RWS Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Hvis du eks hadde makt og posisjon til å utrette mye ugagn, tror du ikke vissheten om at du ikke unnslipper, gjøre noe med lysten til å ta sjansen? Ha ha, dette minner meg om kristne/religiøse som heller ikke klarer å være allright'e hvis de ikke har en eller annen straff hengende over seg... Nei, jeg kan med hånden på hjertet si at om jeg hadde hatt makt og posisjon ville jeg faktisk gjort det motsatte av ugagn og svineri... Har kommet litt lenger enn så... Jeg har forstått at vi har KUN denne en planeten å leve på, for oss, og ikke minst for våre etterkommere og roter vi vekk den sjansen så er det ingenting å bli gjenfødt på.... Så det første jeg ville jobbet for om jeg hadde hatt makt og posisjon var å få folk til å fatte at vi må jobbe for fremtiden og ikke bare sløse med ressursene som om det ikke var noen morgendag, slik vi dessverre gjør i deg. Trenger ingen trusler eller lovnader for å gjøre det engang... Så dette du kommer med er rent sludder, man trenger faktisk ikke trusler for å oppføre seg. Det vil si, mulig du må ha det eller tror du må ha det, men jeg har aldri trengt det... Og ingen av de jeg kjenner heller faktisk... Gjør meg til verdens diktator, så skal du se For dette du her påstår om trusler for å være snille er rent tullprat Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Du misforstår og vrir alt slik at det passer med din lille verden, og ser ikke forbi din egen nese .. du tror visst at det var deg spesifikt det handlet om. Men det bryr meg lite, hadde ingen spesielle forventninger Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Har du dannet deg ett sant bilde, eller nøyer du deg med troen på andres? Jeg forholder meg til folk som har gjort den jobben grundig selv, ikke Google, og vips, der er selve sannheten. De som kritiserer har ofte sin agenda, og ikke minst her I vesten har mange veldig mye å tape rent personlig Jeg prøver vel hele tiden å oppnå mest mulig riktig informasjon og minst mulig feilinformasjon, jeg bruker i stor grad den vitenskapelige metode for å effektivt filtrere bort påstander som ikke har rot i virkeligheten annet enn de biokjemiske hendelsene som er blitt til en fantasi hos enkelte mennesker. Det at jeg henter en del ting og kopierer inn det fra div. sider som wikipedia er pga. det er mye raskere enn å skrive det selv, jeg sitter på jobb og har ikke allverdens tid til å bruke på unødvendige ting som å skrive alt for hånd når det finnes ferdige maler lett tilgjengelige. Alle har en agenda, ellers hadde ingenting blitt skrevet på et forum. Jeg ser ikke hva det poenget bidrar til denne diskusjonen. Hvis du skal prøve å oppnå minst mulig feilinformasjon, så er prosessen slik at man nuller ut informasjonen som kommer fra person, og dermed kan man oppnå direkte knowing ved å se direkte på "bevisstheten alene". Man må først ha ett eget grunnlag, så kan man bruke vitenskapelig metoder for å kvalitetssikre ny viten. Du får slett ikke noe brukbart grunnlag ved å tolke andres tanker, det er bare "tanker" .. Så hvis jeg skal sammenligne det med noe annet, blir det som å være ett korthus, som prøver å lage ett mer sikkert korthus, men uansett hvor nytt og feiende flott dette nye korthuset er, er det fremdeles bare ett korthus. Alle har en agenda, det er greit nok, men jeg tenker på den bestående elite, politikere, generaler og vitenskapsmenn og kvinner i skjønn forening, og fb, og wikipedia og og og .. Det er helt greit at du ikke ser samme poeng, ville bare presisere litt her Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Hva er "informasjon" og hva er "Direkte knowing"? Hvilken mening har begreper uten definisjon? