JDMguy Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hei, greid å låse inn nøklene i bilen, er dette noe NAF kan fikse? Hvor mye vill dette koste og rykker de ut hele døgnet? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 "Ta kontakt med oss på telefon 08 505" 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Dette kommer trolig an på hva slags medlemskap du har. Forsikringen din har trolig også en slags ordning til ca en femhundrelapp. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Kommer helt an på om du har noen avtale som bmw veihjelp eller lignende, om du er medlem i NAF(sannsynligvis ikke), hvilken forsikring du har. Har du ingen avtale og ansvar blir det beregnet ut i fra "soner" altså hvor langt de må kjøre, blir fort noen tusenlapper. Dette er slik det fungerte i Viking for en del år tilbake, de hadde også naf kjøringer. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Prisen vil heilt sikkert variere alt etter kor langt dei må kjøyre. Det vil også overraske meg stort om det ikkje koster meir dersom dei må kjøyre ut om kvelden eller natta. Er uansett usikker kva utstyr og kompetanse NAF har til å åpne bilar. Det er ikkje umogleg at det er minst like billig/dyrt å berre knuse ei siderute og så få fiksa ruta i morgen. Eit googlesøk på din biltype vil heller ikkje skade, enkelte bilmodellar er enklare å bryte/dirke-opp enn andre. Med litt flaks kan det hende du får låst opp døra med ein ståltråd på rette plassen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Prisen vil heilt sikkert variere alt etter kor langt dei må kjøyre. Det vil også overraske meg stort om det ikkje koster meir dersom dei må kjøyre ut om kvelden eller natta. Er uansett usikker kva utstyr og kompetanse NAF har til å åpne bilar. Det er ikkje umogleg at det er minst like billig/dyrt å berre knuse ei siderute og så få fiksa ruta i morgen. Eit googlesøk på din biltype vil heller ikkje skade, enkelte bilmodellar er enklare å bryte/dirke-opp enn andre. Med litt flaks kan det hende du får låst opp døra med ein ståltråd på rette plassen. De fleste bergere klarer å åpne bilen så lenge nøkkelen ligger tilgjengelig eller bilen er av en eldre type. noen biler(ref. VAG) er så og si "umulig" å få opp uten tilgang på nøkkelen. Ny rute og arbeid kan koste en god del med den timelønnen bilverksted opererer med i dag, slik at det sannsynligvis sparer seg å ringe til bilberger kontra å ta ruten, sparer seg for masse etterarbeid og Men er TS hendig kan en jo skifte rute selv! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Å skifte rute koster nok fort minst 5k hos et merkeverksted.. Det koster det neppe å bruke NAF eller andre til å åpne bilen. Som regel bruker de en slags pose de jekker ut dørkarmen med, så stikker de noe inn for å hente ut nøkkel eller låse opp dersom det er mulig. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Tusentakk for svar, ble ordning på dette. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Biltyver burde ha leid seg ut for dette formålet, de har gjerne også utstyr til å komme seg inn også. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Samtlige bilbergingsfirmaene jeg har vært borti sender ansatte jevnlig på kursing i å låse seg inn i biler og har moderne utstyr. Tror neppe Biltyver er egnet til å leie seg ut til å bryte seg inn i biler da utstyret mange av disse har gjerne er litt primitivt(les: stein og ståltråd) og de neppe tar så nøye på det om de skader bilen eller ikke under jobben. Hvor mye NAF tar for en utelåsing varierer med tidsbruk, når på dagen, når i uka og lignende. Men de fleste, om ikke alle, forsikringsselskap har avtaler med de forskjellige bilbergingsfirmaene som gjør at du betaler bare 500,- i egenandel. Endret 27. august 2015 av Hansien Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Samtlige bilbergingsfirmaene jeg har vært borti sender ansatte jevnlig på kursing i å låse seg inn i biler og har moderne utstyr. Tror neppe Biltyver er egnet til å leie seg ut til å bryte seg inn i biler da utstyret mange av disse har gjerne er litt primitivt(les: stein og ståltråd) og de neppe tar så nøye på det om de skader bilen eller ikke under jobben. Hvor mye NAF tar for en utblåsning varierer med tidsbruk, når på dagen, når i uka og lignende. Men de fleste, om ikke alle, forsikringsselskap har avtaler med de forskjellige bilbergingsfirmaene som gjør at du betaler bare 500,- i egenandel. viktig å merke seg at dette gjelder for forsikring fra delkasko og oppover, altså ikke ansvar. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sist jeg sjekket skulle Falken/Viking ha 2500,- for å komme. Da var jeg ikke medlem, og de kunne ikke garantere at bilen ble åpnet engang. Jeg ringte istedet det lokale politiet. Da kom det en bil med 2 lærlinger og alle fikk prøvd seg, og det ble gratis for meg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sist jeg sjekket skulle Falken/Viking ha 2500,- for å komme. Da var jeg ikke medlem, og de kunne ikke garantere at bilen ble åpnet engang. Jeg ringte istedet det lokale politiet. Da kom det en bil med 2 lærlinger og alle fikk prøvd seg, og det ble gratis for meg Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 (endret) Det vil aldri være en garanti på at man får åpnet bilen. Vel, eldre biler kan man jo nesten garantere å få åpnet, men mye av det nyere kan fort by på en utfordring eller to. Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Og med denne 'sløsing' fikk to stykk lærlinger prøve seg på å låse seg inn i en bil og gikk derfra mest trolig en erfaring rikere eller to. Endret 27. august 2015 av Hansien Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Og med denne 'sløsing' fikk to stykk lærlinger prøve seg på å låse seg inn i en bil og gikk derfra mest trolig en erfaring rikere eller to. Fortsatt sløsing av resurser, de kan øve seg så mye de orker på gårdene til de forskjellige billedhuggerne når de faktisk har tid til det, ikke når folk tilfeldigvis har låst inn nøklene sine og ikke vill betale for det.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 På veldig mange, spesielt eldre biler kan man ganske lett benne ut døra fra karmen nok til å stikke inn en ståltråd e.l. for å fiske ut nøklene. Måtte gjøre dette flere ganger for en klumsete kollega. skrujern e.l. mellom pakningene dør/karm, benn ut et par cm og stikk inn en teleskopmagnet - lek fisker. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Og med denne 'sløsing' fikk to stykk lærlinger prøve seg på å låse seg inn i en bil og gikk derfra mest trolig en erfaring rikere eller to. Fortsatt sløsing av resurser, de kan øve seg så mye de orker på gårdene til de forskjellige billedhuggerne når de faktisk har tid til det, ikke når folk tilfeldigvis har låst inn nøklene sine og ikke vill betale for det.. Rekner med at dei ikkje hadde sendt ei patrulje dersom dei ikkje hadde tid til overs. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Sist jeg sjekket skulle Falken/Viking ha 2500,- for å komme. Da var jeg ikke medlem, og de kunne ikke garantere at bilen ble åpnet engang. Jeg ringte istedet det lokale politiet. Da kom det en bil med 2 lærlinger og alle fikk prøvd seg, og det ble gratis for meg Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Operasjonssentralen sendte to lærlinger. At de sendte folk betyr nok at de hadde tid til saken, og når de sendte lærlinger så betyr det at de ikke hadde behov for disse andre steder akkurat da. Resultatet var at de fikk erfaring som de kan bruke senere på skarpe oppdrag/hendelser uten at de kostet de(politiet) eller oss(skattebetalerene) ei krone. Lønn ville de fått uansett. Eg har selv gjort dette og fikk beskjed om at de skulle se om de kunne sende ut en patrulje når de hadde ledig kapasitet. Det gikk ikke lange tiden og patruljen synes det var gøy å få prøvd seg litt. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Og med denne 'sløsing' fikk to stykk lærlinger prøve seg på å låse seg inn i en bil og gikk derfra mest trolig en erfaring rikere eller to. Fortsatt sløsing av resurser, de kan øve seg så mye de orker på gårdene til de forskjellige billedhuggerne når de faktisk har tid til det, ikke når folk tilfeldigvis har låst inn nøklene sine og ikke vill betale for det.. Takk for at du sløste bort tiden min med en ubrukelig kommentar. Hadde de hadd viktigere ting å gjøre så regner jeg med de er voksne nok til å prioritere det først. Du vet ikke hvilken by/tettsted dette var, eller dag/tidspunk på døgnet, så det er merkelig hvordan du kan vite at de hadde bedre ting å gjøre. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Takk for at du sløste "våre" skattepenger på selvforskyldte problemer... Dette er ikke en del av politiets oppgaver. Og med denne 'sløsing' fikk to stykk lærlinger prøve seg på å låse seg inn i en bil og gikk derfra mest trolig en erfaring rikere eller to. Fortsatt sløsing av resurser, de kan øve seg så mye de orker på gårdene til de forskjellige billedhuggerne når de faktisk har tid til det, ikke når folk tilfeldigvis har låst inn nøklene sine og ikke vill betale for det.. Takk for at du sløste bort tiden min med en ubrukelig kommentar. Hadde de hadd viktigere ting å gjøre så regner jeg med de er voksne nok til å prioritere det først. Du vet ikke hvilken by/tettsted dette var, eller dag/tidspunk på døgnet, så det er merkelig hvordan du kan vite at de hadde bedre ting å gjøre. det var vell du som sløste bort tiden din med å lese den.. Jeg har heller ikke sagt at de hadde bedre ting å gjøre, jeg sa bare at dette er ikke en del av deres oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå