Gå til innhold

Helt ny GPU eller kjøpe enda en Radeon HD 5870?


TheSnidr

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg har omsider valgt å fornye hovedkort og prosessor til følgende:

Mobo: Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3, Socket-1150

CPU: Intel Core i7-4790K

Jeg har fortsatt mitt gamle Radeon HD 5870. Hva vil jeg tjene mest på - å kjøpe nytt skjermkort (~3000), eller kjøpe et brukt 5870 (~500) og bruke i crossfire? Rent økonomisk er svaret åpenbart, men jeg lurer på hvor mye bedre ytelse jeg kan forvente med crossfire. Kan det måle seg med et enkelt nyere kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan driverenne har utviklet seg til disse kortenne eller om de i det heletatt fortsatt får driver oppdateringer. Men jeg har selv hatt 5870 i Crossfire for noen år siden. Jeg kan vertfall si at det var fullstendig ubrukelig, det var mikrostuttering i alle spill, andre spill så glitchet hele grafikk motoren fullstendig ut å jeg hadde generelt sett ikke noen good time med disse kortenne i crossfire, endte stort sett med at jeg kjørte kun et singelt kort. Så ta å research litt å se om driveren har utviklet seg til noe brukbart nå, vist ikke ville jeg nok helt klart ha gått for et singlet bedre kort, alla GeForce 970 eller tilsvarende AMD GPU, alt ettersom hva du foretrekker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ytelsen blir gjerne ikke dårligere, men kombinasjonen av to skjermkort kan ofte være problematisk pga mikrostutter og ikke minst dårlig driverstøtte. Hadde selv 2 gtx 680 nylig, og det var som regel nokså irriterende å vente på SLI-støtte, som ikke alltid er på plass ved lansering av nye spill. Og som Evil-Duck skriver over, vil du da ofte ende med å bruke bare ett kort, og det føles veldig bortkastet.

 

Hadde uten tvil gått for et nytt skjermkort, du får mye bedre ytelse, og slipper probleme to skjermkort medfører.

 

Ang. mikrostutter: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-stutter-crossfire,2995-15.htmlog multi-GPU setup. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...