Dew Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg spiller litt League of Legends og har i det siste slitt med lagspikes. Det skjer minst en gang hvert 10 minutt og kan vare over 5 sekund hver gang. Jeg har akkurat oppgradert laptopen med ny SSD og installert Win10. Jeg merker ikke at linja er ustabil ellers når jeg bruker nettleser og gjør andre ting. Finnes det en god måte å sjekke hvor feilen ligger? Det kan vel være både spillet som lager problemer, nettlinja, Getboks, pcen osv. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette?? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Prøv å åpne porter på ruteren. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Prøv å åpne porter på ruteren. Hva har det med saken å gjøre? Har du kontakt med en port så har du kontakt med en port. Til OP: Spiller du på trådløst? Hvis ja, prøv med kabel. Se om det er noe bedre. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Prøv å åpne porter på ruteren. Hva har det med saken å gjøre? Har du kontakt med en port så har du kontakt med en port. Til OP: Spiller du på trådløst? Hvis ja, prøv med kabel. Se om det er noe bedre. http://superuser.com/questions/284051/what-is-port-forwarding-and-what-is-it-used-for Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Port forwarding er ikke det samme som å åpne porter. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Skjer det samme på andre enheter/PCer på samme nett? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Leste litt rundt og pingspikes kan være IPv6 som tuller til (pga ISP?) da kan du disable IPv6 inne i egenskapene til nettverkskortet,. Det kan være strømsparing på nettverkskortet, sett strømmodus til "high performance" eller bare slå av strømsparing på nettverkskortet. Det kan være driveren, da må du fjerne den helt først, reboote og installere igjen, ikke oppdater da det kan henge igjen dritt som tuller til. Hadde vært hyggelig om du gav tilbakemelding på hva som funket Edit; Leste spørsmål litt feil, fjernet litt som ikke var relevant Endret 4. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå