Ravnen Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Noen ganger når jeg kommer hjem fra skolen er jeg ofte sliten, og alt jeg har lyst å gjøre er å sitte meg ned å spille et enkelt, platformer spill uten noen lang, komplisert historie jeg er nødt å sette meg inn i. Shovel Knight var helt perfekt til dette formålet. Det hadde en liten historie, men det var ikke historien som gjorde spillet interessant. Kan dere foreslå spill som ligner Shovel Knight? Et kriteria er at det må være kontroller-støtte. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Ducktales: Remastered. Shovel Knight har lånt en del fra det spillet så det burde passe. Mega Man Legacy Collection er også akkurat sluppet, så det kan også være verdt en titt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Støtter spillene som er nevnt over. Shovel Knight er hovedsakelig inspirert av nettopp Duck Tales og Mega Man. Ellers anbefaler jeg Volgarr the Viking. I likhet med SK er det laget for retrofans, men der SK er inspirert av NES-plattformspill er Volgarr inspirert av de mer vanskelige av SNES-plattformspillene og spesielt Super Ghouls'n Ghosts ser jeg mange likhetstrekk med. Jeg kjøpte selv Volgarr rett etter å ha fulllført SK og det var akkurat hva jeg trengte. Vær imidlertid forberedt på at det er like beinhardt som sitt forbilde. Lenke til kommentar
Eldhug Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Kan anbefale Axiom Verge til PS4 eller Cave Story dersom du er åpen for Metroid-aktige platformspel. Altså platformspel med ein meir samanhengande verden og område som gjerne låses opp etterkvart som du kjem lengre i spelet. Noen ganger når jeg kommer hjem fra skolen er jeg ofte sliten, og alt jeg har lyst å gjøre er å sitte meg ned å spille et enkelt, platformer spill uten noen lang, komplisert historie jeg er nødt å sette meg inn i. Shovel Knight var helt perfekt til dette formålet. Det hadde en liten historie, men det var ikke historien som gjorde spillet interessant. Kan dere foreslå spill som ligner Shovel Knight? Et kriteria er at det må være kontroller-støtte. Endret 26. august 2015 av Eldhug Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Ducktales: Remastered. Shovel Knight har lånt en del fra det spillet så det burde passe. Mega Man Legacy Collection er også akkurat sluppet, så det kan også være verdt en titt. En del? Vel.... understatement of the year. Men prøv Castle of, Land of- og World of Illusion hvis du liker Ducktales. De er langt, langt bedre på alle områder. Eller det fantastiske Quackshot. Ja, du trenger nok retrokonsoll for dem, men kjøp en RetroN5 til en billig penge, så kan du spille alt fra NES, SNES, Famicom, Super Famicom og Mega Drive, samt GameBoy, GameBoy Advance og GameBoy Color i HD på vanlig TV. Tro meg, det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå