Gå til innhold

Popcorn Time

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Popcorn Time = torrenting, Eneste programmet gjør er å streame torrents.

Er nok ikke mye grunn til bekymring med det første, greit nok at de samler inn IP addresser, men så lenge nettleverandøren din ikke spiller med de så har de ikke noe uansett. 

En IP er ikke en identifikasjon så hva de egentlig har tenkt her er jeg ikke helt sikker på, skal de bøtelegge hele huset? Eller mener de det er den som betaler nettet som skal være ansvarlig?

Lenke til kommentar

Bruker VPN til absolutt all internett bruk her. Å bli overvåket for hver minste ting man gjør på internett må jo være et brudd på personvern reglene.

Nå laster ikke jeg ned ting eller bruker internett til noe "ulovlig", men liker ikke at det sitter folk som kan spore hver minste ting jeg gjør på nett.

Lenke til kommentar

Det trodde den canadiske 17-åringen som dreiv og "swatta" og sendte drapstrusler til gud og hvermann også. Det hjalp ikke.

Vil tørre å påstå at Drapstrusler og swatting er noe litt annet enn å torrente.

*Hakket* verre ja. Men det finnes helt klart useriøse VPN tilbydere. For å være sikker bør man bruke en leverandør som ikke logger noe som helst. Endret av Vice
Lenke til kommentar

De som ikke bruker VPN på slike tjenester er veldig naiv. Jeg er i mot Popcorn Time og betaler med stort hjerte Netflix for å se det innholdet jeg vil se.

Jeg gjør det samme, men mener fortsatt at Netflix MÅ få bort region sperrene. Den norske versjonen av Netflix er fortsatt underlegen den Amerikanske.

Lenke til kommentar

Netflix lar deg jo i bunn og grunn benytte deg av hvilken som helst region. Det gjør de ved å ikke innføre noen mottiltak mot de som bruker hola eller andre lignede tjenester. Det virker også ganske tydelig at Netflix er for en løsning uten soner, men de tradisjonelle TV og film selvskapene holder igjen.

Dessverre finnes det enda ingen løsninger som fult og helt kan konkurrere med torrents, men det har vært en enorm fremgang iallefall.

I Norge er det enda ganske trygt å bruke åpene torrents, men jeg ville brukt VPN om jeg benyttet meg av en åpen løsning. Det er enkelt og gjør deg tryggere i dine ulovligheter.

Det eksempelet med han tenåringen som ble tatt er ikke så veldig relevant. For det første er det i et annet land. For det andre må du tenke på hva han gjorde og hvordan det ble etterforsket. Når man gjør noe såpass alvorlig vil det føre til en politietterforskning og de har selvfølgelig resurser og metoder for å komme til bunns i slike saker. De samme metodene er på mange måter tilgjengelige for rettighets-alliansen, men hvis de må gå gjennom rettssystemet og kjempe lange kamper med utenlandske VPN tilbydere blir det plutselig ikke verdt det.

I Tyskland samler advokatfirmaer inn IP-adresser fra torrent brukere, hvis det er en tysk IP så sende de et krav om erstatning til eieren, typisk noen hundre euro. De truer med rettssak hvis man ikke betaler.  Ofte kan man bare ignorere disse brevene, fordi det rett og slett ikke er verdt å ta det til retten. De tjener altså pengene sine med tommetrusler. Hvis IPen ikke er tysk så ignorere de den, rett og slett fordi det ikke er verdt å gå gjennom de prosessene man må for å få erstatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...