Viewety Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei ! Jeg satte ned Volt coren på CPUen fra 1,65V til 1,6V Lurte på om hovedkort eller prossesor kan ta noe skade av det over lengre tid ? En annen ting jeg lurte på var om tempraturen på CPU synker mye av å sette ned strømmen til cpu ?? Lurte også på om noen har overklokket en AMD XP 2200+ prossesor som står på et ABIT KD7 hovedkort, og hvor langt de som har gjort dette har kommet stabilt? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hverken hk eller cpu kan ta skade (definerer her skade som at det blir fysiske feil på enhetene) av for LITE volt så vidt meg bekjent, men cpu KAN bli ustabil, noe som kan føre til crash, fare for datatap osv. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 det jeg spør meg selv er: "hvorfor i all verden har han satt ned spenninga???" mindre varme vs. crasj? ja ja Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Undervolting er jo helt greit hvis målet er en kaldere, og dermed mer stabil, maskin. Ustabilitet kommer av for mye undervolting, men det er det jo bare å prøve seg frem til, ikke sant? Endret 12. november 2003 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei ! Jeg satte ned Volt coren på CPUen fra 1,65V til 1,6V Lurte på om hovedkort eller prossesor kan ta noe skade av det over lengre tid ? En annen ting jeg lurte på var om tempraturen på CPU synker mye av å sette ned strømmen til cpu ?? Ehh.. Må være litt pirkete.. Volt er SPENNING ikke STRØM! : Ampere er Strøm.. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Spenning (eller potensialdifferanse : ) er målt i volt, men ved å sette ned spenningen vil vel CPU også trekke mindre strøm.... Lenke til kommentar
z10an Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 overklokke og sette spenningen opp er trikset ! Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 overklokke denne prosessoren er VIRKELIG en bragd iallefall Type A :grine: den er den minst overklokkings venlige prosessoren jeg har sett :gretten: Lenke til kommentar
kojak64 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 hadde stort hell med å kjøre raskere FSB uten å overklokke prosessoren (på samme HK og prosessor). fordelen er større minnebåndbredde. 133 fsb og ddr400 på ram er ingen vits, fsb farta er en propp i systemet. fikk faktisk bedre resultater ved å sette ned fra ddr400 til ddr333 på ellers standard oppsett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå