marinville Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har PC'en i kjelleren og har lyst til å kunne sitte oppe i sofaen i stua og høre på musikk (MP3'er) eller se film (DVD, DivX osv.) (og kanskje surfe....?) på hhv. stereoen og TV'en. Hva slags gode løsninger foreslår dere? Kjekt med fjernkontroller osv., og ikke minst - hvor godt blir egentlig bildet når jeg kjører DVD'en på spilleren i PC'en og ser bildet på TV'en? Greit om tips også suppleres med evt. URL'er og priser (for de som vet slikt). Har kurant utstyr på PC'en - XP2600+, GeForce 4 Ti4200/128 m/TV-Out og bra med minne og disk.... Bredbånd på PC'en. Anyone? J:M Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Spør du spørsmålet på http://www.avforum.no så får du sikkert bra svar. Endret 11. november 2003 av Whoppass Cheese Lenke til kommentar
marinville Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Strålende! En viktig egenskap er: "Nest etter å vite svaret er å vite hvor svaret finnes!" J:M Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 hvor lang kabel trenger du mellom PC og skjerm? S-video får du vel greit opp til ca 10 meter, videre trenger du lange lydkabler og en fjernkontroll basert på RF istedet for infrarød. NB! bilde blir minst like bra som fra DVD spiller. Lenke til kommentar
tommer Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg gjør dette pr. idag :-). Bruker Sigmadesigns Xcard for å kjøre DVD, hvilket muliggjør at PC'en kan brukes til andre ting samtidig. Har koblet S/PDIF til receiveren i Stua, og kan dermed også høre flerkanals lyd. Har dratt 2 stk 10 m S-VHS kabler, og på en 32" så skal du være ekspert for å se forskjell fra en vanlig DVD. PÅ en prosjektor kanskje... Har også kjørt TV Ut og Lyd til Stua, slik at jeg kan surfe, spille spill etc. Surfing går, men det blir ganske dårlig... Lenke til kommentar
crusade Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Når det gjelder RF fjernkontroll er det 3 alternativer eg kjenner til, ATI remote wonder I som er ein ok og rimelig USB RF fjernkontroll X-10 som er litt mindre enn ATI kontrollen, Com utgave som har IR i tillegg som du kan benytte på tv,video etc. Onebox, USB RF-IR kommer i januar og er utseendemessig identisk med ATI kontrollen og har funksjonene til X-10 kontrollen. Så kommer også ATI remote wonder II, dato enda ukjent, ser lovende ut. Endret 11. november 2003 av crusade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå