Noxhaven Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Mulig det er ditt tema, men det var ikke det vi diskuterte Påstanden var at livene våres går om igjen i sykluser, noe som jeg ikke kunne si meg enig i sånn hlet uten videre. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Mulig det er ditt tema, men det var ikke det vi diskuterte Påstanden var at livene våres går om igjen i sykluser, noe som jeg ikke kunne si meg enig i sånn hlet uten videre. Det er ikke slik at du bare ligner på din far, farfar, farfarsfar osv. også deres liv gjentar seg (går igjen) i "ditt liv" Så du er i en ond sirkel (syklus) av evig gjentagelse. Mange av dine "frie valg" er bare en konsekvens av en konsekvens av en konsekvens. I Jesus Kristus kan du bli virkelig fri. Endret 13. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jedi Jordan, Abigor og Noxhaven. Dere kan bare fortsette å se på tv, spise potetgull og godteri hele dagen som deres "spiritulle" liv. Andre kan vel leve sine som de ønsker, eller?Såklart. Problemet er når våre liv skal svinges etter andres spirituelle pisk. Og det er en kamp som enda ikke er over. Nei, våre samfunn har noe som heter religionsfrihet, som betyr at alle kan tro hva de vil. Å plage andre bør ikke være en del av dette, isåfall er det en dårlig filosofi/tro/spirituelt liv. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Gener er meget interessant. Hvem vet hvordan gener utvikler seg over flere generasjoner, århundre eller årtusen? Hva er det egentlig som fører til genendringer og hvor sterk innflytelse har miljø og arv på gener? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Nei, tema var sosial arv, som går igjen slekt etter slekt. Ved å la en ny livsform et nytt levesett komme inn i ditt liv, i form av mennesket Jesus Kristus, blir hele ditt liv inkl. din sosial arv forvandlet. Du lever da Guds og Jesu Kristi liv, en veldig god og sikker slekt https://da.wikipedia.org/wiki/Social_arv Hvordan kan du med sikkerhet si at Jesus Kristus er Guds sønn og ikke en som kom for å mislede verdens folk? Hvordan vet du at Jesus ikke var syndens sønn? Enten fungerte ikke Jesus sitt budskap, ellers er det han som har spredt synd i vestlige(kristine) samfunn utbredt i den store skala vi idag ser.. Eller? Endret 13. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Gener er meget interessant. Hvem vet hvordan gener utvikler seg over flere generasjoner, århundre eller årtusen? Hva er det egentlig som fører til genendringer og hvor sterk innflytelse har miljø og arv på gener? Litt nytt blod inn i familen hjelper også og da helst "royal blood" Jesus Kristus er det nye Israels konge Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg ser da griske kapitalister som lever i sus og dus og barn som sulter til døde, de må i så fall være karma immune. Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Korriger meg o'altvitende sensei. Hvordan vet du at de som lever i ulykke i dette livet, ikke gjør de på grunn av sitt "forrige liv"? Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Det har da ikke jeg heller. Men om jeg tenker meg om og ser det filosofisk så er det ikke så usannsynlig som du virker å tro. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Nei, tema var sosial arv, som går igjen slekt etter slekt. Ved å la en ny livsform et nytt levesett komme inn i ditt liv, i form av mennesket Jesus Kristus, blir hele ditt liv inkl. din sosial arv forvandlet. Du lever da Guds og Jesu Kristi liv, en veldig god og sikker slekt https://da.wikipedia.org/wiki/Social_arv Hvordan kan du med sikkerhet si at Jesus Kristus er Guds sønn ... Det må vel være den makten over naturen han utviste (displayed) zeebra Endret 13. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg ser da griske kapitalister som lever i sus og dus og barn som sulter til døde, de må i så fall være karma immune. Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Korriger meg o'altvitende sensei. Hvordan vet du at de som lever i ulykke i dette livet, ikke gjør de på grunn av sitt "forrige liv"? Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Det har da ikke jeg heller. Men om jeg tenker meg om og ser det filosofisk så er det ikke så usannsynlig som du virker å tro. Først å fremst så bare kopierte jeg mitt tidligere innlegg som du besvarte og jeg må si det nye svaret ditt var da heller vagt.. Vil du forklare hvordan du har kommer frem til at det ikke er så usannsynlig? Er det noen premisser til grunne e.l? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Gener er meget interessant. Hvem vet hvordan gener utvikler seg over flere generasjoner, århundre eller årtusen? Hva er det egentlig som fører til genendringer og hvor sterk innflytelse har miljø og arv på gener? Helt enig, det er meget interessant, når det er sagt så har jeg ikke lest meg opp noe særlig i genetikk så jeg kan nok ikke gi deg noen gode svar, men jeg vil tro at det går ganske så parallelt med evolusjonsteorien. Altså at miljø og overlevelses fordeler former genene som igjen er med på å forme neste generasjon. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Nå er du over på gener, og er noe helt annet - det har ingenting med Jesus Kristus å gjøre. Gener er meget interessant. Hvem vet hvordan gener utvikler seg over flere generasjoner, århundre eller årtusen? Hva er det egentlig som fører til genendringer og hvor sterk innflytelse har miljø og arv på gener? Helt enig, det er meget interessant, når det er sagt så har jeg ikke lest meg opp noe særlig i genetikk så jeg kan nok ikke gi deg noen gode svar, men jeg vil tro at det går ganske så parallelt med evolusjonsteorien. Altså at miljø og overlevelses fordeler former genene som igjen er med på å forme neste generasjon. Noen sier man blir hva man spiser. En del religioner har regler for hva de ikke spiser. Er det ikke litt påfallende at Israelske tradisjoner er å spise lam, og at diskriminering og trakassering av Israelere alltid har fokuser på deres utseendemessige "særtrekk" som de sammenlikner med tradisjonelle dyr som Israelerne dokumentert har spist i generasjoner. Hovedsaklig lam og sau,, men også liknende dyr. Rasisme mot Israelere og jøder på alt fra daglig mobbing til propaganda har ofte basert seg på konseptet om at disse folkene likner på sauer/geiter. Danmark er landet i verden med flest griser per person. Danskene elsker gris. Min formening er at hva man spiser sannsynligvis vil ha en innvirkning på gener over generasjoner. Bare for å forklare mitt syn på en litt tåpelig måte. Hvor mye kunnskap har dagens medisin egentlig på punktet hvordan bakterier fungerer, hvordan mutasjoner i gener forekommer og hvordan en genetisk utvikling av en og samme person over en livstid ser ut? Jeg tror ikke vi har kommet så langt på disse områdene. Da hadde vi hatt kontroll over bakterier og kjent til alle deres egenskaper i detalj. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Jeg ser da griske kapitalister som lever i sus og dus og barn som sulter til døde, de må i så fall være karma immune. Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Korriger meg o'altvitende sensei. Hvordan vet du at de som lever i ulykke i dette livet, ikke gjør de på grunn av sitt "forrige liv"? Jeg har aldri sett noe som viser til at livene våres går om igjen i sykluser, og ser derfor ikke hvorfor noen burde mene det er slik. Det har da ikke jeg heller. Men om jeg tenker meg om og ser det filosofisk så er det ikke så usannsynlig som du virker å tro. Først å fremst så bare kopierte jeg mitt tidligere innlegg som du besvarte og jeg må si det nye svaret ditt var da heller vagt.. Vil du forklare hvordan du har kommer frem til at det ikke er så usannsynlig? Er det noen premisser til grunne e.l? TJa, kanskje. Det blir nok heller en meget lang forklaring da, som jeg ikke er klar til å skrive nå. du kan besøke http://www.openfreedom.eu om du vil kjenne til bakgrunnen for synet litt mer i detalj. Endret 13. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Det er mulig å filosofere på det meste, dersom man ikke ser noen spesiell bok som hellig. Men i de landene de virkelig tror på reinkarnasjon, tror de også at mennesker blir gjenfødt som dyr, og muligens som planter. Og vice versa. Dette er nok litt vanskelig å forholde seg til for europeere, så når europeere har visjoner om sine tidligere liv er de alltid spennende menneskeliv. Aldri snakk om at noen var en bjørk i parken som til slutt ble laget om til en grind... etc. Bibelen sier at menneskenes lodd er å dø en gang, og siden komme for dommen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Det er mulig å filosofere på det meste, dersom man ikke ser noen spesiell bok som hellig. Men i de landene de virkelig tror på reinkarnasjon, tror de også at mennesker blir gjenfødt som dyr, og muligens som planter. Og vice versa. Dette er nok litt vanskelig å forholde seg til for europeere, så når europeere har visjoner om sine tidligere liv er de alltid spennende menneskeliv. Aldri snakk om at noen var en bjørk i parken som til slutt ble laget om til en grind... etc. Bibelen sier at menneskenes lodd er å dø en gang, og siden komme for dommen. Joh 5:24 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet." Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Heldigvis kan jeg aldri bli tilgitt av jesus eller gud, det står i bibelen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Noen sier man blir hva man spiser.... Det er akkurat derfor de kriste spiser og drikker Jesus Kristus, i form av brød og vin. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Det er akkurat derfor de kriste spiser og drikker Jesus Kristus, i form av brød og vin. Egentlig er vel kristne wannabe kanibaler... Har hørt flere kristne som tror dette med israels tolv stammer, til og med noen som tror at alle mennesker stammer fra disse stammene... he he , jepp latterlig tanke... Opp i mot hva vi vet om vårt stamtre i dag... Mn det er jo det religiøsitet er, fornektelse av fakta... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Det er akkurat derfor de kriste spiser og drikker Jesus Kristus, i form av brød og vin. Egentlig er vel kristne wannabe kanibaler... Har hørt flere kristne som tror dette med israels tolv stammer, til og med noen som tror at alle mennesker stammer fra disse stammene... he he , jepp latterlig tanke... Opp i mot hva vi vet om vårt stamtre i dag... Mn det er jo det religiøsitet er, fornektelse av fakta... Du hører mye rart du, RWS selvsagt stammer ikke hele verden fra tolv stammer i Midtøsten ? De tolv stammer er Guds utvalgte folk og hele verden er ikke Guds utvalgte folk. Luk 22:30 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike og sitte på troner som dommere over Israels tolv stammer" Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jedi Jordan, Abigor og Noxhaven. Dere kan bare fortsette å se på tv, spise potetgull og godteri hele dagen som deres "spiritulle" liv. Andre kan vel leve sine som de ønsker, eller? Ja så lenge de ikke skal prakke sin tro på meg og ikkeforteller meg at jeg skal brenne evig fordi jeg ikke tror på drt samme som dem. Kan ikke kristne bare ha troen sin for seg selv, eller? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jedi Jordan, Abigor og Noxhaven. Dere kan bare fortsette å se på tv, spise potetgull og godteri hele dagen som deres "spiritulle" liv. Andre kan vel leve sine som de ønsker, eller? Ja så lenge de ikke skal prakke sin tro på meg og ikkeforteller meg at jeg skal brenne evig fordi jeg ikke tror på drt samme som dem. Kan ikke kristne bare ha troen sin for seg selv, eller? Vi har vel fri tale, inkludert respekt, etikett osv i Norge, har vi ikke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå