Gå til innhold

E-post på Samsung E700

El chico

Anbefalte innlegg

Lørdag kjøpte jeg meg en Samsung E700. Hadde ventet lenge på den og var veldig spent på å se nærmere på den. (Hadde en Siemens S55 fra før -knalltelefon men for liten og dårlig skjerm).

Til min store skuffelse var en knapp på den telefonen jeg kjøpte ikke helt i orden. Den måtte trykkes ekstra hardt ned for at det skulle skje noe. Men heldigvis gikk det (forholdsvis) greit å bytte telefonen.

Noe som gleder meg ekstra er tastene (bortsett fra den defekte...) som jeg var litt skeptiske til på forhånd, men de er veldig gode og presise. Ellers er sjermen selvfølgelig knallbra.

Noen minus: Må si meg litt enig i de som har ment at menyen er litt vanskelig. Men jeg regner med at det er en tillvenningssak og går seg til. Når det gjelder meldigner er det også en del forskjellig fra tidligere telefoner jeg har hatt (Nokia og Siemens). Så sms-skriving går litt tregt foreløptig, men det kommer seg det også.

Derimot er de fleste spesialtegn plassert veldig tungvint. En må opp i høyre menytast (eller hva en skal kalle den) og inn i symbol-modus. Her er alle tegn plassert i en skrollbar meny med nummer til hvert tegn. Dvs at en må trykke et tall, skrolle, trykke et tall og så videre..... Førsteintyrkket er at det er veldig tungvint. Ellers er det et annet obs: Kommer en borti "legg på tasten" (plassert rett under nevnte menytast, spretter en helt ut av meldingsmenyen -> En må da skrive alt på nytt da det ikke er noe spørsmål om en vil lagre eller at den lagres automatsik i utkast. Har skjedd med noe ganger. Irriterende... En annen ting er at jeg ikke får IrDA til å være aktivert mer enn noen minutter....

Da jeg skulle levere inn den inn den defekte telefonen var jeg inne og skulle slette alle sms på telefonen. En kan markere at en vil slette innbok på telefon eller sim og utbok på telefon og sim. Markerte for telefonen og trykket slett. Det som skjedde var at alle sms på simkortet ble slettet og sms på telefonen ble liggende.......

Det var litt brukererfaringer. Nå til noen spørsmål. Så vidt jeg vet/har funnet ut er det ikke e-post klient på telefonen. Fins det mulighet å laste ned en Java e-post klient og isåfall hvordan gjør jeg det??

Et annet spørsmål går på komunikasjon med pc. Jeg har prøvd å koble opp telefonen mot min bærbare pc vha IrDA. Pc'n finner telefonen, men programmet (EasyStudio PIMS & File Manager) finner ingenting på telefonen. Det står også at den er offline). Syns dette er merkelig. Noen som kan hjelpe meg meg det??

Har forresten Samsung en support telefon i Norge??

Takker på forhånd for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lette litt på www.samsung.se og fant dette:

Samsung support Norge: 231 62722

Det stod ikke noe om åpningstider.

Ellers er det en e-mail funksjon på siden. Den skal gjelde for Sverige, Danmark, Finland og Norge. Men du må klikke deg inn der selv for å bruke den. Likner på supporten til www.mpx.no.

Håper det var til hjelp. :-)

Venter spent på denne telefonen selv.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min E700 i to dager, og må si meg ganske enig i de erfaringer El chico har hatt. Bortsett fra at jeg ikke har hatt noen problemer med tastene eller noe annet på telefonen.

Men til alle dere som klikker fullstendig i vinkel over meny-systemet på denne telefonen; hva er det som er så ille?

Jeg skal være enig i at menyene til Nokia og SE er enklere og mer oversiktlig, men jeg er ikke enig i at menyene på E700 er så vanvittig dårlige som dere skal ha det til. Selvfølgelig må man gjennom en tilvenningsperiode for å bli kjent med menyene, men det må man regne med når man bytter telefon/merke.

Jeg brukte ca. 30 minutter på å lære meg menyen. Og nå som jeg er blitt vant til den, syns jeg den er genial.

Hvis man ser på minuser med telefonen, så liker jeg ikke at sendte SMS-meldinger lagrer seg i utboksen. I oppsettet for MMS-meldinger kan man velge om man vil beholde en kopi av de sendte meldingene eller ikke. Dette hadde jeg gjerne sett at man kunne gjøre med SMS-meldingene også. Jeg irriterer meg også, i likhet med El chico, over det tungvindte systemet for å skrive spesialtegn. Og som det har blitt understreket, pass på at du ikke kommer borti "legg på-tasten" under skriving av SMS. Da blir du kastet ut uten forvarsel og uten mulighet for å lagre det du har skrevet.

En annen ting jeg savner er en pop3 mail-klient, men jeg har lest at man kan laste ned en java mail-klient. Noen som vet hvor jeg kan finne en slik?

El chico: Når det gjelder problemet ditt med kommunikasjon med PC via IRda-porten, så tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg. Hos meg fungerer dette utmerket. Det eneste må være hvis du har telefonen liggende for langt unna, eller i for stor vinkel på skrå fra IR-porten på PC'en. Mener det sto noe om maks 15cm avstand og maks 30 graders vinkel i manualen.

