erl Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Topicen sier det meste, untatt en ting. Det må være ett HK med dividere på PCI & AGP bus. Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Sikkert litt newbie spørsmål, men må læres en gang det også; Hva vil det si at det er dividere på AGP/PCI bus og hva er fordelen med det? Lenke til kommentar
erl Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Når jeg øker FSBen til CPU på mitt HK (MSI K7T Turbo) øker AGP& PCI bussen også hastighetene sine. Mange komponenter tåler ikke dette og jeg vil dermed ha disse til å kjøre på standard hastighet. Hastighetene kan ikke settes fast (Correct me if I'm wrong), men via dividere kan man f.eks. sette AGP(66 mHz) til to tredeler av FSBen & PCI(33 mHz) til en firedel. Dette resulterer i 133 mHz FSB... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Dividere er i forhold til noe, nemlig FSB. PCI BUS'en kj0rer paa 33MHz.. den er ikke glad i h0yere enn det. Og for at hovedkort skal kunne ha 100MHz eller kanskje 133MHz FSB (front side bus) tyr man til dividere. Naar man snakker om dividere snakker man alltid i forhold til FSB'en. Saa har du 100MHz FSB har PCI'en divider paa 1/3 - 100 : 3 = 33MHz. Skj0nte du? Saa det vi vil er at hovedkorta automatisk (eller at man kan gj0re det manuelt da) setter opp divideren til 1/4 naar man overklokker FSB'en la oss 133MHz. Da forblir nemlig PCI BUS @ 33MHz, som er det vi vil ha den :smile: Lenke til kommentar
ToBi Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jøss, så lærte jeg noe i dag også... :smile: Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jau da er jeg med, hadde en liten anelse om at det var noe sånt, men var ikke helt sikker =) Nok en lærerik forumrunde! Danke Schön! Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Forresten; Noen som har peiling på om KG7-Raid'en har dividere? Lenke til kommentar
erl Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Men spørsmålet var hvilke HK som har dividere ? Lenke til kommentar
daho Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Soyo SY-K7V Dragon+ Socket A RAID Lenke til kommentar
blackice Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: daho skrev (2002-02-24 16:53):Soyo SY-K7V Dragon+ Socket A RAID abit kr7a er også ganske så bra... kjører 185 i bus... men da har jeg agp speed på 92.5 og pci på 46,25. Er ikke noen flere divindere for pci og agp. Epox 8kha+ er veldig bra kort når det gjelder oc, det kommer bra ut av tester og er billig :smile: Er divindere der også. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 SIkkert litt nevbie dette også, men er divider noe man kan still på manuelt. jeg har nemlig forstått det sånn på mitt HK at AGP/PCI bus går fra 1/3 til 1/4 når buss går over 120. Men hvis jeg kunne stille på dette manuelt ville det vært kjekt. Har nemlig ikke låst opp multiplier og kjører derfor ikke mer en 105 Bus med tanke på AGP og PCI osv. Har et Asus A7V 133 HK. Lenke til kommentar
SnipeAlot Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 har et Abit TH7-II-Raid HK som har dividere OG noe annet som heter: "fix".. Dette gjør at AGP/PCI er ALLTID 66/33 UANSETT hvilken FSB man har :razz: Uber*morro.. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Skal snoke litt rundt etter noe såndt no. Har en kamerat som sier "Kjør til det ikke går, så går du litt ner og der kjører du" men med tanke på at han har ødelagt 2-3 cpu'er på overklokking på kort tid er jeg litt skeptisk. Lenke til kommentar
Predator Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 23:35, B-Man skrev:Skal snoke litt rundt etter noe såndt no.Har en kamerat som sier "Kjør til det ikke går, så går du litt ner og der kjører du" men med tanke på at han har ødelagt 2-3 cpu'er på overklokking på kort tid er jeg litt skeptisk. Hvem har ødelagt 2-3 cpu'er? Er det meg du sikter til så har jeg bare ødelagt 1!!! Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Får unnskylde her predator. jeg overdrev de cpu'ene litt. en feil som jeg innrømmer og unnskylder. Håper du ikke har tatt deg nær eller blitt fornærma på noen alvorlig måte. Skal gjøre så godt jeg kan for å unngå slike brølere i framtida. B-Man Lenke til kommentar
Predator Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 15:04, B-Man skrev:Får unnskylde her predator. jeg overdrev de cpu'ene litt. en feil som jeg innrømmer og unnskylder.Håper du ikke har tatt deg nær eller blitt fornærma på noen alvorlig måte.Skal gjøre så godt jeg kan for å unngå slike brølere i framtida.B-Man Unnskyldning godtatt Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Eh... okei... Kan noen svare på spørsmålet erl stilte? Hva er det beste OC HK, og har det dividere på AGP og PCI-buss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå