Gå til innhold

Nav og førerkort klasse CE

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hadd fast jobb i 4 år, er 23 år gammel og sliter med utmattelse.
Nå vurderer jeg og gå til legen, har hadd den dignosen før for ca 3 år siden, ble sykmeldt og kom tilbake til jobb etter 1år. Jeg liker jobben min godt, kunne tenkt meg og jobbe der mange mange år til, men ser meg nødt til å finne meg en ''mildere'' jobb. Jeg sliter så mye med utmattelse at det nå går utover både jobb og hverdag som f.eks daglidagse gjøre mål som å sette på klær, gå å handle osv.

Er det sånn at når jeg er så plaget med ''sykdommen'' min at jeg ikke klarer å jobbe lengere å må ty til sykmelding, er det noen mulighet for at NAV dekker førerkort på f.eks tung transport? Vil helst jobbe og ikke sitte å være hjemmeværende. Hater å ikke ha noe å stå opp til å bare være hjemme. Dette er min største frykt og vil tro at den eneste jobben jeg kan tenke meg da er å kjøre tungtransport. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikkje til diagonosen og detaljane rundt den, men du kan nok få problemer med å få godkjent søknaden om førarkort for klasse C. Sjølv om ein sitter når ein jobber så vil du ikkje være heilt fri for fysisk aktivtet.

Uansett. Vanligvis så er det vanskelig å få middlar til å dekke sertifikat, men det kan være mulig å få det dersom du kan vise til ein arbeidsgiver som vil gi deg jobb dersom du får den nødvendige kompetansen.

Sjølv så tenker eg at ein kontorjobb må vell passe deg mykje betre. Fortsatt stillesittande arbeid, men dersom du plutselig trenger ein pause så er det langt enklare (og tryggare) å berre legge seg bakover i kontorstolen i nokre minutt, eller stemple ut for lengre pausar når du treng det. Dersom du hadde jobba som lastebilsjåfør så hadde du måtte finne ein trygg plass der du kan stoppe med stor bil, og konsekvensen av eit slikt stopp kan fort være at du ikkje rekk fram til destinasjonen i tide, som igjen fører til at du ikkje får lasta av bilen før morgonen etter.

Så hadde eg vært deg så hadde eg sett meg rundt etter vanlige kontorjobbar der du kan styre arbeidstida di sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...