Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med WLAN-kort

Anbefalte innlegg

Jeg har et Mustek 22M WLAN PCMCIA-kort som jeg ikke får til å virke. Av og til fungerer det, men vanligvis blir ikke kortet "oppdaget" av den bærbare (Amilo D med WinXP Home) når jeg setter det inn. Jeg går inn i Enhetsbehandling, og der står det at kortet ikke finner nok ledige ressurser for å fungere. Ifølge "feilsøking..." må jeg da deaktivere andre enheter som bruker samme ressurs, men jeg har prøvd meg fram i Enhetsbehandling uten å klare å finne ut av dette. Det står et forslag om å sortere etter ressurser o.l. for å finne ut hvilke enheter som bruker samme ressurser som WLAN-kortet, men da klarer jeg ikke å finne WLAN-kortet (antakelig fordi kortet ikke bruker noen ressurser i det hele tatt).

Jeg har skaffet et screenshot fra Enhetsbehandling om det kan hjelpe: her

Her har jeg krysset av for å vise skjulte enheter, for da dukket det opp endel flere. Det ser ut til at WLAN-kortet har vært installert flere ganger, så jeg prøvde å deaktivere de gamle versjonene (men jeg får ikke lov av winXP til å avinstallere dem, hehe).

Hvis jeg tar ut kortet og setter det inn på nytt, eller prøver å avinstallere driverne og installere dem på nytt, blir kortet fortsatt ikke oppdaget. Men et par dager senere funker det kanskje i et kort øyeblikk...svært ustabilt, med andre ord. I går virket kortet i 5 minutter; da omstartet maskinen av seg selv, og etterpå ble kortet isolert igjen.

Hjelp meg!

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...