Lenke til kommentar

Vært i kontakt med support (takk for hjelpen Huggorm) og de sa det skulle finnes en slik klient på Samung Fun Club (www.samsungmobile.com). Har registrert meg (i overkant mye å registrere for å bli medlem syns jeg.....) men har ikke hatt så mye tid til å kikke etter det.

Ellers har jeg fått kontakt med programmet (EasyStudio PIMS & File Manager) nå. Måtte inn i setup og markere for IrDA (var satt på COM 1).

Lenke til kommentar

det finnes en god del "uorginale" pop3 programm...

hvis ikke NORMAN ANTINAVIRUS GREIENE hadde sarva pcæn slik at jeg var nødt å reinstalere den (å nei, jeg gidder ikke å ta backup, men hadde en halvt årgammel men kan ikke si at den hjalp akkurat :lol: )

så skulle jeg ha gitt deg en link til et BRA program (prøvd d sjøl)

men,jaja..

skjekk alltid at det står at den støtter e700 da før du laster ned noe ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også registret meg på www.samsungmobile.com, og opplever nå problemer med å laste ned saker fra siden.

Det første man må gjøre er jo å velge land, og siden norge ikke befinner seg på listen valgte jeg å registrere meg på "andre land".

Problemet med denne siden er at den ikke er oppdatert med E700, slik at man uansett får feilmelding om at telefonen ikke er kompatibel med det man ønsker å laste ned.

På UK siten har de derimot lagt inn E700, så her skal man i utgangspunktet kunne laste ned alt man ønkser. Har forsøkt å logge meg på UK siten, men får da beskjed om å logge meg inn på riktig sted.

Det samme gjelder også dersom man bruker WAP.

Forsøkte så å slette legge meg inn som bruker på UK siten, men fikk ikke lov til å bruke IMEI nummeret mitt en gang til. Derfor slettet jeg telefonen min fra den internasjonale siden (lurt), og forsøkte på nytt på UK. Det funket fremdeles ikke. Da jeg forsøkte å registrere telefonen min på nytt på den internasjonale siden funket ikke det heller. Heldigvis har snille mennnesker på supporten til Samsung nå lagt inn IMEI nummeret mitt igjen.

Problemet vedvarer likevel - det er klin umulig å laste ned noe som helst på deres sider dersom du ikke har en telefon som er kompatibel.

Konklusjonen må derfor være å registere seg på UK siten med det samme. Det er for sent for meg, men det kan være lurt å advare andre.....jeg sitter med sjegget i postkassa og venter på at E700 skal legges inn på siden.

Lenke til kommentar

Jeg har også registrert meg på "Andre land" hos Samsung Fun Club.

Så da får man vel bare vente til de har oppdatert denne seksjonen med E700... :shrug:

Uansett så har jeg ikke funnet noen programvare på sidene deres bortsett fra spill.

Er det jeg som ikke har lett godt nok, eller har dere samme erfaring?

Lenke til kommentar

Så langt har også jeg bare funnet spill, men har ikke fått lett så mye enda...

Er det sånn at når en har brukt opp de 300 punktene en får når en melder seg inn må en betale for det en laster ned?? Og får en regningen via mobilregningen?? Noen som isåfall har funnet ut hva "et punkt" er verdt??

Ellers har jeg problemer med å få EasyStudio Image Editor til å fungere. Får feilmeldingen "Failed Connect Live Uppdate!. Launching EasyStudio - ImageEditor.

Klikker jeg "ok" på den spretter programmet opp, men jeg finner ikke noe som ligger på telefonen. Alt som fins på Pc'en finner jeg.

Noen som har samme problem??

Lenke til kommentar

Jeg fikk også den feilmld. du sikter til første gang jeg skulle fyre i gang Image Editoren, men fant ut etterpå at det skyldtes at jeg hadde åpnet det to ganger...

Nå fungerer det fint. Jeg har ikke testet dette så mye enda, så jeg vet ikke om jeg får frem innholdet på telefonen. Kan teste litt senere.

Når det gjelder poengene på SFC, så er jeg ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Men man bruker opp poeng når man laster ned ting derfra. Det står som regel på siden av eller under objektet hvor mange poeng det vil lette din konto for. Oppsamling av poeng er fortsatt et mysterium, men jeg har fått med meg at man får 1 poeng for hver dag man logger seg inn med brukernavn og passord. Altså ikke 1 poeng for hver gang man logger inn, men et poeng for hver DAG man logger inn.

Så et litt off topic spm.

Jeg har sett på SFC at det finnes en del tilbehør til E700, og jeg er interessert i å få tak i et ekstra batteri samt en bordlader. Begge disse var det bilde av på SFC, men jeg har ikke funnet noe av dette i norske web-butikker enda. Det kan jo selvfølgelig ha med at telefonen er såpass ny å gjøre. Men hvis noen der ute vet hvor jeg kan få tak i dette så er jeg takknemlig for det.

OBS!! Jeg er kun ute etter originalt tilbehør!

Lenke til kommentar

Denne tråden falt litt bort fra topicen på slutten. :-)

Er det ingen som har funnet en e-post klient som fungerer på E700?

Jeg har lett i alle mulige hjørner jeg har kommet over etter dette,

men det virker som om det er steike umulig å finne noe som er kompatibelt... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...