Gå til innhold

Kjøpe lisensnøkkel Windows 7 billig - Hvor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke lett å få tak i en billig lisens lovlig i alle fall, siden det kun var Microsoft som solgte lovlige digitale kopier, og de sluttet med det da Win8 kom.

Finnes sider som selger brukte, eller OEM COA nøkler tatt fra pcer som ikke har brukt denne nødnøkkelen. Jeg ville vært skeptisk, siden du ikke vet om noen andre har fått kjøpe samme nøkkel, men er vel det eneste som jeg kan komme på som er "billig".

Priser og sider må du nesten finne selv, jeg er ikke innom slike sider i det hele tatt, og ville aldri brukt en krone der.

Lenke til kommentar

Hvis man installerer Windows 7 uten nøkkel, får man ikke lenger tilbud om å kjøpe en lisens direkte / online?

Du blir tilbud å kjøpe Windows 10, eller taste inn nøkkel.

Jeg får ikke brukt "loadere" så lenge disken er GPT og jeg har UEFI bios fant jeg ut igår, så da blir eneste løsningen å formatere til MBR eller få tak i lovlig. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle prøve å få tak i en lovlig nøkkel, men ante meg att det var lettere sagt enn gjort :hrm:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hvis man installerer Windows 7 uten nøkkel, får man ikke lenger tilbud om å kjøpe en lisens direkte / online?

Du blir tilbud å kjøpe Windows 10, eller taste inn nøkkel.

Jeg får ikke brukt "loadere" så lenge disken er GPT og jeg har UEFI bios fant jeg ut igår, så da blir eneste løsningen å formatere til MBR eller få tak i lovlig. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle prøve å få tak i en lovlig nøkkel, men ante meg att det var lettere sagt enn gjort :hrm:

Du prøver jo å kjøpe et OS som gikk ut av salg i 2012 da. Hva forventer du? At de skal sitte på store lagre av usolgt programvare for alltid, i tilfelle noen ønsker å kjøpe. Hvor er økonomien i det da?

Hvorfor ikke kjøpe Win8.1 eller Win10? Bedre og raskere enn Win7, får nyeste sikkerhetsoppdateringer i lang tid fremover, og har nyere DirectX osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg surfet litt rundt etter ting og kom over et par sider:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62825658

http://pc-mac-servicecenter.no.com/windows-7-professional-64-bit-esd

Jeg er naturlig skeptisk, "Trine" har tydeligvis mange lisenser til Microsoft programvare.

Fikk akkurat svar fra Danmark, det er OEM-lisenser.

Hva tror dere?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Sikkert en bedrift som har liggene windows OEM lisenser de ikke har solgt.

Ville nok se det litt tryggere en å handle på ebay eller finn.no.

Men husk programvare gis det særlig dårlig garanti rettigheter,tror det er 45 dager eller noe slik.

Så du må være klar over pengene størst sansynlig blir tapt hvis det skulle skje noe, f.eks pcen blir merket som det kan hende du har mottatt programvare, prøv å sjekk hvor de har fått lisensen fra er det fra Dell, HP, Lenovo er det antakelig låst til slike maskiner.

Er det OEM lisens kjøpt direkte fra microsoft er det nok bedre.

Men egentlig er det vel ikke lov å selge OEM lisenser uten å selge de med pcer.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg fant ut at jeg skulle teste en av disse selgerne på Ebay, kjøpte en key og sendte den til Microsoft for verifisering. Har fått tilbake at keyen er akkurat det den gir seg ut for å være, OEM:COA.

Dette var til Windows 7 Professional.

Det er ikke mye å tenke på, nøklene fungerer fint. Det verste som kan skje er at nøkkelen har blitt aktivert for mange ganger i løpet av kort tid(flere brukere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...