Bahtiyar Ømer Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 liten liten Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hadde "kula"her vært sylskarp så hadde bildet vært nær et blinkskudd.Jeg tror at fokus også når det angår insektetet ligger en del på siden. mvh Ibn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Kjempekult med dråpene! Flotte bilder begge to! 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Det var da også en måte å spille golf på. For å få full skarphet på dette slik Nordland forlanger så må man antagelig bruke tele og avstand da makro jo stort sett er programforpliktet til å få noen uskarpe felter. Jeg ville vært svært fornøyd om jeg hadde fått til en slik makro. Roar 1 Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Det er en bladlus du har tatt bilde av. https://no.wikipedia.org/wiki/Bladlus Fokus er perfekt satt mot bladlus sine øyne, der man kan skimte fasetter i øyet Det jeg ser er at lyset er hardt, der noen deler av bildet blir alt for mørkt (Bladlusen) mens andre deler blir alt for lyse og overeksponert (hårene på bladet). Jeg anbefaler følgende: Ta alle bilder i RAW format slik at du har mye å gå på når du redigerer bildene i Lightroom. Bruk blits med softbox/diffuser slik at du får soft og jevnt lys. Jeg har prøvet å forbedre bildet litt i Lightroom men det er ikke så mye man kan få ut av et jpg bilde. 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Et meget bra makrobilde dette hvor beskjæring, farger og skarphet er veldig bra Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Bahtiyar Ømer Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Hei IngvaldNordland, Helene, Roar Kneppen, LAEN og Torbjørn Milje :) Tusen tusen takk for alla. Jeg vil si veldig mye til dere, men jeg klarer ikke å skrive riktig. Men dere står inni mitt hjerte hele tiden! Tusen hjertelig takk for deg også LAEN. Det er andre ganger du lærte meg super tips! Vennlig hilsen Bahtiyar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg