Gå til innhold

Kabinett inni TV benk, for varmt. Hvordan føre bort varmen?


Thor.

Anbefalte innlegg

Flyttet nylig inn i min første bolig. Har plassert min gaming pc inni en TV benk og fjernet platen bak for at luften skal kunne komme seg ut, men det er fremdeles litt i varmeste laget. Det er nok fordi det er liten avstand fra TV benk til stuevegg.

 

 

På grunn av mye sol og varme, store vindu og lukkede dører er det nå 26 grader inne. Og jeg ser nå etter en måte å kjøle ned dette kammeret på. Gjerne permanent, og stuevennlig (støy/utseende), men jeg kommer ikke på noe i farten. Min midlertidige løsning er en bordvifte som blåser luft inn for mer effektiv sirkulasjon.

 

Kan tenkes at rør som leder fra vifteutganger som blåser luften bort kan fungere men jeg vet ikke hvor bra det blir i praksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var plass for 2 skuffer. Disse fjernet jeg. I utgangspunktet skulle disse skuffene modifiseres med hengsler som en dør for å beholde symmetrien i TV benken. Dette ble raskt kansellert når jeg fant ut hvor varmt det ble.

 

Link til tråden du snakker om? :)

 

Når du sier vifte tenker jeg automatisk 230mm vifte i bakkant for å sende bort varm luft, men hadde vært morsomt å se om noen andre her på forumet allerede har løst et slikt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...