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Ikke så lett å forklare med få ord, men noen kaller direct knowing: choiceless awareness, altså ren oppfattelse uten tankefunksjon. Det er mye lettere å forklare ved å utføre selv, da blir det helt åpenbart, uten ordforklaringer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Ikke så lett å forklare med få ord, men noen kaller direct knowing: choiceless awareness, altså ren oppfattelse uten tankefunksjon. Det er mye lettere å forklare ved å utføre selv, da blir det helt åpenbart, uten ordforklaringer. TROR jeg vet hva du mener... Bruker ofte den teknikken når jeg står og lager noe i smia mi... Har som regel en ide om hva slutt produktet skal bli (hva det skal brukes til liksom), men som regel kommer selve utformingen av seg selv, uten at jeg tenker at den skal bli slik eller slik... Formen er der liksom, så alt jeg gjør er å forme den på de rette stedene til formen dukker opp... Utrolig morsom måte å jobbe på Veldig mange ganger har jeg stått med et slutt produkt jeg aldri i verden kunne ha tenkt ut på forhånd da ideene liksom kommer av seg selv, dukker opp underveis liksom mens jeg jobber... Selv når jeg har en litt klarere formening om sluttproduktet jobber jeg på denne måten, uten mål eller mening liksom, mens ideene og utforming kommer underveis... Og før jeg vet ordet av det har fire, fem, seks eller åtte timer flydd av sted... En fantastisk måte å tømme hodet på ihvertfall, rene terapien Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) interessant, kan være du er inne på noe, finner "flytsonen" ved å glemme å styre og kontrollere noe som helst, og er i fullstendig samsvar med bevegelsene Endret 12. november 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 interessant, kan være du er inne på noe, finner "flytsonen" ved å glemme å styre og kontrollere noe som helst, og er i fullstendig samsvar med bevegelsene Jepp, hammeren slå akkurat så hard den trenger å slå liksom, uten at jeg egentlig har noen formening om hvor hardt... Noen ganger har jeg vært fristet til å si at det ikke var meg som lagde det jeg har laget, da det ikke føles som at JEG har laget det, det kom av seg selv liksom... Og det er sagt av en som overhodet ikke har en flik av noe kunstnerisk i seg what so ever... Men for alt jeg vet kan det være slik kunstnere arbeider... Kjenner ingen kunstnere... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 interessant, kan være du er inne på noe, finner "flytsonen" ved å glemme å styre og kontrollere noe som helst, og er i fullstendig samsvar med bevegelsene Jepp, hammeren slå akkurat så hard den trenger å slå liksom, uten at jeg egentlig har noen formening om hvor hardt... Noen ganger har jeg vært fristet til å si at det ikke var meg som lagde det jeg har laget, da det ikke føles som at JEG har laget det, det kom av seg selv liksom... Og det er sagt av en som overhodet ikke har en flik av noe kunstnerisk i seg what so ever... Men for alt jeg vet kan det være slik kunstnere arbeider... Kjenner ingen kunstnere... Sluttet å røyke for en uke siden (etter 43 år), og lysten var borte i det jeg bestemte meg, men vanen henger igjen i kroppen, fordi jeg sitter i bilen og plutselig blir jeg oppmerksom på at hånden leter etter noe, den krafser etter noe som lå i ett lite avlukke mellom passasjer og førersete .. Jeg har ikke bedt hånden om å gjøre det! Men likevel forsøker den seg, nesten så man får lyst til å kutte den tvert av Fortsett som du strever du, tror du kan la tingene utvikle seg videre, og kanskje bli enda mer forbløffet over hva kroppen og bevisstheten får til, bare de får lov av "deg" Lenke til kommentar
