Gå til innhold

YouTube Gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, YT gaming, noe så latterlig dårlig. Og samtidig så har du den kule lille saken her: 3d40d050ba56ad85e5bb089cc240944c.png

Tydeligvis ingen retriksjoner på hvilken avatar og hva man kan si i "chatten"hos en stream, med komplett mangel på moderering eller global moderering kan jo det bli interessant.

Godt mulig (nei) at Twitch trenger konkurranse, but this isn't it.

Lenke til kommentar

Live spillinnhold trenger sårt et chat-filter som fungerer. At det er satt begrensninger på musikk for å beskytte opphavsrett er ekstremt ødeleggende og totalt bullshit. Hva med spill der denne musikken er innbakt, men samtidig opphavsbeskyttet? Kan ikke Youtube heller filtrere ut musikken litt som karaokemodus (sikkert vanskelig, men jeg spør allikevel).

Lenke til kommentar

Live spillinnhold trenger sårt et chat-filter som fungerer. At det er satt begrensninger på musikk for å beskytte opphavsrett er ekstremt ødeleggende og totalt bullshit. Hva med spill der denne musikken er innbakt, men samtidig opphavsbeskyttet? Kan ikke Youtube heller filtrere ut musikken litt som karaokemodus (sikkert vanskelig, men jeg spør allikevel).

Synes det er helt greit. Altfor for mange live streamer driter seg ut på tilleggs musikk. Ikke bare sliter de med å balansere volumet i forhold til spill og stemme. Men når dem kjører musikk, spill musikk, spill effekter, spill tale og snakker selv samtidig da er håpløst å følge med. Da ser jeg heller en lets play video på youtube.

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit. Altfor for mange live streamer driter seg ut på tilleggs musikk. Ikke bare sliter de med å balansere volumet i forhold til spill og stemme. Men når dem kjører musikk, spill musikk, spill effekter, spill tale og snakker selv samtidig da er håpløst å følge med. Da ser jeg heller en lets play video på youtube.

70% av problematikken for min del er at mange spill må spilles uten musikk for å unngå content match, men spillene er jo levert med denne musikken og ofte utgjør denne musikken mye av stemningen i spillet.

Er volumet på musikken for høyt eller kommentatorens stemme for lav så sier folk i fra.

Lenke til kommentar

Kan ikke være mange seriøse streamere du ser på om de har de problemen der. Hvem pleier du se på?

Lenke til kommentar

De som streamer med tusenvis av viewers vet veldig godt at de kan bli rapportert og banna fra twitch også for å spille lisensiert musikk.

Så det er egentlig et ikke-problem. 

Streamere som Swifty bruker indie-musikk han har fått lov til å bruke av produsenten.

Andre slår av ingame musikk og spiller andre ting eller ikkeno mens de spiller.

Lenke til kommentar

Det skjer ikke. folk blir ikke banna. Det som evt skjer om noen driver igang med musikk fra feks en spilleliste de har på spotify er at VOD'en fra akuratt den sendingen de har blir mutet i 20-40 min ett vilkårlig sted i sendingen. MANvsGAME, Zeke, WitWix, CohhCarnage, Lethalfrag, AnneMunition, JP, Summit, er alle formidable streamere og spiller alle som en musikk en gang iblandt i sendingene sine og slikt går helt fint.

Lenke til kommentar

Kan ikke være mange seriøse streamere du ser på om de har de problemen der. Hvem pleier du se på?

Sidestrafe, Quickybaby, Miss_Jamball (når Beaglerush streamer xcom), Ritagamer

Men jeg er hopper ofte rundt til ulike streamere når det snakk om spill som de faste ikke dekker. Det er da jeg jeg kommer over over kaos streamerene. 

Det jeg foretrekker hos en streamer er at de stort sett spiller uten musikk, har litt mere fokus på spillet enn chaten, er informativ og har litt humor. Musikk går greit hvis den ikke overdøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...