695 etc.. En måte de klarer å kvitte seg med produkt som de ikke har fått solgt ut..

Trappe opp på Elkjøp eller Lefdal, si maksprisen og at du man må ha Word.. Si at maksprisen er 2500,- så selger har lite å gå på... Så kan man heller ta til takke med 3000,- Får lett en pakkepris..

Men som sagt, ender trolig opp med en litt eldre PC, eller en nyere PC med dårlig specs.. Men helt fuksjonell til bruksområdet..

Edit: Må legge til at kommer veldig an på selger hvilket produkt man ender opp med.. Noen vil finne det dårligste rasket de har på lager... Noen vil finne det beste...  Dette er også svært forskjellig fra butikk til butikk... Så bli med venninna på butikken å bistå rent teknisk..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å linke denne.  For vanlig skolebruk vil denne fungere ypperlig.  Noe svak CPU men det vil fungere fint siden den har SSD og nok med minne til Office og nettsurfing.  Du har uansett 30 dagers returrett på elkjøp om jeg ikke tar feil?  For 500 kr mer så får hun den samme PC med litt kraftigere CPU https://www.komplett.no/product/847262/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/lenovo-ideapad-100-156-hd?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Den er på tilbud så er hun kjapp så kan hun spare 500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...