xinjian Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Først blir du dømt etter dine gjerninger, så blir du enten reinkarnert til en situasjon basert på karmaen din (kanskje en veldig dårlig situasjon, aka. helvete) ellers går du opp en "level" kan man si. Kanskje en annen planet? Evig paradis? Hvem vet. Noe er det i hvertfall det er helt sikkert. Har hatt en nær døden opplevelse der jeg så livet mitt fra andres ståsted der jeg så alt det vonde jeg hadde gjort som jeg for lengst hadde glemt, alt under 2-3 sekunder. Så møtte jeg Gud Det var annerledes skal jeg si deg Endret 12. november 2015 av xinjian Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 interessant, kan være du er inne på noe, finner "flytsonen" ved å glemme å styre og kontrollere noe som helst, og er i fullstendig samsvar med bevegelsene Jepp, hammeren slå akkurat så hard den trenger å slå liksom, uten at jeg egentlig har noen formening om hvor hardt... Noen ganger har jeg vært fristet til å si at det ikke var meg som lagde det jeg har laget, da det ikke føles som at JEG har laget det, det kom av seg selv liksom... Og det er sagt av en som overhodet ikke har en flik av noe kunstnerisk i seg what so ever... Men for alt jeg vet kan det være slik kunstnere arbeider... Kjenner ingen kunstnere... Sluttet å røyke for en uke siden (etter 43 år), og lysten var borte i det jeg bestemte meg, men vanen henger igjen i kroppen, fordi jeg sitter i bilen og plutselig blir jeg oppmerksom på at hånden leter etter noe, den krafser etter noe som lå i ett lite avlukke mellom passasjer og førersete .. Jeg har ikke bedt hånden om å gjøre det! Men likevel forsøker den seg, nesten så man får lyst til å kutte den tvert av Fortsett som du strever du, tror du kan la tingene utvikle seg videre, og kanskje bli enda mer forbløffet over hva kroppen og bevisstheten får til, bare de får lov av "deg" Røkte i 24 år selv, sluttet for tolv år siden og det som forbløffet meg mest med det var hvor lett det var når bestemmelsen først var tatt... Sluttet på en lørdag og brukte HELE søndagen til å tenke på den deilige langsneipen jeg visste lå i askebegtret i bilen... Men jeg gikk ikke ut av huset og tente den på, fordi jeg hadde bestemt meg... Kastet den på mandag morgen og det var den siste røyken jeg hadde i bilen min... Lykke til. Du klarer det vettu. Jeg vet at underbevistheten min jobber omlag tusen ganger fortere enn min bevissthet og har et MYE større potensiale og uhyggelig mye mer krefter enn min bevisste del av hjernen noensinne kan drømme om, så det forundre meg egentlig ikke at den klarer å jobbe uten at den bevisste delen er med på "moroa"... Og at resultatet blir bedre... Dessuten er det veldig gøy å se hva som skjer når jeg lar den ubevisste delen av hjernen få styre litt.. Ikke bare i smia, men i andre ting jeg lager og gjør også... Elsker å høre på musikk og bare la ting skje liksom, for da er både min bevisste del og min ubevisste del i gang med noe ... Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 luttet å røyke for en uke siden (etter 43 år), og lysten var borte i det jeg bestemte meg, men vanen henger igjen i kroppen, fordi jeg sitter i bilen og plutselig blir jeg oppmerksom på at hånden leter etter noe, den krafser etter noe som lå i ett lite avlukke mellom passasjer og førersete .. Jeg har ikke bedt hånden om å gjøre det! Men likevel forsøker den seg, nesten så man får lyst til å kutte den tvert av En kamerat sluttet forrige lørdag, han sier at det verste er morgen turene med hunden. På en og samme tur kan hånden være nede i lomme 6-7 ganger i leting etter pakken med pinnene, og hver gang det går opp for han at det ikke er noe der så kommer skuffelsen og savnet gang på gang. Stay strong Lenke til kommentar
Sarah3009 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Alstå, de fleste religionene i verden tror på at det skjer noe etter døden, feks: Islam sier at det er noe etter døden, nemlig helvete eller paradiset, samme med kristendommen og jødemdommen, i bugdhismen tror man at man blir gjenfødt eller hvis man har vært snill går man til "paradiset". Jeg tror personlig at det er noe etter livet, og synes at uansett om det er det eller ikke er det ingen unnskyldning for å være et slemt menneske mens man lever. Lenke til kommentar
vnp Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Om det skjer noe etter døden så er det nok sånn at man lengter etter livet. Det var vel kanskje noen i nord amerika som har det sånn at nordlyset er sjelene til de døde som vinker ned til sine kjære og minner dem på å nyte livet mens de kan. Etterpå er det ingenting. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Alstå, de fleste religionene i verden tror på at det skjer noe etter døden, feks: Islam sier at det er noe etter døden, nemlig helvete eller paradiset, samme med kristendommen og jødemdommen, i bugdhismen tror man at man blir gjenfødt eller hvis man har vært snill går man til "paradiset". Jeg tror personlig at det er noe etter livet, og synes at uansett om det er det eller ikke er det ingen unnskyldning for å være et slemt menneske mens man lever. Satser heller på å leve dette livet jeg. For så stormannsgal at jeg tror at universet ikke kan klare seg uten at jeg "lever" på et eller annet vis er jeg ikke... Bunner ut i dødsfrykt mer enn noe annet dette med gjenføsel og liv etter døden... Men det er ingenting som tyder på noe liv etter at bevisstheten (elektriske og kjemiske signaler i en biologisk hjerne) slutter å eksistere... Med mindre man tror på magi da, at disse elektriske og kjemiske signalene plutselig blir magi og transformeres til noe magisk energi som svever rundt til noe eller noen blir født og så på magisk vis blir innplanetert i de elektriske og kjemiske signalene i den nye hjernen, der det forrige livet på mystiske og magisk vis blir slettet ut slik at vedkommende ikke husker noe fra forrige gang dette magiske "livet" var i aksjon (og som faktisk ville vært det eneste fornuftige med en sånn evig gjenfødelse...) Tror du på magi? Selvsagt gjør du det om du tror på gjenfødelse og evig liv.... Du tror da at de elektriske og kjemike signalene som er vår bevissthet på magisk vis fortsetter å eksistere etter at kroppen, som er hjernens kraftstasjon, har sluttet å fungere? Seriøst? Endret 19. november 2015 av RWS 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Gjenfødsel gir ikke evig liv, gjenfødsel gir evig død! Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Gjenfødsel gir ikke evig liv, gjenfødsel gir evig død! Hvordan oppstår døden uten som følge av livet? Og dessuten: Hva er "liv" og hva er "evig". Hva er "død" og hva er ellers "tid"? Hvilken betydning har det å formulere setninger rundt ord uten en klar mening? Behøver man å tro på noen mer eller mindre meningsløse setninger, slik at man kan slutte å tenke? Endret 22. november 2015 av arne22 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Gjenfødsel gir ikke evig liv, gjenfødsel gir evig død! Hvordan oppstår døden uten som følge av livet? Og dessuten: Hva er "liv" og hva er "evig". Hva er "død" og hva er ellers "tid"? Hvilken betydning har det å formulere setninger rundt ord uten en klar mening? Behøver man å tro på noen mer eller mindre meningsløse setninger, slik at man kan slutte å tenke? Whats done is finished ... slutt med doing, og dermed slutter du å måtte dø etter å ha skapt deg selv. Gå fra å være ett human doing til ett human beeing Er du det som tenker? Hvis du svarer ja, betyr vel det at du bestandig tenker kun på det som gjør deg lykkelig, og hva er det da å spørre meg for? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Er vel kanskje også greit å skille mellom død i forskjellig kontekst. Død kan være en hendelse, og er i den kontekst betinget på et liv, da død i det tilfellet er markeringen på slutten av nevnte liv. Men død kan også være en tilstand, akkurat som en stein er, under enhver meningsfull betydning av ordet, død. Og en steins tilstand som død er ikke betinget på et liv i utgangspunktet, selv om konseptet ikke gir så mye mening uten konseptet som omhandler liv til å sammenligne med. Akkurat som at f.eks. himmelretningene i seg selv er ganske meningsløse så lenge man ikke har et referansepunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå