spot_ Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Du får fortsatt BSOD pga hardware problem. Kan skyldes CPU, minnekontroller, muligens PSU, ikke lett å si. Men jeg ser at du har SSD'ene koblet til SATA port 5 og 6, de burde du flytte til SATA port 1 og 2, de sitter helt på kanten av hovedkortet. SATA port 5 og 6 er delt med M2 porten. Ok, venter på hovedkortet ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER Socket-1151 fra komplett, satser på det kommer i morgen. Håper at dette løser problemet! Jeeejz Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Du får fortsatt BSOD pga hardware problem. Kan skyldes CPU, minnekontroller, muligens PSU, ikke lett å si. Men jeg ser at du har SSD'ene koblet til SATA port 5 og 6, de burde du flytte til SATA port 1 og 2, de sitter helt på kanten av hovedkortet. SATA port 5 og 6 er delt med M2 porten. Ok, venter på hovedkortet ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER Socket-1151 fra komplett, satser på det kommer i morgen. Håper at dette løser problemet! Jeeejz Om ikke er det Cpu, eller Psu som sagt tidligere... Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Du får fortsatt BSOD pga hardware problem. Kan skyldes CPU, minnekontroller, muligens PSU, ikke lett å si. Men jeg ser at du har SSD'ene koblet til SATA port 5 og 6, de burde du flytte til SATA port 1 og 2, de sitter helt på kanten av hovedkortet. SATA port 5 og 6 er delt med M2 porten. Ok, venter på hovedkortet ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER Socket-1151 fra komplett, satser på det kommer i morgen. Håper at dette løser problemet! Jeeejz Om ikke er det Cpu, eller Psu som sagt tidligere... Hurra, da er vi nært målet om en fungerende PC. Evt. bytte CPU\PSU Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det rare med Maximus VIII Ranger er at den CPU du har, i7-6700K, ikke er støttet før BIOS 0401, så du MÅ oppgradere BIOS (med mindre HK kommer med BIOS 0401) før du setter inn CPU. Dette skal stå enten på merkelapp på esken elle rpå selve hovedkortet i nærheten av modell navnet. Siste BIOS versjon er 0508. Det fine med ROG hovedkort er at du kan oppdatere BIOS med USB BIOS Flashback, dette kan du gjøre uten CPU og uten slå på PC'en. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Det rare med Maximus VIII Ranger er at den CPU du har, i7-6700K, ikke er støttet før BIOS 0401, så du MÅ oppgradere BIOS (med mindre HK kommer med BIOS 0401) før du setter inn CPU. Dette skal stå enten på merkelapp på esken elle rpå selve hovedkortet i nærheten av modell navnet. Siste BIOS versjon er 0508. Det fine med ROG hovedkort er at du kan oppdatere BIOS med USB BIOS Flashback, dette kan du gjøre uten CPU og uten slå på PC'en. Uuu, det hørtes flott ut. Anbefaler du at jeg bare legger inn nyeste bios når jeg først må oppgradere den? Aldri vært borti USB BIOS Flashback før. Takk for dine svar forresten, keep it up haha Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) BIOS USB Flashback funker konge, brukte det selv på mitt Rampage IV Black Edition, jeg skal innrømme at jeg hadde CPU'en montert da jeg flashet BIOS. Du kan flashe til siste BIOS 0508 da den "Fikser System compatibility ". Jeg flashet BIOS før jeg slo på PC'en, er enkelt som bare det. Last ned siste BIOS, pakk ut zip filen og kopier den til en USB stikke. Forander navn på filen til M8R.cap og sett den i USB Flashback porten og trykk på Flash knappen. Se bilde i Spoiler. Klikk på bildet for å forstørre det. Edit: Heter egentlig USB BIOS Flashback, rotet litt der, får skylde på alder. Endret 28. august 2015 av Chavalito Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 BIOS USB Flashback funker konge, brukte det selv på mitt Rampage IV Black Edition, jeg skal innrømme at jeg hadde CPU'en montert da jeg flashet BIOS. Du kan flashe til siste BIOS 0508 da den "Fikser System compatibility ". Jeg flashet BIOS før jeg slo på PC'en, er enkelt som bare det. Last ned siste BIOS, pakk ut zip filen og kopier den til en USB stikke. Forander navn på filen til M8R.cap og sett den i USB Flashback porten og trykk på Flash knappen. Se bilde i Spoiler. Klikk på bildet for å forstørre det. USB BIOS Flashback.jpg KUDOS! for bra svar. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Uuu, det hørtes flott ut. Anbefaler du at jeg bare legger inn nyeste bios når jeg først må oppgradere den? Aldri vært borti USB BIOS Flashback før. Takk for dine svar forresten, keep it up haha spot_, bare husk på en ting, når du trykker på Flash knappen så vil lyset i knappen begynne å blinke. Dette betyr at flashing av BIOS har begynt. Ikke rør noenting før det lyset har stoppet å blinke, det kan ta optil 5 minutter. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Uuu, det hørtes flott ut. Anbefaler du at jeg bare legger inn nyeste bios når jeg først må oppgradere den? Aldri vært borti USB BIOS Flashback før. Takk for dine svar forresten, keep it up haha spot_, bare husk på en ting, når du trykker på Flash knappen så vil lyset i knappen begynne å blinke. Dette betyr at flashing av BIOS har begynt. Ikke rør noenting før det lyset har stoppet å blinke, det kan ta optil 5 minutter. Roger that, ser at komplett ikke har fått ut fingeren med å sende meg hovedkortet :/ - Ser ut som det blir sendt på Mandag, så har det sikkert Tirsdag. Igjen takk for gode svar! Nesten som denne burde være sticky for 1151 socket Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Har sendt alt av info til MSI, de tror kanskje det CPU. Så har tatt den ut og renset den igjen og sjekket. Se bilder, jeg kan ikke se noe feil på denne, og sendt det videre til MSI. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Har du sjekket sokkelen på hovedkortet skikkelig? Se etter bøyde pins etc ved hjelp av et godt lys og helst med et forstørrelseglass. Endret 29. august 2015 av Chavalito Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Hva er det som er inni ringen? Som det sies over her, ta en NØYE sjekk av sokkelen. Det kan være en pinne der som er bøyd og som har lagd det merket jeg har ringet inn. Det er jo ikke godt å si om CPU har blitt ødelagt av den grunn, hvis det er dette som har skjedd, men alltids best å være 100% sikker på at sokkelen er i orden før du sjanser på å sette inn en ny cpu. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Den du har ringet rundt ser ikke ut til å være noe, så vidt jeg kan se. noen måte å renske denne siden av cpu? La ved bilde av socket på hovedkort, kan ikke se noen feil her heller. Endret 29. august 2015 av spot_ Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Tok et nytt bilde av cpu. Ser ut som det litt rusk på denne siden. Noen måte å renske denne siden? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Ta litt blårens og tørk av. Burde fungere fint. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Ta litt blårens og tørk av. Burde fungere fint.Denne funker vell fjell? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Er du ett hundre prosent sikker på at det ikke er noe der? Det vises i allefall på alle bildene dine at det er noe der, til og med på det siste bildet vises det tydelig at det er noe der. Det er vanskelig å se at det er noe mellomrom mellom akkurat de to punktene jeg har ringet inn på bildet i denne posten, de samme to punktene som i bildet i min forrige post. Se på bildet i full størrelse så ser du det godt. Jeg vet ikke hvordan det vises med det blotte øye, men noe må det være der når det vises på alle bildene dine, hva er det da for noe? Endret 29. august 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Er du ett hundre prosent sikker på at det ikke er noe der? Det vises i allefall på alle bildene dine at det er noe der, til og med på det siste bildet vises det tydelig at det er noe der. Det er vanskelig å se at det er noe mellomrom mellom akkurat de to punktene jeg har ringet inn på bildet i denne posten, de samme to punktene som i bildet i min forrige post. Se på bildet i full størrelse så ser du det godt. Jeg vet ikke hvordan det vises med det blotte øye, men noe må det være der når det vises på alle bildene dine, hva er det da for noe? Takk for at du tar deg tid til å svare osv:) - ser hva du mener nå, men er usikker på om det er rusk eller faktisk skade. Kan denne siden renses? Med det jeg sendte bilde av over? For da får jeg sjekket om det bare er støv/rusk eller faktisk skade. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Er du ett hundre prosent sikker på at det ikke er noe der? Det vises i allefall på alle bildene dine at det er noe der, til og med på det siste bildet vises det tydelig at det er noe der. Det er vanskelig å se at det er noe mellomrom mellom akkurat de to punktene jeg har ringet inn på bildet i denne posten, de samme to punktene som i bildet i min forrige post. Se på bildet i full størrelse så ser du det godt. Jeg vet ikke hvordan det vises med det blotte øye, men noe må det være der når det vises på alle bildene dine, hva er det da for noe? Takk for at du tar deg tid til å svare osv:) - ser hva du mener nå, men er usikker på om det er rusk eller faktisk skade. Kan denne siden renses? Med det jeg sendte bilde av over? For da får jeg sjekket om det bare er støv/rusk eller faktisk skade. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Noen som har renset denne siden før? - funker det jeg har tatt bilde av over? Tenker da på siden med komponentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå