Gå til innhold

Timeout ved inkludering av Fibaro Dimmer 2

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lagt til en god del nye Fibaro Dimmer 2 i mitt nettverk (12 stk). Men nå får jeg ikke lagt til fler. Får "timeout" under inkluderingsprosessen.

Det har vært vanlig at inkluderingen har tatt litt tid. Det har gått raskt hit: 

post-382846-0-59468600-1440533824_thumb.png

Her har prosessen stoppet opp et par-tre minutter tipper jeg før inkluderingen har blitt fullført. Jeg har en følelse av at det har tatt lenger og lenger tid ettersom jeg har lagt til fler og fler dimmere. (?)

Nå tar det i allefall FOR lang tid - for etter ca 4 minutter får jeg en melding om at prosessen er avbrutt grunnet timeout.

post-382846-0-89469700-1440534111_thumb.png

post-382846-0-97869200-1440534070_thumb.png

Er det noen som har peiling på hva som skjer her?? Evt hvordan jeg han stille inn HomeSeer til å fortsette lenger før den går i timeout. Jeg tror nemlig at den ville ha fullført hvis den fikk lenger tid på seg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dimmer 2 er en Z-wave Plus enhet, så du må i det minste ha en controller som støtter det, som f.eks. UZB1, men det ser det jo ut til at du har.

Alternativt kan du prøve å legge den til uten kryptering ("Add a Node Non Secure"). Hvor langt borte er dimmeren?

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Dimmer 2 er en Z-wave Plus enhet, så du må i det minste ha en controller som støtter det, som f.eks. UZB1, men det ser det jo ut til at du har.

Alternativt kan du prøve å legge den til uten kryptering ("Add a Node Non Secure"). Hvor langt borte er dimmeren?

Jeg har en USB-controller som jeg kjøpte sammen med HomeTrolleren fra HomeSeer.com (Euro-UZB). Jeg trodde i allefall den støttet Z-wave Plus. Er det noe sted man kan se det i HS3? Her er det jeg får frem under Node Information:

post-382846-0-26223400-1440595572_thumb.png

Jeg har prøvd å legge dimmeren til uten kryptering - det skjer akkurat det samme..

Dimmeren er bare 4-5 meter unna controlleren min.

Jeg har forsøkt å legge til dimmere av samme type andre steder i huset, men det samme skjer - det har fungert fint med 12 stk Fibaro dimmer 2 - og nå går det ikke i det hele tatt mer.

Det fungerer fint å legge til andre ting - la akkurat til 2 stk Aeotec multisensorer (Z-wave Plus) og en Aeotec bryter. Null problem..

Lenke til kommentar

Ja, det er UZB1, så den burde ikke ha noen problemer.

For å være helt sikker: Du har lagt til 12 Dimmer2-moduler tidligere, men NÅ går det ikke lenger?

Hvis du har en USB-forlenger kan du prøve å flytte controlleren nærmere..?

Eller bare ta den ut og inn av PCen igjen?

Lenke til kommentar

Ja, det er UZB1, så den burde ikke ha noen problemer.

For å være helt sikker: Du har lagt til 12 Dimmer2-moduler tidligere, men NÅ går det ikke lenger?

Hvis du har en USB-forlenger kan du prøve å flytte controlleren nærmere..?

Eller bare ta den ut og inn av PCen igjen?

Ja, det er riktig: Jeg har lagt til 12 stk Dimmer2 moduler. Det har gått fint, men jeg innbiller meg at det har tatt lenger og lenger tid å legge dem til. Jeg har alltid måttet vente en stund på samme sted i prosessen. Nå får jeg "timeout" og inkluderingen avbrytes. Vet ikke om det er fordi det nå tar FOR lang tid - eller om inkluderingen faktsisk stopper helt opp.. Kommer i allefall ikke i mål.

Prøde å fjerne UZB1-controlleren fra HomeTrolleren, og sette den inn igjen - restarte den - har restartet hele HS3.. Forsøkte deretter å legge til en Dimmer2 bare 1 meter fra controlleren, men det samme skjer... Har også prøvd med forskjellige Dimmer2-enheter, men det er ingen forskjell... 

Lenke til kommentar

Akkurat. Hm. Har du kjørt optimalisering når du la til enhetene?

Nei, burde man gjøre det for hver enhet man legger til?

Jeg har kjørt full optimalisering av hele nettverket en gang i blant - men det har ikke hjulpet noe på dette problemet...

Nå endte det med at jeg tilslutt resatte ALT - inkludert HS3 - så nå er jeg i ferd med å sette opp ALT på nytt igjen her..

Burde jeg da kjøre optimalisering for hver enhet jeg inkluderer igjen?

Lenke til kommentar

Burde jeg da kjøre optimalisering for hver enhet jeg inkluderer igjen?

Ikke for hver eneste nødvendigvis (påstås det, fordi den kjører visstnok en Optimize når den blir lag til), selv om det er en god idé.

Du burde i det minste kjøre en optimalisering da du fikk problemer...

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt opp hele systemet mitt på nytt. Etter å ha lagt til 13 Fibaro Dimmer2 moduler, skjer det samme igjen. Den bruker så lang tid på inkluderingen at jeg får "timeout" - og det hele avbrytes...  :hm:

Jeg tok tiden på inkludering av alle Fibaro Dimmer2-moduler, og det tok lenger og lenger tid for hver Fibaro Dimmer2-modul jeg la til. Skjønner ikke helt logikken i det...?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...