vidarkri Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Da har jeg oppgradert og testet alle spillene i biblioteket mitt, rundt 350 spill på Steam, GoG og andre leverandører og det er skikkelig triste greier. Over 50% virker ikke. Mange av dem helt nye utgivelser som fungerer prima på 8.1. Er det noen som har trua på at MS kommer til å gjøre noe med dette, eller er man låst til 7,8 eller 8.1 for evig hvis man ønsker å bruke PC som spillplattform? Har nedgradert til 8.1 igjen og kommer ikke til å prøve på nytt hvis ikke MS gjør noe med dette. Jeg tror at mye ligger i at Windows 10 ikke har full DirectXstøtte for gamle DirectXversjoner. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Jøss, det var voldsomt. Er det nye Direct X som gjør det eller? Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 119 av 119 spel som eg har på steam fungerar etter eg oppgraderte i allefall. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Jeg veit jo ikke, men har lest litt rundt på Steamforumet og andre forum og konsensusen virker å være at det skyldes manglende DirectX og C støtte. Noen har fikset endel problemer med å kopiere inn endel c-dll-filer, men DirectX virker uløsbart. Endel mener at en clean install fungerer bedre enn oppgradering men resultatet til mange er veldig variabelt på begge deler. Det er jo uansett fryktelig tuklete. Jeg hadde ingen av disse problemene med tidligere OS. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Alle spill fungerer her, spill er det snakk om som ikke fungerer? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg veit jo ikke, men har lest litt rundt på Steamforumet og andre forum og konsensusen virker å være at det skyldes manglende DirectX og C støtte. Noen har fikset endel problemer med å kopiere inn endel c-dll-filer, men DirectX virker uløsbart. Endel mener at en clean install fungerer bedre enn oppgradering men resultatet til mange er veldig variabelt på begge deler. Det er jo uansett fryktelig tuklete. Jeg hadde ingen av disse problemene med tidligere OS. Nå undrer jeg litt på hva som har gått galt til deg , prøvde nettopp et eldre DX 7 spill ( Might and Magic VI) og hadde på ingen måte noen problemer med å kjøre dette. Kan du spesifisere hvilke spill som ikke fungerer så vi kan teste noen ut selv? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Toren(Er et helt nytt indiespill), Saints Row serien, Deathspank. Steamboksen starter opp og bare forsvinner og lager en Appcrashrapport i programloggene. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Tror vi må gå litt grundig til verks for å finne ut hva som forårsaker dette. Saint Rows serien benytter seg av DX9 , 10 og 11 som skal være 100% kompatible med Win 10 , fungerte det i W7 / 8.1 skal det fungere i 10. Jeg tipper du har et Nvidia skjermkort? Profilen din sier 660GTX? Nå har faktisk Nvidia for en gangs skyld slitt mye med driverne sine i Windows 10 (tro det den som kan) , forhåpentligvis burde dette være fikset for de nyeste kortene , men antar at en del henger igjen enda. Har dessverre ikke et Nvidia skjermkort på systemet her så blir litt vanskeligere å feilsøke , men det som har fungert er i alle fall : *Ren innstalasjon av Nvidia driveren : Fjern alt av den gamle (gjerne med et 3dje parts program) og sørg for å legge inn den nye driveren etter en reboot. Kan være det er best å legge inn i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Ja har 660GTX, men kjører alltid rein innstallasjon, også denne gangen, men rebooter ikke mellom da det er automatikk i innstallasjonen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Jeg fant en lang tråd ang Saints Row hvor en hadde samme problem, men han klarte ikke å finne feilen. Det er jo litt av problematikken at det er ikke mulig å finne ut av om spillet skulle funket på 10 eller ikke. Har sendt 2 forespørsler til utvikler på bla. Deathspank men har ikke fått noe svar. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Synd det ikke var free game, hadde gjerne prøvd på windows 10 maskin nå. Ser mange tar en "verify local files" på enkelte spill som ikke funker helt på w10, etter å ha gjort det så fungerer de igjen. evt, hva skjer om man setter spillets .exe fil at den skal kjøres i windows 8 mode? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Har prøvd alle triks, verify local content, full reinstall, kompatibilitetsmodus med alle eldre OS, kjør som admin. Same shit. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Du har prøvd forskjellige Nvidia drivere også? Se denne tråden om du ikke har det før : https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3f0755/windows_10_gtx_660_drivers_dont_work/ Kan være en sammenheng. Du er forresten ikke den eneste med Nvidia 660 kort som har trøbbel. Endret 26. august 2015 av Malvado Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Saint row serien fungerar med meg, med nvidia, dog ikkje nyaste drivar.(Nyaste drivar, skapar memory leak på mine 570.) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Må jo være at du mangler noe drivere eller lignende. Alle mine spill funger flott etter oppgradering til Windows 10. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg antar at problemet ligger i Nvidia driveren og ikke i Windows 10 faktisk. Noen serier med Nvidia skjermskrot fungerer ikke bra i Windows 10 per dags dato , løsningen er å prøve andre drivere eller vente litt til , trolig fikses snart. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Da tror jeg vi avventer. Men er det sannsynlig at 660GTX vil forårsake såpass store problemer at man burde byttet til en nyere generasjon? Det er jo litt kjipt da kortet har gjort jobben kjempebra hittil. Det var også betydelig mindre jobb både å oppgradere og nedgradere enn jeg hadde fryktet så det går jo ann å teste litt utpå høstparten. En ting jeg lurer på er om jeg kan kjøre dualboot med min orginale 8.1 og Win10, eller blir det lisenstrøbbel? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Alle mine Steam spill fungerer. Måtte ta "verify local content" på en del av de, men etter det funket alt som normalt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Som sagt har kjørt Verify, reinstall, kompatibilitetsmodus, kjør som Admin etc etc. Hjelper nada. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Personlig antar jeg at Prioriteringene til Nvidia er 9xx , 8xx og 7xx , resten får vente litt. I og med dette er et produkt som er 3 år gammelt og siden Nvidia har såpass stort andel av markedet kan de vel egentlig gjøre ting som de ønsker det selv , har nå sett flere eksempler på at det er trolig snakk om problemer med driveren som forårsaker dette. Kjørte du den siste 355.60 driveren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå