JosteinD Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Skal kjøpe meg ny tv, og har funnet fram til desse 2. Har brukt heile dagen på å undersøke dem, men klarer ikkje å ta eit valg, så håpte at eg kunne få hjelp her. Begge er veldig billige akkurat no, og ca samme pris. http://www.prisjakt.no/product.php?p=3043892 http://www.prisjakt.no/product.php?p=2644839 Panasonic er 2015 modell, og Philips er 2014 modell, men orginalt høgare pris klasse vist du samanligner pris statistikk. Eg skal hovudsakelig bruke tven til netflix 4k strømming, og spel (Ingen FPS spel, det bruker eg pcen til) Setter stor pris på alle innslag! Har satt meg veldig fast her. Vist du har nokon andre forslag i ca samme pris klasse, så vil eg gjerne høre. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Anbefaler Panasonic'en på det grunnlag at vi har den og den funker som bare det! Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Anbefaler Panasonic'en på det grunnlag at vi har den og den funker som bare det! Støtter denne. Å vil fraråde å kjøpe Philips, iallefall fra i fjor. Mye feil på dem. Lenke til kommentar
Zan_ Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Jeg kan ikke si noe om Phillips-modellen, men kjøpte nettopp Panasonic'en du nevner på samme kampanje hos Lefdal. At du får mye TV i forhold til prisen kan jeg skrive under på. Spesielt vil jeg trekke frem generell bildekvalitet, lysstyrken, ikke synlig clouding og veldig lite bildestøy (bruker skjerminnstillinger fra flatpanels http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1431343099). Sistnevnte er spesielt viktig for meg og er et problem på flere andre modeller i prisklassen rundt 10 000,- jeg har sett på i butikk. Denne Panasonic-modellens bildeoppdateringsfrekvens på 1000 Hz og quad core prosessor bidrar sterkt i positiv retning her. Også sortnivået er overraskende bra til LED å være (hadde en Pioneer plasma fra før), forutsatt at man ikke sitter for langt ut til siden. Noe begrenset innsynsvinkel er jo et generelt problem for alle VA-panelene. Når det er sagt så opplever hverken jeg eller fruen dette som et problem når vi sitter i hver vår godstol litt til siden for senterposisjon, rundt 4 m fra TV'en. Firefox OS viste seg å være både raskt og intuitivt i bruk (siste firmwareoppdatering kom 25. aug). App-utvalget er noe begrenset - spesielt i fht Android som f eks Sony bruker på noen av sine 2015-modeller, men du finner de viktigste som Netflix, SFAnytime, ViaPlay og Youtube. Jeg har ikke rukket å teste ut PC/PS3 spill eller Netflix i 4K, men deres HD-materiale ser superb ut. Det jeg har sett på av 4K-materiale fra Youtube fremhever virkelig forskjellen på min gamle Pio plasma og denne modellen. (Vedr lyd: HDMI2-inngangen har ARC (audio return channel) for de med nyere receiver i sitt hjemmekino-oppsett. Man slipper dermed unna med kun en HDMI 1.4 (eller nyere) kabel for HD-lyd (5.1) fra TV-app'er som f eks Netflix. Min gamle receiver VSX-LX60 fra Pioneer mangler ARC, så jeg måtte i tillegg koble en optisk kabel fra TV'ens Digital Audio til en av receiverens Optical Audio In-kanaler). Anbefales! EDIT 28/8, siste avsnitt: 1) ...fra TV'ens Digital Audio i stedet for "Digital Out" 2) ...receiveren's Optical Audio In i stedet for "Digital In" Endret 28. august 2015 av Zan_ Lenke til kommentar
JosteinD Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 Tok dåkes anbefaling ,så det endte med Panasonic. Nå slepper eg å sitte å klø meg i hodet hele dagen fordi eg ikkje kunne ta eit valg, nå sitter eg bare å venter i spenning Takker for alle innspel, dåke har vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Du vil elske (de få seriene i..) Netflix 4K.. just saying Lenke til kommentar
Zan_ Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Gratulerer med beslutningen - du blir garantert ikke skuffet! Jeg har nå også fått prøvd ut 4K fra Netflix og er veldig fornøyd med kvaliteten Panasonic'en leverer. Detaljrikdommen er enorm og må bare oppleves. Dog, en 55" skjerm er etter min mening et minimum for å yte innhold i UHD rettferdighet. Du er sikkert klar over at du må oppgradere abonnementet ditt for å kunne se UHD (prisen øker da fra 79,- til 119,-/mnd). Ennå er det kun noen få serier (House of Cards, Breaking Bad, Marco Polo og The Blacklist) og filmer i 4K, men du kan jo enkelt bytte tilbake til vanlig HD-abonnement etter å ha sett det du ønsker - eller i påvente av mer innhold Også 4K strømmes med HD-lyd (5.1). Jeg opplevde til å begynne med jevnlig, korte avbrudd i lydsignalet til receiver'en. Som nevnt over (#4) får den lyd fra alle TV-app'ene fra TV'ens Digital Audio kanal (optisk). I mitt tilfelle løste det seg ved å logge ut og inn igjen i Netflix. Et tips til slutt: last ned den siste firmwaren (http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/eu_2015/down_eu_uk_cis_02.html) og pakk den ut på en USB-stick, og ha den klar til installasjon straks du har gått gjennom førstegangsoppsettet på TV'en. Lykke til med en ny TV-opplevelse EDIT: Skal være Digital Audio i stedet for Out. Endret 28. august 2015 av Zan_ Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Ennå er det kun noen få serier (House of Cards, Breaking Bad, Marco Polo og The Blacklist) .. og Better Caul Saul, Bloodline, Sense 8 kommer jeg også på.. Men ja, poenget ditt er uansett riktig, men dette løser seg bare med tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå