Simkin Skrevet 25. august 2015 Rapporter Del Skrevet 25. august 2015 Hvor kan jeg få tak i en lisensnøkkel til Home Premium 64Bit billigst mulig? Kun lisensnøkkel. Jeg ser det ligger mye på ebay, men til veldig varierende priser, så jeg er usikker på hvem jeg evt kan kjøpe. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. august 2015 Rapporter Del Skrevet 25. august 2015 Mye av det som er på ebay er enten bedriftlisenser eller technet subscription (microsoft msdn subscription). Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. august 2015 Rapporter Del Skrevet 25. august 2015 Det er vel ikke lett å få tak i en billig lisens lovlig i alle fall, siden det kun var Microsoft som solgte lovlige digitale kopier, og de sluttet med det da Win8 kom. Finnes sider som selger brukte, eller OEM COA nøkler tatt fra pcer som ikke har brukt denne nødnøkkelen. Jeg ville vært skeptisk, siden du ikke vet om noen andre har fått kjøpe samme nøkkel, men er vel det eneste som jeg kan komme på som er "billig". Priser og sider må du nesten finne selv, jeg er ikke innom slike sider i det hele tatt, og ville aldri brukt en krone der. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. august 2015 Rapporter Del Skrevet 25. august 2015 Hvis man installerer Windows 7 uten nøkkel, får man ikke lenger tilbud om å kjøpe en lisens direkte / online? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Hvis man installerer Windows 7 uten nøkkel, får man ikke lenger tilbud om å kjøpe en lisens direkte / online? Du blir tilbud å kjøpe Windows 10, eller taste inn nøkkel. Jeg får ikke brukt "loadere" så lenge disken er GPT og jeg har UEFI bios fant jeg ut igår, så da blir eneste løsningen å formatere til MBR eller få tak i lovlig. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle prøve å få tak i en lovlig nøkkel, men ante meg att det var lettere sagt enn gjort Endret 25. august 2015 av Simkin Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 Hvis man installerer Windows 7 uten nøkkel, får man ikke lenger tilbud om å kjøpe en lisens direkte / online? Du blir tilbud å kjøpe Windows 10, eller taste inn nøkkel. Jeg får ikke brukt "loadere" så lenge disken er GPT og jeg har UEFI bios fant jeg ut igår, så da blir eneste løsningen å formatere til MBR eller få tak i lovlig. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle prøve å få tak i en lovlig nøkkel, men ante meg att det var lettere sagt enn gjort Du prøver jo å kjøpe et OS som gikk ut av salg i 2012 da. Hva forventer du? At de skal sitte på store lagre av usolgt programvare for alltid, i tilfelle noen ønsker å kjøpe. Hvor er økonomien i det da? Hvorfor ikke kjøpe Win8.1 eller Win10? Bedre og raskere enn Win7, får nyeste sikkerhetsoppdateringer i lang tid fremover, og har nyere DirectX osv. 2 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg surfet litt rundt etter ting og kom over et par sider: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62825658 http://pc-mac-servicecenter.no.com/windows-7-professional-64-bit-esd Jeg er naturlig skeptisk, "Trine" har tydeligvis mange lisenser til Microsoft programvare. Fikk akkurat svar fra Danmark, det er OEM-lisenser. Hva tror dere? Endret 26. august 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har sett de samme annonsene. Det er noe muffens, helt klart, men hva, det kan ikke jeg si. Jeg kjenner for dårlig til lisenssystemet. Nesten så jeg er fristet til å kjøpe en bare for å se hvor lenge den varer Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62825658 Jeg er naturlig skeptisk, "Trine" har tydeligvis mange lisenser til Microsoft programvare. Hva tror dere? Eg trur det er ei Technet konto, "ho" har masse office og windows lisensar. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. august 2015 Rapporter Del Skrevet 26. august 2015 Det der er helt garantert en gammel Technet eller en nyere MSDN (aka BizSpark) konto, så de nøklene vil bli svartelistet en gang. Og da er pengene tapt selvsagt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. august 2015 Rapporter Del Skrevet 27. august 2015 Men denne danske siden? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2015 Rapporter Del Skrevet 27. august 2015 Sikkert en bedrift som har liggene windows OEM lisenser de ikke har solgt. Ville nok se det litt tryggere en å handle på ebay eller finn.no. Men husk programvare gis det særlig dårlig garanti rettigheter,tror det er 45 dager eller noe slik. Så du må være klar over pengene størst sansynlig blir tapt hvis det skulle skje noe, f.eks pcen blir merket som det kan hende du har mottatt programvare, prøv å sjekk hvor de har fått lisensen fra er det fra Dell, HP, Lenovo er det antakelig låst til slike maskiner. Er det OEM lisens kjøpt direkte fra microsoft er det nok bedre. Men egentlig er det vel ikke lov å selge OEM lisenser uten å selge de med pcer. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. september 2017 Rapporter Del Skrevet 10. september 2017 Jeg fant ut at jeg skulle teste en av disse selgerne på Ebay, kjøpte en key og sendte den til Microsoft for verifisering. Har fått tilbake at keyen er akkurat det den gir seg ut for å være, OEM:COA. Dette var til Windows 7 Professional. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 10. september 2017 Rapporter Del Skrevet 10. september 2017 Jeg fant ut at jeg skulle teste en av disse selgerne på Ebay, kjøpte en key og sendte den til Microsoft for verifisering. Har fått tilbake at keyen er akkurat det den gir seg ut for å være, OEM:COA. Dette var til Windows 7 Professional. Det er ikke mye å tenke på, nøklene fungerer fint. Det verste som kan skje er at nøkkelen har blitt aktivert for mange ganger i løpet av kort tid(flere brukere). Lenke til kommentar
G Skrevet 10. september 2017 Rapporter Del Skrevet 10. september 2017 Hva med de på Ebay som selger forseglede pakker som lover DVD + klistremerke da? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. september 2017 Rapporter Del Skrevet 11. september 2017 Da Windows 7 kom ut, oppdaget de fort at det ble produsert store mengder DVD plater med hologram og alt, men som brukte Technet/MSDN nøkler. Så at noe er pakket i plast betyr ikke at det er ekte. Heller ikke DVD platene og/eller klistremerker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå