Bahamut Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 Vel, jeg oppgraderte ifra Win8.1 (som fungerte smertefritt) til Win10 med en gang jeg kunne oppgradere igjennom appen på oppgavelinjen men begynte allerede da å få problemer da som driverproblemer og spill som ikke fungerte, samt kunne jeg ikke alt+tabe ut av spill uten at PC'n hang seg. Så jeg prøve å laste ned Win10 på en USB og ta en fersk installering på en formatert disk men det tok ikke mange timene får jeg fikk det samme problemet igjen. Nå fikk jeg også problem med at PC bruker LANG tid på å logge seg inn til windows etter man har skrevet inn passordet og programmer bruker LANG tid på å starte opp når man kommer inn i Windows (tar va 5-10 minutter får jeg kan bruke PC'n etter jeg har skrudd den på) samt tuller oppgavelinjen veldig, f.eks at jeg bare får et tenke ikon når jeg skal trykke på ting der. Startmenyen funker ikke, den reagerer ikke i det hele tatt. Så, jeg prøvde kjøpe Windows 10 Pro og denne gangen installerte jeg så få programmer så mulig (drivere, steam og noen til) men har forsatt de samme problemene. Og som alltid oppdager jeg nye problemet, (itillegg til de andre problemene) bl.a at alle ikonene på skrivebordet som jeg høyreklikker på, bruker 5-10 sekunder før menyen kommer og alle bilder tar opp til 30 sekunder for å åpne, samme gjelder filmer. Det er mange .exe programmer som ikke starter i det hele tatt. Med andre ord, et reint mareritt. Jeg gikk nå tilbake til Win8.1 inatt og er ferdig med å installere alle de vanlige programmene jeg bruker og nå funker PC'n slik som den skal. Men, er jeg den eneste som har problem med dette? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Vel, jeg oppgraderte ifra Win8.1 (som fungerte smertefritt) til Win10 med en gang jeg kunne oppgradere igjennom appen på oppgavelinjen men begynte allerede da å få problemer da som driverproblemer og spill som ikke fungerte, samt kunne jeg ikke alt+tabe ut av spill uten at PC'n hang seg. Så jeg prøve å laste ned Win10 på en USB og ta en fersk installering på en formatert disk men det tok ikke mange timene får jeg fikk det samme problemet igjen. Nå fikk jeg også problem med at PC bruker LANG tid på å logge seg inn til windows etter man har skrevet inn passordet og programmer bruker LANG tid på å starte opp når man kommer inn i Windows (tar va 5-10 minutter får jeg kan bruke PC'n etter jeg har skrudd den på) samt tuller oppgavelinjen veldig, f.eks at jeg bare får et tenke ikon når jeg skal trykke på ting der. Startmenyen funker ikke, den reagerer ikke i det hele tatt. Så, jeg prøvde kjøpe Windows 10 Pro og denne gangen installerte jeg så få programmer så mulig (drivere, steam og noen til) men har forsatt de samme problemene. Og som alltid oppdager jeg nye problemet, (itillegg til de andre problemene) bl.a at alle ikonene på skrivebordet som jeg høyreklikker på, bruker 5-10 sekunder før menyen kommer og alle bilder tar opp til 30 sekunder for å åpne, samme gjelder filmer. Det er mange .exe programmer som ikke starter i det hele tatt. Med andre ord, et reint mareritt. Jeg gikk nå tilbake til Win8.1 inatt og er ferdig med å installere alle de vanlige programmene jeg bruker og nå funker PC'n slik som den skal. Men, er jeg den eneste som har problem med dette? Trolig på grunn av Video driveren din. Mange som har dessverre problemer med Nvidia og og Win 10. De siste driverne hjelper til noe , men alt fungerer enda ikke bra som jeg forstår det , trolig vil dette endre seg senere. Om du tok en ren installasjon av Windows 10 burde det ha fungert bra , så da tipper jeg det rett og slett bunner seg i nettopp dette med driverproblemer eller noe annet. Har du hendelselista liggende som viser hva som kan være problemet? Endret 26. august 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå