Gå til innhold

foredrag om innvandring i Norge

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha et foredrag på fredagen om innvandring i Norge og jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. Siden vi har et "skolevalg" på fredagen angående partier og lignende så fikk vi bestemme en "hjertesak" vi hadde og da valgte jeg innvandring i Norge.

Jeg er ikke rasistisk, for all del ikke. Men det provoserer meg litt at vi i Norge ikke har strengere krav til innvandrere som kommer til Norge. Føler ikke vi gir strengere krav til blant annet norsk opplæring, at de skal skaffe seg jobb og ikke bare sitte på ræva hele dagen og vente på penger fra Nav. Trekker ikke alle innvandrere i en kam nå men det er faktisk noen som ikke respekterer våre regler, vårt land og våre lover. 

Så spørsmålet mitt var egentlig om det var noen som hadde noen gode argumenter for hvorfor vi burde ha strengere krav til innvandrere, tiggere og lignende i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så du har sterke meninger, og ber om hjelp til å formulere dem for deg?

Hvordan kan du ha meninger uten ord? Da er det bare følelser, og det bør du sortere selv, først. Du kan jo være rasist, uten å vite det ..

Lenke til kommentar

Så du har sterke meninger, og ber om hjelp til å formulere dem for deg?

Hvordan kan du ha meninger uten ord? Da er det bare følelser, og det bør du sortere selv, først. Du kan jo være rasist, uten å vite det ..

I helsikke. Det er ikke alle som er like flinke som en forumveteran å ordlegge seg da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser den, og tenke den tanken selv før jeg postet. Men fant altså ut at det var greit å spisse saken, for å unngå utydelighet angående ett emne som har kapasitet i seg selv, til å skape mye skrik og skrål unødvendig

Så mener jeg at hvis man vil holde ett godt foredrag er det viktig at man eier ordene man skal skape bevegelse i tankene til publikum med. Klipp ut og lim inn, høres veldig lett, og man blir tatt useriøst

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Så spørsmålet mitt var egentlig om det var noen som hadde noen gode argumenter for hvorfor vi burde ha strengere krav til innvandrere, tiggere og lignende i Norge?

Tja, en burde vel hatt strengere regler for en del andre også, bl.a. de som tar seg et "friår" for å "NAV'e".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Gjelder foredraget kun ikke-vestlige innvandrere? Jeg har mange sterke meninger, men skal komme meg på ett nøytralt nivå nå, siden det er en skoleoppgave.

Du bør drøfte problemstillingen (fordeler og ulemper). Det finnes klart fordeler, men disse er langsiktig.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke rasistisk, for all del ikke. Men det provoserer meg litt at vi i Norge ikke har strengere krav til innvandrere som kommer til Norge. Føler ikke vi gir strengere krav til blant annet norsk opplæring, at de skal skaffe seg jobb og ikke bare sitte på ræva hele dagen og vente på penger fra Nav. Trekker ikke alle innvandrere i en kam nå men det er faktisk noen som ikke respekterer våre regler, vårt land og våre lover.

Grunnen til at de "bare sitte på ræva hele dagen og vente på penger fra Nav" er akkurat det at de "respekterer våre regler, vårt land og våre lover", det er nemlig strengt forbudt for de å ta seg jobb i Norge, og om de likevel skulle gjøre det vanker det fengselstraff.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...