Gå til innhold

Alternativ til dusjing

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke gidder å dusje eller har dårlig tid, er det da mulig å ta f.eks en klut med litt vann og såpe, for å deretter vaske de primære delene av kroppen.

Vil dette være mulig å gjøre noen ganger om dagen hvis man vil ha en litt rask rengjøring samt unngå å lukte vondt?

Tenker ikke på det som en full erstatning og ignorer her vasking av hår. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, uten tvil. Å vaske seg under armene med vann og såpe er det mange som gjør, men at det er såpass tabu gjør at ingen tilstår det. Det samme med hår, dypp det i springen og legg litt såpe i det, og du føler deg såååå mye freshere...

Men ingenting kan toppe en dusj dog  :dribble:

Lenke til kommentar

Er du kjapp tar det omtrent like lang tid å dusje (uten å vaske håret, f.eks) som å bruke tid på å vaske seg under armene. Blir som regel søl og faenskap med det også, siden vann ofte renner nedover siden på kroppen og kanskje på gulvet hvis du er litt uforsiktig. Tar seriøst ikke mer enn 2-3 minutter å strippe klær, fyre inn i dusjen, kaste litt sjampo på kroppen, vaske av, gå ut. Bruker gjerne litt tid på å tørke seg, men du bør være inn og ut av en dusj på fem minutter om du er effektiv. Virker ofte som det å "bare vaske seg" tar mindre tid, men gjør som regel ikke det.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Husker vi brukte balje med vann på hytta da jeg var liten som fikk stå i sola noen timer før det var frem med kluten. Nå har vi dusj og varmtvann, men hvis vi er mange der må vi spare på varmtvannet om det skal bli nok til alle. Da spyler man seg våt først, skrur av, såper inn fra topp til tå og spyler av.

Jeg er dog mer fan av våtservietter (sånne til babyer) enn vann og klut. Ikke noe søl og blir som regel rent nok. Bruker det hyppig når jeg er på øvelser med militæret og vi ikke har dusj tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Steike.. Bruker alltid 15-20 min, selvom jeg prøver å være rask.

Bør vel ikke være nødvendig å være så nøye med såpe og evt. skrubbing hver morradusj.

Klarer det selv fint på ca. 5 minutter med såpe til hår, armer, nedentil og føtter.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Er du kjapp tar det omtrent like lang tid å dusje. Tar seriøst ikke mer enn 2-3 minutter 

Jeg og, når jeg prøver å være rask. Men bare 2 når jeg er rask. Når jeg setter en pipeklokke på 3 minutter utenfor kabinettet får jeg ræva i gir.

Lenke til kommentar

Klut er disgusting. Både på kropp og kjøkken.

Det er en merkelig holdning. En ren klut på kropp eller kjøkken er ikke ekkelt i det hele tatt. Er en våtserviett ekkel? Det er like ekkelt å såpe inn ting uten klut og så tørke av med et håndkle.

Det handler ikke om kluten, det handler om hvor ren den er. Vil ikke tenke på hvordan du bruker klutene dine og hvor lenge de går mellom hver vask :rofl:

Lenke til kommentar

Klut fungerer som en B-løsning ja.

Er du han i den reklamen som er allergisk mot sur oppvasksklut?

(...og ikke evner å vaske klutene gjevnlig, skylle og vri dem etter bruk etc.?)

Jeg også. Personlig mener jeg at folk som bruker noen minutter på å dusje umulig kan ha gjort en god jobb. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Klut fungerer som en B-løsning ja.

Er du han i den reklamen som er allergisk mot sur oppvasksklut?

(...og ikke evner å vaske klutene gjevnlig, skylle og vri dem etter bruk etc.?)

Jeg også. Personlig mener jeg at folk som bruker noen minutter på å dusje umulig kan ha gjort en god jobb.

Nja. Trenger ikke mer enn 5 minutter på å dusje ordentlig (uten vask av håret). Vaske håret hver gang du dusjer er ikke bra for håret. Å stå for lenge i dusjen under varmt vann er ikke bra for huden. 15-20 minutter høres voldsomt ut.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Nja. Trenger ikke mer enn 5 minutter på å dusje ordentlig (uten vask av håret). Vaske håret hver gang du dusjer er ikke bra for håret. Å stå for lenge i dusjen under varmt vann er ikke bra for huden. 15-20 minutter høres voldsomt ut.

De 15-20 minuttene er jo inkludert alt annet (fra du går inn på badet til du går ut). Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...