Gå til innhold

The big thread about Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å spille MGS2: sons of liberty siden jeg leser det er så bra. Og wow, det er MYE prating. Sitter med startoppdraget og det er sånn 2 minutt sniking, 5 minutt cutscene/snakking med CO, 1 minutt sniking, 10 minutt cutscenes..er MGS5 også sånn?

Blir litt slitsomt :) Og jeg døde endel ganger fordi jeg ikke er vant med stealthinga og styringa enda..men første oppdrag virker å være en slags tutorial hvertfall.

Også har mange et love/hate forhold til Raiden, det begynner jeg å skjønne allerede..faen så whiny han er.

Raiden er jo bare totalt badass i MGR:Revengeance

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jepp, alle MGS frem til PP er slik. For å si det på en enkel måte, MGS4 kan du løpe gjennom på 3,5-5,5t avhengig av hvor mye du vil snike om du skiper alle mellomsekvensene, Skal du se alle mellomsekvensene, codecene etc. så kan du slenge på 12 timer til for å komme igjennom spillet!

Lenke til kommentar

Marker for å lese, delvis spoilers mot slutten (ingen historie bare hvordan det slutter)

--------------------------

Har fullført spillet, og det at spillet bare stopper kom som ett sjokk for meg.

Her sitter jeg og spiller, og pluttselig, bare helt brått så stopp alt opp.

Ingen slutt, ingen advarsel om at "hei, nå nærmer du deg slutten.".
Nei, MGS 5 bare... stopper.

Bortsett fra den tragiske slutten så elsket jeg spillet. Fikk 138t i spillet.

---------------------------

Lenke til kommentar

Et lite tips forøvrig, så har det vært mye mer diskusjoner rundt dette spillet i Metal Gear Solid-tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224438&page=26

Digger MGS:V, men har ikke spilt det på en del dager nå. Det er et bra spill, men tror kanskje det er mangelen på en god historie som gjør at jeg ikke blir trekt tilbake. Kommer pga gameplayet.

Sikkert mange som er uenig angående historien, men for min del er den et stort "wtf".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Videreformidlingen av historien er spillets beste og svakeste del. Veldig bra å ikke få den tredd nedover hodet slik som i de foregående spillene med timelange filmsekvenser, men samtidig er det for lite opplagt story ettersom man aktivt må oppsøke kassettene selv. Og til "sjef" å være så har han en særdeles dårlig stemmerett på sin egen base. Jeg savnet noen valgmuligheter som jeg egentlig hadde forventet Kojima hadde lagt til når det kommer til enkelte avhørsmetoder i de mellomsekvense som dukker opp 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...