Gå til innhold

Hva skjer etter døden?

Anbefalte innlegg

Når man dør så opphører jo de elektriske og kjemiske signalene som utgjør bevisstheten din, er ikke verre enn det... og man er selvsagt død... Thats it!

Du har ei bombastisk reduksjonistisk tilnærming til livets mysterium. Viss livet berre var neurokjemiske signal, skulle det vel vere enkelt for vitskapen å skape kunstig liv. Så enkelt er det som vi veit ikkje.

Svart på over her...

Ateistar treng å tenkje litt utover si reduksjonistiske boks, og stille seg livets eksistensielle spørsmål med eit ope sinn. Les deretter Bibelen og sjå korleis vi her finn gode svar på mange av desse spørsmåla.

Ja, selvsagt, det må jo være de som faktisk er åpne som blir fortalt av de som slettes ikke er åpne (som kristen har du lukket deg for lle andr eforklaringer...) at de må være åpne... De fleste ateister jeg kjenner er ikke redde for å si "Det har jeg ikke nok grunnlag til å syntes hverken det ene eller det andre om, så det vet jeg ikke", men de fleste kristne jeg kjenner peker på bibelen i den tro at de finner svar... Og tror de vet... Merkelig at det er de som vet MEST som er mest usikre mens de som vet minst er de som er skrå sikre.. Selv om bevisene peker stikk motsatt rettning enn det man tror i religiøse dogmer

Har lest bibelen, to ganger, og alt som sto der er gjettninger som, for det meste har det vist seg, bunner ut i rent ignorant tull... Bibelen svarer ikke på noenting av disse spørsmålene den, da de som skrev bibelen ikke ante noenting om hva som foregikk i noen mils omkrest vekk fra der de bodde... Så det er i beste fall påstander som er ytret av menn som kunne mindre om verden enn de fleste fire åringer gjør i dag og dette skal liksom gi oss svarene? Ja jøss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet hvordan kroppen er satt sammen, men det er for komplekst til å gjenskape kunstig. Hvis du sier "les bibelen", så sier jeg les campbell biology og Guyton and Hall textbook of medical physiology, der står også svar på stort sett alt man lurer på om hvordan kroppen, og celler fungerer.

Det burde vere innlysande at den komplekse menneskekroppen vitnar om ein intelligens som er større enn vi kjenner til. Du treng ikkje vere kristen for å kome fram til den konklusjonen. Men ateistar har låst seg inne i si reduksjonistiske boks og ser ikkje det innlysande i augene. Mennesket kan forstå menneskekroppen, men ikkje gjenskape livets under. Ei heller kan vi leggje ei alen til vår livslengd. Vi kan helbrede sjukdomar, men ikkje forhindre døden. Ateisme er i mine auger ein snever og trangsynt konklusjon på livets eksistensielle spørsmål.

Lenke til kommentar

Ateisme er i mine auger ein snever og trangsynt konklusjon på livets eksistensielle spørsmål.

Det har du helt rett i... :) Uten at du skjønner det selv tydeligvis... (Pssst: Ateisme sier KUN noe om guder, og kun det...)

Det burde vere innlysande at den komplekse menneskekroppen vitnar om ein intelligens som er større enn vi kjenner til.

Hvorfor det? Menneske kroppen er ikke mer kompleks at den akkurat klarer det den har evolvert til, hverken mer eller mindre... Godt nok med andre ord... Så hvorfor blande inn enn "intelligens" heller ikke du aner hva er når dette ikke trengs...? Ren idioti å peke på en gud her hvis det er det du mener...

Du treng ikkje vere kristen for å kome fram til den konklusjonen.

Men du verden hvor det hjelper...  :)

Mennesket kan forstå menneskekroppen, men ikkje gjenskape livets under.

Dette vet du for ever og alltid? Eller gjetter du`?

Men ateistar har låst seg inne i si reduksjonistiske boks og ser ikkje det innlysande i augene.

Jasså? Er det ateister som har låst seg til latterlige skapelser?

Ei heller kan vi leggje ei alen til vår livslengd.

Folks forventende livslengde er omtrent dobblet i dag enn for hundre år siden... Er dette noen guds fortjeneste? Nope, ikke i det hele tatt, her må vi nok takke vitenskap... Så her juger du, eller snakker mot bedre viten,,,

Vi kan helbrede sjukdomar, men ikkje forhindre døden.

Men det kan gud? Hvorfor i all verden skulle vi forhindre døden? Det ville jo ikke vært noen utvikling i det hele tatt om vi ikke hadde døden, så den er like naturlig som livet...

Lenke til kommentar

Så denne videon i dag, der en person var død og kom tilbake. Det han opplevde var skremmende.

https://www.youtube.com/watch?v=xRSjzY0s0SM

Ja jeg er ikke sikker hva vi står overfor etter døden, men skulle gjerne visst det.
Leste også Bergprekenen, som sa noe om himmelen. Det er klasseskille der. Man kan være liten og større i Himmelen, alt etter hvordan man har oppført seg på jorden. Og det er snakk om diverse bord man kan bli til del å sitte ved.

Det virker som et hegemoni, og virker ikke altfor trygt. Høres jordisk ut. Man er en undersått og bestemmer ikke selv, man må følge ritualer og leve et trøstesløst liv på Gudelig vilkår. Men kanskje det ikke er sånn?

Jeg vet ikke om Himmelens rike finnes eller hva det er. Fornuften sier at der ikke er noenting etter livet på jorden. Vi har alle de som hevder å vite det er et liv etter dette, men hva skal vi tro?

Kan ikke nekte for at vi her har et problem.

Lenke til kommentar

Det er bare ren logikk og vitenskap at når bevisstheten stanser så er man ikke noe mer. Mener at dersom det fins en Gud eller noe annet så vil han tilgi meg for at jeg ikke trodde på han. Og da kommer jeg til "himmelen" uansett. For man kan ikke vite noe som ikke er bevist i denne verden som består av mye usannheter og løgner. 

Lenke til kommentar

Vi vet hvordan kroppen er satt sammen, men det er for komplekst til å gjenskape kunstig. Hvis du sier "les bibelen", så sier jeg les campbell biology og Guyton and Hall textbook of medical physiology, der står også svar på stort sett alt man lurer på om hvordan kroppen, og celler fungerer.

Det burde vere innlysande at den komplekse menneskekroppen vitnar om ein intelligens som er større enn vi kjenner til. Du treng ikkje vere kristen for å kome fram til den konklusjonen. Men ateistar har låst seg inne i si reduksjonistiske boks og ser ikkje det innlysande i augene. Mennesket kan forstå menneskekroppen, men ikkje gjenskape livets under. Ei heller kan vi leggje ei alen til vår livslengd. Vi kan helbrede sjukdomar, men ikkje forhindre døden. Ateisme er i mine auger ein snever og trangsynt konklusjon på livets eksistensielle spørsmål.

Nå er det slik at det medisinske fagfeltet i dag, er det som vet kan mest om menneskekroppen. For eksempel leger, forskere og andre vitenskapsfolk innenfor medisin er de som vet hvordan menneskekroppen fungerer, og da hva som skjer både før og etter livet med kroppen. Hvis man er kristen, og ikke har noen utdanning innen dette feltet, så kan man heller ikke begynne å påstå ting om kroppen, det kreves et godt vitenskapelig grunnlag for absolutt alle påstander som skal bli trodd i medisin.

Vi kan helbrede sjukdomar, men ikkje forhindre døden. 

Mennesker lever lengre og lengre. Vi kan kurere for å forhindre tidlig død, vi kan gjenopplive mennesker etter at de er klinisk døde. Et evigvarende menneske er det teoretisk sett mulig å oppnå, men det hele er snakk om penger. Hva får vi igjen for å holde et menneske i livet i flere hundre år? 

Det burde vere innlysande at den komplekse menneskekroppen vitnar om ein intelligens som er større enn vi kjenner til. 

Vel, vi tror det at kunstig intelligens kan overkomme menneskets intelligens i 2040-2050 in gang. 

Lenke til kommentar

Så denne videon i dag, der en person var død og kom tilbake. Det han opplevde var skremmende.

https://www.youtube.com/watch?v=xRSjzY0s0SM

Ja jeg er ikke sikker hva vi står overfor etter døden, men skulle gjerne visst det.

Leste også Bergprekenen, som sa noe om himmelen. Det er klasseskille der. Man kan være liten og større i Himmelen, alt etter hvordan man har oppført seg på jorden. Og det er snakk om diverse bord man kan bli til del å sitte ved.

Det virker som et hegemoni, og virker ikke altfor trygt. Høres jordisk ut. Man er en undersått og bestemmer ikke selv, man må følge ritualer og leve et trøstesløst liv på Gudelig vilkår. Men kanskje det ikke er sånn?

Jeg vet ikke om Himmelens rike finnes eller hva det er. Fornuften sier at der ikke er noenting etter livet på jorden. Vi har alle de som hevder å vite det er et liv etter dette, men hva skal vi tro?

Kan ikke nekte for at vi her har et problem.

Det er forskjell på å være biologisk død og klinisk død. 

Klinisk død - opphør av blodsirkulasjon og respirasjon, mens cellene er fortsatt i live 

Biologisk død - ingen hjerneaktivitet; hjernedød. Opphør av alle vitale funksjoner

Det er umulig å bli gjenopplivet etter biologisk død. En klinisk død person kan gjenopplives, fordi hjerneceller, og celler i andre organer i kroppen fortsatt er intakte. Denne mannen på filmen har ikke vært biologisk død. Hjernen hans fungerte da han var bevisstløs; han hadde hjerneaktivitet, og hjernen kan ha produsert et minne han sitter igjen med, noe ala det vi gjør hver eneste natt - drømmer.

Jeg sier ikke jeg har rett, men dette er grunnlaget for min skepsis. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er helt sikker på at det finnes ett liv etter døden Vårherre sier en plass i

bibelen(vet ikke hvor)Den som tror på meg skal leve

Ja, står det i en bok som er skrevet av noen vi for det meste ikke aner hvem er så må det selvsagt være sant, ikke sant? :)

Er det kun den ene boken du tror på eller tror du like fullt på mange slike bøker? Og hvis ikke, hvorfor tror du at den ene boka er mer sant når ingen av dem kan føre et eneste bevis for påstandene disse bøkene fremmer?

Lenke til kommentar

Om 40 år kan man kanskje bli flytta over på en harddisk. Klar jeg!

Virus på harddisken....  :) He he.

Eller: "Filler'n, jeg tror jeg har slettet bestefar ved en feiltagelse....."

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om 40 år kan man kanskje bli flytta over på en harddisk. Klar jeg!

Virus på harddisken....  :) He he.

Eller: "Filler'n, jeg tror jeg har slettet bestefar ved en feiltagelse....."

Haha. "Are you sure you want to delete you're wife?"

Ingen ting er feilfritt :)

Lenke til kommentar

Om vår bevissthet var i en datamasin eller i kroppen vår er egentlig et fett... Vi ville nemlig ikke merket noen forskjell.. For alt vi vet kan vår bevissthet allerede være installert på en harddisk og vi "lever" i et program som innbilder den bevisstheten at vi lever våre liv og gjør ditt eller datt, men det hele er en illusjon.. Ala matrix... :)

Spørsmålet ville vel vært om vi ville bli befridd fra den tilværelsen på den harddisken eller gjort som Neo i matrix og blitt befridd fra den...

Ville du tatt den røde eller den blå pillen? Personlig er jeg ikke så sikker på at jeg ville ønsket å bli befridd...  :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er helt sikker på at det finnes ett liv etter døden Vårherre sier en plass ibibelen(vet ikke hvor)Den som tror på meg skal leve

Tror du Kan det være at Vårherre med den litt kryptiske meldingen mener egentlig: slutt å tro på deg selv!

Den som tror på vårherre må bort, og da er unionen med gud fullkommen ... og når du er borte er også døden en saga blott, fordi det er ingen person som kan dø lenger

Hva tror du?

Lenke til kommentar

Er helt sikker på at det finnes ett liv etter døden Vårherre sier en plass ibibelen(vet ikke hvor)Den som tror på meg skal leve

Tror du Kan det være at Vårherre med den litt kryptiske meldingen mener egentlig: slutt å tro på deg selv!

Den som tror på vårherre må bort, og da er unionen med gud fullkommen ... og når du er borte er også døden en saga blott, fordi det er ingen person som kan dø lenger

Hva tror du?

Ikke en gang jødene trur på Jødenes konge :) Uansett en fantastisk hersketeknikk å si" Hvis du ikke trur noe som ikke gir mening fordi det bare er sånn vil du bli straffa". Vanskelig å missbruke...

Lenke til kommentar

Joh 11:25 "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør." 

Alle de som tror på og er med på prosjektet Jesus, går over fra de dødlige, til de udødlige. Deres liv forenes med Jesu liv og de lever i all evighet.

Endret av IHS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joh 11:25 "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør." 

Alle de som tror på og er med på prosjektet Jesus, går over fra de dødlige, til de udødlige. Deres liv forenes med Jesu liv og de lever i all evighet.

Hva gjør man egentlig i himmelen når man ikke kjenner noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...