osloru Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hei, driver med å fylle ut skjema for politianmeldelse. Et firma som jeg anmelder for bedrageri. Et dumt spørsmål kanaskje men hvem skal jeg skrive under "Melders navn"? Spør fordi jeg har allerede skrevet navnet mitt under "fornærmedes navn", derfor ble jeg litt usikker om jeg skal skriver navnet mitt på nytt... Har noen erfaring i politianmeldelser? Bruker politi langt tid på det? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Du skriver ditt navn paa begge, siden det er du som er begge.Men den blir sikkert henlagt, spesielt hvis det er en liten sak. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Ditt navn på begge deler. Skjemaet er utarbeida slik at ein melder kan anmelde saka på vegne av ein anna person som er den fornærmede. 1 Lenke til kommentar
osloru Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Du skriver ditt navn paa begge, siden det er du som er begge. Men den blir sikkert henlagt, spesielt hvis det er en liten sak. det handler om 25.000 kr for meg. Men jeg har følelse at flere andre ble lurt. Da jeg satt på venteromet var det en som skreik at han skal få pengene sine tilbake på en eller annen måte 1 Lenke til kommentar
osloru Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Ditt navn på begge deler. Skjemaet er utarbeida slik at ein melder kan anmelde saka på vegne av ein anna person som er den fornærmede. skjønner, takk Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er det ett alternativ å gå klage saken inn til forbrukerrådet, og videre til forbrukertvistutvalget? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Er det ett alternativ å gå klage saken inn til forbrukerrådet, og videre til forbrukertvistutvalget?Jeg tipper forliksrådet er et bedre valg. De kan behandle alle sivile saker, mens FTU ikke kan behandle alt, men bare rene kjøpssaker. Slettes ikke alle saker passer inn her: a) tvister i forbrukerkjøp og om ytelser som selgeren eller andre har påtatt seg overfor en kjøper i tilknytning til kjøpet, b) tvister om håndverkertjenester som faller inn under reglene i lov 16. juni 1989 nr. 63, jf. dens § 1, c) tvister om avtaler som faller inn under lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven). Endret 26. august 2015 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Send en kopi til julenissen også. Mer sannsynlig at du får hjelp derfra. Lenke til kommentar
osloru Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Er det ett alternativ å gå klage saken inn til forbrukerrådet, og videre til forbrukertvistutvalget? Snakket med en advokat og hun anbefalte å politianmelde saken. Har egentlig ikke tenkt på forbrukerrådet, skal kontakte dem. Lenke til kommentar
osloru Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Send en kopi til julenissen også. Mer sannsynlig at du får hjelp derfra. har allerede gjort det. 2 Lenke til kommentar
osloru Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Oppdatering. Politiet henlagt saken og advokater sier at beløpet er for liten og jeg kommer til å tape mer penger hvis jeg går til retten. Ser ut som jeg må få mine penger på en gammeldags måte. Når jeg blir dømt, kan ihvertfall si at jeg har først prøvd alle andre måter. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Moderatormelding Trådtittel er endret til noe mer beskrivende, i henhold til retningslinjene punkt 2.3.Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 25k er ikke for lite for å gå til forliksrådet. Heller ikke til tingretten, for så vidt (på grunn av reglene om småkravsprosess). Du kan vurdere å representere deg selv, eller finne deg en billigere advokat. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Forliksrådet koster deg worst case 900 kroner. Værd å sende inn og se om dem vil behandle den. Værd å risikere 900 for. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Forliksrådet koster deg inntil 6662,50 kr hvis du taper (rettsgebyret pluss reiseutgifter til klagemotparten pluss maksimalgrensen for utgifter til juridisk bistand), i tillegg til dine egne kostnader til juridisk bistand. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå