Gå til innhold

Kjøpting av mobil fra Mytrendyphone erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Personlig har jeg aldri hatt noe problem med MyTrendyPhone, men jeg har hørt om andre som ikke har lest betingelsene på websiden godt nok og dermed måttet betale en del mer enn de skulle i utgangspunktet.

Jeg har aldri kjøpt veldig dyre ting, men for meg er de helt ok.

Lenke til kommentar

Et supert og profesjonelt firma som jeg bare har hatt gode erfaringer med (har brukt de mange ganger, spesielt batterikjøp), men man må være klar over toll-grensen da varene kommer fra utlandet. Ble den ikke 350 kr nå? Mener det ble automatisk opplyst om dette da beløpet oversteg grensen. Kjappe er de også.

Flere ganger har jeg fått mail om jeg var fornøyd med kundebehandlingen.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Et supert og profesjonelt firma som jeg bare har hatt gode erfaringer med (har brukt de mange ganger, spesielt batterikjøp), men man må være klar over toll-grensen da varene kommer fra utlandet. Ble den ikke 350 kr nå? Mener det ble automatisk opplyst om dette da beløpet oversteg grensen. Kjappe er de også.

Flere ganger har jeg fått mail om jeg var fornøyd med kundebehandlingen.

hvis du ser bort ifra toll og frakt, syns du det er trygt å kjøpe mobiltelefon? Uansett blir prisen sammenlignet med norsk butikk pris billigere, men er bekymra for at mobilen er av lav kvalitet

Lenke til kommentar

Ved kjøp fra utlandet: http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/Du betaler kun norsk mva,men slipper utenlandsk.

Men jeg forstår ikke helt; befinner mobilen seg i Norge og hvorfor skulle den være av lav kvalitet fordi dener kjøpt der? Eller er det garantien du tenker på?

Ved kontakt: Husk å bruk mytrendyphone.no - ikke .com. De har butikk og serviceverksted i Oslo også og en Live Chat-tjeneste.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har anledning til å få verifisert om varen er ekte, så ville jeg styrt unna den butikken. Jeg kjøpte et batteri derfra i vår som jeg tror er falskt, men kommer ingen vei fordi jeg ikke kan bevise det.

Jeg ber de om å sjekke om de andre batteriene også har dårlig printet strekkode som mangler bokstavene i serienummeret, og om nødvendig fjerne batteriet fra markedet. Men svarene jeg får er bare av denne typen.

[...] Jeg har sjekket med vår produktmanager, og han sier at det er originalt batteri vi skaffer av vår leverandør. [...]
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har anledning til å få verifisert om varen er ekte, så ville jeg styrt unna den butikken. Jeg kjøpte et batteri derfra i vår som jeg tror er falskt, men kommer ingen vei fordi jeg ikke kan bevise det.

Hvis du med falskt mener uoriginalt så ja, de selger begge deler - ellers hadde de sikkert ikke kunne hatt så bredt utvalg. En jeg hadde kjøpt batteri til skrøt over at det var bedre enn det originale, grunnen var sannsynligvis at det hadde noe større lagringskapasitet.

Forøvrig har man full returrett.

Ellers har jeg aldri hørt om uoriginale mobiltelefoner, nei.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Hvis du med falskt mener uoriginalt så ja, de selger begge deler - ellers hadde de sikkert ikke kunne hatt så bredt utvalg. En jeg hadde kjøpt batteri til skrøt over at det var bedre enn det originale, grunnen var sannsynligvis at det hadde noe større lagringskapasitet.

Forøvrig har man full returrett.

Ellers har jeg aldri hørt om uoriginale mobiltelefoner, nei.

Det skulle være orginalbatteri og har produsentlogoen. Som sagt er jeg ikke helst sikker på at det er falskt. Dette er hvorfor jeg tror det er falskt:

- Strekkoden er så dårlig printet at strekene går inni hverandre og er vanskelig å lese. Dette til tross for at det er færre og tykkere streker. På mitt gamle orginalbatteri inneholder strekkoden hele serienummeret, men her er bokstavene gjort om til nuller.

- Temperatursensoren viser bare 8-12 grader uansett temperatur.

- Batteriet nekter å lade og får telefonen til å krasje

- Så dårlig kvalitet at metallfilmen (ikke bare klistermerket) hadde løsnet i det ene hjørnet ta jeg fikk den.

I tillegg synes jeg måten de har håndtert saken på gir grunn til mistanke. Virker som de gjør lite/ingengting for å undersøke saken.

Det finnes falske mobiler også som er vanskelig å skille fra orginalen. Og jeg mistenker at returretten du snakker om ikke erstatter frakt, moms og tollgebyr. Hvis telefonen er så billig at den blir billigere selv etter fortolling så tror jeg det er grunn til mistanke.

Det er forøvrig veldig lett å få større batterikapasitet på et batteri med samme størrelse. Men det går som regel kraftig ut over levetiden før batteriet slites ut. Hvis du har et slikt batteri, så anbefaler jeg å alltid holde nivået langt unna fullt/tomt.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke trekke det så altfor langt bare lime inn en svarmail som vitner om topp serviceinnstilling:

Hei ,

Tak for din review.

Den vil ikke blive offentliggjort fordi det var en øjeblikkelig fejl på hjemmesiden. Varebeskrivelse er ændret på vores hjemmeside. Der er 2 versioner af det originale batteri: 1350mAh - http://prntscr.com/7v7mwsog HB5N1 - http://prntscr.com/7v7neg 1500mAh.Med HB5N1H problem var i koden på vores hjemmeside; Vi tog os af det og varebeskrivelsen er rettet op. Vi er meget taknemmelige for din opmærksomhed. Du er velkommen til at returnere produkt - i så fald skal du bare udfylde denne formular: http://www.mytrendyphone.no/shop/external/pages/da/rma.asp hvorefter du vil få et RMA nummer som du skal skrive uden på pakken når du sender den tilbage. Vi vil kontakte dig så snart vi har modtaget din forsendelse. Når det drejer sig om en defekt vare eller om fejllevering, har vi mulighed for at refundere dine fragtomkostninger (venligst gem en kvittering).

Som kompensation vil vi tilbyde følgende rabat på alle de andre produkter, hvis du beslutter dig for at købe et andet produkt!

5% af beløb over 299 NOK

20% af beløbet under 299 NOK

Tak endnu en gang for din opmærksomhed.

Hav det godt.

Men nå er jo dette min erfaring. Som nevnt har jeg handlet mange ganger der, har aldri vært noe tull.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...