Shaper^ Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Noen som har noe peiling på om jeg kan handle meg en tredjeparts ruter fra feks komplett.no og bruke denne ? Jeg vil ikke ha to routere i gangen så bridging er uaktuellt.. Så telenor routeren ryker om dette er mulig for den holder ikke til det jeg bruker hjemmenettverket mitt til. Noen som vet noen kompatible tredjeparts routere (med VDSL modem intigrert)? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Trur jeg har sett det en gang i mitt liv til salgs fritt. Tviler på at det er noen målgruppe for det. Så problemene med den du har nå er mindre en 2 routere iallefall, lyst til å dele hva det er? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 To bokser kontra en boks er viktigere enn ytelsen på nettverket når ytelsen på nettverket er et problem... Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 En har vel slik som denne fra Asus: https://www.asus.com/no/Networking/DSLAC68U/ Men kan ikke si noe om hvor bra denne er. AC68u uten modem går for å veldig god, men nokså dyr. Ellers har jeg sett veldig få løsninger hvor dette er intergrert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvilken Telenor-routermodemmodell har du? Kanskje bytte til nyere/bedre modell? Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Jeg har bytta til den nyeste routeren fra Telenor, med 5GHz wifi band og alt skulle være gull og grønne skoger. Men etter bare en mnd slutta 5GHz nettverket å virke. Jeg får kobla til med masse forskjellige enheter og tilkoblingen er stabil (den blir ikke brutt). Men etter få minutter faller hastigheten fra 466Mbit (tilkobling fra telefon/laptop) til router via 5GHz bånd, og hele veien ned til 2-8Mbit. Når du da skal bruke nettet får du en ping på over 1200 som klatrer nedover og hasthighet mellom enhet og router klatrer ved bruk. Så lenge du bruker wifi tilkoblingen kontinuerlig holder hasthigheten seg, men når enheter blir liggende ei stund blir nettet helt ubrukelig. Blir nødt til å bruke 2,4GHz nettet for ingen makser tilkoblingen sin hele tiden. Har snakket med Telenor ang problemet. Og den eneste løsninga de hadde var å "bytte frekvens". Noe jeg har gjort sikkert 8 ganger. Og som ikke hjelper noenting, har prøvd å resette routeren, sette statiske ip'er til alle enheter. Har heller ingen strømsparingsalternativer aktivert på hverken laptop/telefon/nettbrett eller router. I tillegg ligger routeren på 98% usage på memory og du kan merke at den er overbelastet med mange tilkoblede enheter. Routeren slår seg av helt av seg selv. (ikke at dette har skjedd mange mange ganger, men nok til at det irriterer)Så telenor har noen issues å løse her.Det jeg bruker hjemmenettet mitt til er mye streaming av HD/FullHD filmer, det via WiFi. Alle pcene mine er tilkoblet med Ethernet kabel, og derfra går signalene til PS3/PS4 og Xbox One via Plex eller andre ting.Derfor trenger jeg noe som er litt mer beefy og som har en mer stabil 5GHz løsning. Men mulig jeg bare må kjøre ett modem og en router i bridge om dette blir vanskelig å få tak i. Men kanskje dere har noen gode tips til problemet mitt ? Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Snakker om sola så skinner den. Prøvde å logge inn på routeren, og da skrudden den seg bare av.. Det er jo bare flott.. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Da er jo muligheten for at det er noe galt med den stor. Da bytter de den for deg, er den fortsatt dårlig så får du velge om du vil bruke 2 bokser og få kjempebra eller om du vil lete etter et nytt multimodem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvilken versjon av SW kjører du? Last ev. ned ny versjon fra http://stup.telenor.net/firmwares/cpe-zyxel-p8702nog opp- eller nedgrader. Jeg har kjørt 100AAJX9D0 siden den kom, og har ikke hatt problemer med bugs (av betydning) på denne, og siste brukbare før den var 100AAJX5D0. Versjonene 6, 7 og 8 har bugs, en av dem er at WiFi slutter å funke, ser at 6 er fjernet fra nedlastingssiden nå. Anbefaler å bruke de som slutter på D0, av og til legges det ut betaversjoner, som slutter på bx (der x er 1 eller høyere). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Den gangen jeg hadde DSL fra Telenor, så var det første jeg gjorde var å sette Telenor boksen som ett dumt modem. Etter det var gjort så hadde jeg ingen problemer, du må riktignok ha 2 bokser, da det å lete etter alternativt modem er en heller slitsom jakt å begynne på, med en hel haug med variabler du må ta hensyn til. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har hatt Telenor xDSL i flere år (har byttet nå), men har god erfaring med både P2812 og P8702. Unntaket er P8702 med SW-versjoner 6, 7 og 8. Det kan være at bruksmønster/belastning gjør at dette oppleves forskjellig, men vi har 4 brukere med tilsammen kanskje 20 dingser (alle har hver sin mobil, nettbrett og laptop, samt et par spill-PCer, Xbox, PS, og diverse håndholdte konsoller med wifi). I tillegg har hatt vi leieboere som bruker wifi på gjestenett på samme router, 3 personer med ca 10 enheter. Har ikke opplevd problemer med ytelse eller annet. Har du sjekket SW-versjonen på din 8702? Dersom den har 6-7-8, bør du oppgradere til 9 (eller nedgradere til 5) og prøve da. Det kan også være feil på den enheten du har fått, selv Toyota har feil på sine produkter innimellom. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Utrolig nok etter mye om og men, etter resetting av router og styr, så har jeg fått 5GHz delen på routeren til å fungere ved å bytte Firmware. Jeg hadde versjon 105 og byttet til 109. Som også skulle fikse endel av minnelekkasjeproblemene som routeren har. Om det fungerer og jeg slipper alle restartsa av routeren finner jeg ut av seinere. Men 5GHz nettet er iallefall stabilt nå. Så det hjelper noe når jeg skal strømme filmer over nettverket. Takk for gode svar og fine linker Hadde aldri funnet dette uten dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå