Kristoffer Møllevik Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Rettighetsaliansen samler inn data og følger med på nordmenns bruk av Popcorn Time.– Vil absolutt unngå søksmål Lenke til kommentar
Populært innlegg datagutt Skrevet 24. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2015 Så dårlig utvalg som Netflix har, er det jo defintivt nødvendig å bruke ulovlige tjenester hvis man ønsker å se nyere serier. 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skosåle Skrevet 24. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Går salget av DVD og Blu-ray nedover?! Så rart da.. De fleste foretrekker jo å fysisk gå til en butikk for å kjøpe varer man kan få ved kun et par tastetrykk. Å bli kvitt det aller meste av piratkopieringen er forsåvidt kjempelett. -Gi de allerede eksisterende tjenestene alt av innhold fra dag en. Jeg betaler gjerne, eller.. jeg betaler faktisk allerede, for et uferdig produkt! Endret 25. august 2015 av Kjetil_90 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg Faddn Skrevet 24. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2015 Jeg betaler gjerne for et like godt samlet tilbud som popcorntime, men det finnes dessverre ikke. Jeg betaler allerede for netflix, men bruker det aldri pga. det dårlige tilbudet i forhold til popcorntime! 10 Lenke til kommentar
loggie24 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 yep, som folk her sier, skal du børste bort pirater må du gi dem et minst like godt tilbud som vi får ved og å bruke tjenester som popcorntime. 1 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 "Minst like bra" som gratis og overlegent utvalg vil man aldri få, men det er absolutt forbedringspotensiale 2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Popcorn Time er en bedre løsning, og kan i større grad tilpasses brukeren. Vil du bruke MPC-HC? Vær så god! Egne tekster? Vær så god! Videre er det mange nyttige instillinger og funksjoner. Tingen er at når f.eks. Netflix ikke strekker til så går folk til Popcorn Time. Og slik jeg ser det hadde de tjent mye på å gjort mer tekniske brukere fornøyd, da det helst er disse som bruker og holder slike pirattjenester gående. Når det er sagt tror jeg ikke ting som Popcorn Time er et stort problem, da man allerede har sett at folk er villig til å betale for en god tjeneste. Og de hadde ikke kjøpt filmene uansett. 5 Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Det stemmer. Og om det dukker opp en heler på hjørnet som kan tilby både klær og sko så forventer jeg at kles- og skobutikkene begynner å selge både klær og sko for å hamle opp med konkurransen. Hvis ikke kommer jeg nok kun til å handle fra heleren fremover siden det er mer lettvint å kjøpe sko og klær på en gang. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thinkers Skrevet 24. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. august 2015 Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før de innser at problemet ligger på tilbudssiden, ikke hos forbrukerne. Jeg har selv Netflix og Sumo og Spotify, noe som koster meg ca. 400 kr/mnd. Spotify brukes som regel flere timer daglig mens Netflix brukes et par ganger i måneden. Sumo brukes som regel bare når United spiller kamper. Jeg bruker også PT der jeg følger med på 3-4 serier og ser de filmene jeg ikke får sett på kino med venner. Hva er forskjellen på Netflix og PT? PT har så og si alle filmene og seriene jeg har lyst til å se på. De er oppdaterte, i god kvalitet og har undertekster i så og si alle språk man kan tenke seg. Hvorfor bruker jeg da penger på Netflix? Delvis for å lette på samvittigheten, delvis fordi de faktisk har et par serier jeg ikke kan finne på PT. Det er ikke det at jeg ikke er villig til å betale, men det er ingen som tilbyr meg det jeg faktisk vil betale for. Behovet i markedet er der. Men på grunn av rettigheter og enkelte griske personer i filmbransjen får jeg ikke det produktet jeg ønsker. Derfor tyr jeg til PT. Kjære film- og strømmebransjen: Gi oss en strømmetjeneste der ALLE seriene og filmene er samlet. Oppdater denne like fort som PT oppdateres. (Filmer kan vente til de ikke vises på kino lengre). Jeg betaler gjerne et par hunder kroner i måneden hvis dere klarer å gi meg dette produktet. Inntil da vil jeg fortsatt bruke PT uten særlig dårlig samvittighet. Jeg har tilbudt dere pengene min, men dere ønsker ikke selge meg produktet jeg vil ha. It's your loss. 16 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) HBO nordic dekker veldig mange gode tv-serier. Betal for denne i det minste så viser dere at det er rette veien å gå. Synes det er litt artig at folk forventer så utrolig mye mer av en tjeneste innenfor tv/film enn de gjør andre steder. Man forventer ikke at en skobutikk skal ha ALLE tenkelige so og hvis de ikke har det er det like greit å stjele. Det er umulig å konkurrere mot tjenester som popcorntime, fordi selv om man fikk en sånn uber tjeneste som folk snakker om måtte den kostet ihvertfall 3-400kr mnd, antagelig en god del mer, og da vil jo folk heller ta det som er gratis. Folk glemmer at mange fremdeles betaler 400kr i mnd for å se på tv kanaler, 120kr for å gå på kino et par ganger i måneden i tillegg til tjenester som netflix og hbo nordic. Så tror du virkelig at bransjen ønsker å tilby noe som netflix med alt du kan få i hele verden for 79kr/mnd? Tenk igjen. Underholdning er ikke en menneskerett og det er så sykt mye entitlement blant pirater, ikke så rart når de igjennom hele sitt liv har kunne få alt gratis. Folk bør betale for strømmetjenester, vise at dette er veien å gå, og betale for å leie andre filmer digitalt. Ihvertall hvis vi ønsker at de skal fortsette å produsere gode serier/filmer. Endret 24. august 2015 av PgUp 4 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 HBO og Netflix suger, ikke rart folk bruker popcorn Time. Har tro på at om tilbudet blir bra nok så vil folk betale. Pr. Dags dato er tilbudet for dårlig til at folk er villige til å betale. Bare se åssen Spotify fikk folk til å begynne å betale for musikk igjen. Ser du litt anderledes på det så koster det å lese hver j*** nettavis og du må ha abonnement for absolut alt i dag. Du blir nødt til å prioritere mer enn før, ikke som før da alt på internett var gratis. Tror uansett at folk betaler om det finnes et godt nok tilbud. Lenke til kommentar
Brabrand97 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Det med at DVD salget stuper er kanskje ikke så vanskelig å forrutse ettersom windows 10 ikke lenger har innebygget støtte for DVD avspilling, og Blu-Ray salget har aldri tatt av, noe jeg antar er fordi det ikke finnes noen gratis avspiller til PC som kan spille av filmene... Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Kjører alltid Mulvad samtidig som jeg kjører PCT. Så lykke til med å få tak i IPen min, den får dere ikke tak i om dere ikke har NSA i ryggen såklart. 2 Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Kjører alltid Mulvad samtidig som jeg kjører PCT. Så lykke til med å få tak i IPen min, den får dere ikke tak i om dere ikke har NSB i ryggen såklart. Over my cold dead hands... Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Kjører alltid Mulvad samtidig som jeg kjører PCT. Så lykke til med å få tak i IPen min, den får dere ikke tak i om dere ikke har NSA i ryggen såklart. hvorfor bry seg? Tror du at 250 000 personer vil havne i fengsel for å ha brukt popcorn time? 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Morsomt å følge diskusjoner som går på piratvirksomhet osv. At tilbudet ikke er godt nok hos Netflix og de andre betyr da ikke at man har noen slags rett til å hente det samme gratis andre steder. Butikken selger deg ikke det du vil ha, synd for deg. Klag til butikken. 5 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Kjører alltid Mulvad samtidig som jeg kjører PCT. Så lykke til med å få tak i IPen min, den får dere ikke tak i om dere ikke har NSA i ryggen såklart. hvorfor bry seg? Tror du at 250 000 personer vil havne i fengsel for å ha brukt popcorn time? Nei, ikke alle, men jeg vet at flere nordmenn har fått problemer fordi deres IP har blitt overvåket og sett i sammenheng av opplasting av div. kopibeskyttet materiale, og det er greit å betale usle 30 kr per mnd. for å være litt mer sikker. Hastigheten er også god, så ingenting å klage på. Du kan se på det som å bruke kondom når du først har bestemt deg for å utnytte deg av de mer liberale og dekriminaliserte prostitusjonslovene i enkelte fattigland. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Er Netflix-bruker selv. - Gi oss engelske undertekster. - Gi oss et likeverdig antall filmer som amerikanerne får servert gjennom tjenesten. Endret 24. august 2015 av G 7 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 hvorfor er ikke kino besøk med i statesn? og digitale salg? Det er jo noe som påvirker de tallene helt ekstremt! 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Selvfølgelig ønsker de ikke saksøke. De kan ikke saksøke, for hvem skulle de saksøkt? De vet ikke hvem som eier IP adressene, og selv om de hadde vunnet en rettsak for å få utlevert eier, så må de ha ny rettsak for å vise skyld. Vi snakker hundretusenvis av kroner i utgifter per søksmål. Og i Norge kan man ikke kreve fantasilioner i erstatning som man kan i statene. Så et rent tapsprosjekt. Endret 24. august 2015 av likferd 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg