Bakitafrasnikaren Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Denne krabaten vart observert på veggen på rommet mitt. Sannsynlegvis den største edderkoppen eg har sett her til lands. Nokon som veit kva slags art det kan vere? Han kraup bak veggen att. Korleis kan eg lokke han fram igjen, drepe han, og sove i ro og fred med kjæresten? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Ser ut som det kan være en stor husedderkopp. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60216::1:6229:2:::0:0 Endret 25. august 2015 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 25. august 2015 Forfatter Del Skrevet 25. august 2015 Ser ut som det kan være en stor husedderkopp. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60216::1:6229:2:::0:0 Det står at dei blir opp til 8 år gamle. GG. Noko må gjerast med denne skapninga. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Hehe, hadde en lignende skapning hos meg her i helga, jeg ble vel mer urolig en frøkena etter den slapp seg ned bak sengai ett forsøk å kverke den.. Men den dukket opp igjen i senga etter en liten times tid på leggen til frøkena hvor hun skvatt litt til fikk børstet den av seg, da fikk jeg løfte den opp med litt papir og flushet ned i toalettet... Er ikke særlig fornøyd med slike skapninger, da de skaper litt kløe og noe utslett om de finner på å bite.. noe de lett kan gjøre om de ligger i sengklærne og du ruller litt i søvnet.. Og det er jo den værste årstiden nå, flokker seg inn nærmest.. For min del er jeg glad at hunden min synes det er fornuft å slikke på alt så beveger seg på gulv og vegger, og det ender opp med at han nærmest ufrivillig spiser de EDIT: Vanskelig å finne igjen edderkoppen vil jeg tro: Så jeg ville vel bare si at du har funnet den og late som du har flushet den i do.. Det er uansett trolig en rekke andre edderkopper på rommet du uansett ikke ser til et hvert tidspunkt nå som det nærmer seg høsten og om du har vinduet oppe på stue eller soverom Endret 25. august 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Disse er helt vanlige i Norge, har hatt slike på badet ukentlig siden jeg var liten, men nå har jeg endelig flyttet ut og bor i 4. etasje og har enda tilgode å se noen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har hatt større edderkopper enn den i huset. Edderkopper spiser fluer, og den som spiser fluer, er min venn. Spindelvev er et tegn på at en av mine små venner gjør livet litt mer behagelig for meg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Det er enormt med edderkopper her jeg bor iår. En kjapp opptelling på verandaen kom til over 200stk på tak og vegger der sittegruppe er. Ca 2 kvm. De fleste var samme slaget. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg skvatt skikkelig da jeg gikk ut i dag tidlig. Da jeg skulle låse døra stod jeg plutselig "face to face" med en stor husedderkopp, slo den ihjel med en paraply. Heldigvis var den ikke inne i leiligheten, ikke faen om jeg ha åpne vinduer fra nå av ihvertfall Endret 26. august 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Kjæresten min har sverga på å aldri meir sove på rommet mitt eller nokon annan stad i kollektivet mitt. Ho seier at baksida av veggen på rommet mitt har blitt ein portal til eit demonisk univers. Eg er nøydd til å gjere ende på dette dyret på ein eller annan måte. Eller ein annan edderkopp med tilsvarande utsjånad. Å seie at eg drap han utan å ta bilete, hadde vore som å seie til Skatteetaten at eg allereie har donert skatten min anonymt. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Anti-insektsspray (edderkopper er ikkje insekt, men det veit ikkje den) som du sprayer i heile rommet er ganske effektivt. Du vil neppe finne liket, men det bør overbevise ho uansett. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Anti-insektsspray (edderkopper er ikkje insekt, men det veit ikkje den) som du sprayer i heile rommet er ganske effektivt. Du vil neppe finne liket, men det bør overbevise ho uansett. Veit du kvar eg bør gå for å finne dette? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Eg kjøpte min på næraste daglegvarebutikk. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Ho seier at baksida av veggen på rommet mitt har blitt ein portal til eit demonisk univers. Hahaha jeg liker dama di Magnus. 2 Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Plan: Spraye eit konsentrert lag med insektgift langs hele veggopninga som dokker ser ved siden av edderkoppen. Plassere ut ståande edderkoppfeller i hjørnet. Bruke fugeskum og tette att opninga. (Injisere polonium bak veggen) Endret 26. august 2015 av Magnus_L Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Er ikke særlig fornøyd med slike skapninger, da de skaper litt kløe og noe utslett om de finner på å bite.. noe de lett kan gjøre om de ligger i sengklærne og du ruller litt i søvnet.. Rent hypotetisk... du har aldri blitt bitt og blir det sannsynligvis heller aldri i løpet av livet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Ja, disse er jo helt vanlige her, jeg har dem på besøk hjemme hele tiden og de dukker også til tider opp på vegger og tak på jobb. De er helt ufarlige som alle andre edderkopper her til lands. Da jeg som liten bodde i Spania, så våkna jeg med ei svart enke sittende rett over hodet ved senga mi. Det var mindre hyggelig, det. (Det var forsåvidt et sjeldent syn, siden de nesten aldri bor i nærheten av mennesker der) Endret 26. august 2015 av Smirnoff Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Er ikke særlig fornøyd med slike skapninger, da de skaper litt kløe og noe utslett om de finner på å bite.. noe de lett kan gjøre om de ligger i sengklærne og du ruller litt i søvnet.. Rent hypotetisk... du har aldri blitt bitt og blir det sannsynligvis heller aldri i løpet av livet. Linken til Uderzo fra FHI sa at han bit. Ein vert nummen på bittstaden i eit par timar, og bittet vert skildra som "smertefullt". Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hehe, Er ikke særlig fornøyd med slike skapninger, da de skaper litt kløe og noe utslett om de finner på å bite.. noe de lett kan gjøre om de ligger i sengklærne og du ruller litt i søvnet..Rent hypotetisk... du har aldri blitt bitt og blir det sannsynligvis heller aldri i løpet av livet. Linken til Uderzo fra FHI sa at han bit. Ein vert nummen på bittstaden i eit par timar, og bittet vert skildra som "smertefullt". Har blitt bitt flere ganger av edderkopper, vofsen er ikke bare flink til å spise de opp, men de er også flink til å bli han med inn sammens med en rekke andre småkryp som gjemmer seg i pelsen.. Så det er ikke noe hypotetisk her.. Ble også bitt i Florida av en heller værre art, det var heller smertefult.. Men gikk over etter ett par dager, men ei vennine av meg der borte fikk en alergisk reaksjon og hele leggen hovnet opp fra ankelen og oppover.. Få merker at man har bitt og har ingen reaksjon av det overhodet, som regel blir man bitt om man har de i sengklærne og edderkoppen instinktivt biter for å forsvare seg i det de blir tilnærmet knust av en eller annen kropsdel.. Eller om man bare tusler rundt i gresset i shorts og uten sokker.. Nå bor jeg ute på landet og det er iallefall nok av Edderkopper som er i stand i å bite.. Ser det som regel med at det lille vonde utslettet har to distiktive prikker vedsiden av hverandre.. knappe millimeter fra hverandre.. Er jo ikke slik at man merker at Edderkoppen biter når den biter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå