Emigrert Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Jeg bor I utlandet, or har tenkt å flytte tilbake til Norge, for å bo hos min onkel. Jeg har en del gjeld jeg ikke kan betjene. Hva kan jeg gjøre for å unngå problemer der jeg bor? Jeg vil unngå att namsmannen, kreditorer kommer på døra. At de kommer inn i leiligheten. Hvis de kommer inn, at de ikke tar andres ting (Stort problem i andre land). Helst også rekommanderte brev or normale brev. Kan jeg ev "klare meg uten" fast adresse den første tiden (Som i andre land). Hovedpoenget er å være sikker på å unngå problemer for min onkel, ev å ha litt "varseltid" før det skjer noe, helst med elektronisk kommunikasjon hvis jeg ikke er til stede. Ev at det ikke kan skje før etter en viss tid i integreringsprosessen) Endret 24. august 2015 av Emigrert Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Du kan jo bo uten fast adresse, men da kan man glemme all støtte fra nav ol. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Ingen som opererer innenfor loven vil komme til din onkel og ta tingene hans fordi du skylder dem penger, selv om din folkeregistrerte adresse er hos ham. Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 (endret) I andre land jeg har bodd er det slik at Bailiffen (Namsmannen) kan ta alt der skyldneren er bosatt - hvis andre ikke kan bevise at det tilhører dem og ikke skyldneren. (Og det kan vel ikke være slik at jeg bare kan si at jeg ikke eier noe og at alt der jeg bor tilhører andre?) Ser forøvrig fra andre diskusjoner att det tar litt tid. Kan jeg regne med at alt går via Altinn? Eller må jeg håndtere rekommenderat brev? Endret 24. august 2015 av Emigrert Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Har formulert noe av dett inn i: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680183 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg bor I utlandet, or har tenkt å flytte tilbake til Norge, for å bo hos min onkel. Jeg har en del gjeld jeg ikke kan betjene. Hva kan jeg gjøre for å unngå problemer der jeg bor? Jeg vil unngå att namsmannen, kreditorer kommer på døra. At de kommer inn i leiligheten. Hvis de kommer inn, at de ikke tar andres ting (Stort problem i andre land). Helst også rekommanderte brev or normale brev. Kan jeg ev "klare meg uten" fast adresse den første tiden (Som i andre land). Hovedpoenget er å være sikker på å unngå problemer for min onkel, ev å ha litt "varseltid" før det skjer noe, helst med elektronisk kommunikasjon hvis jeg ikke er til stede. Ev at det ikke kan skje før etter en viss tid i integreringsprosessen) Jeg har en del erfaring med å hjelpe folk med store gjeldsproblemer. Du kan slappe helt av. Namsmannen kommer absolutt ikke hjem til deg. Du kan trygt flytte inn til din onkel uten at han vil få problemer. Jeg har vært borti i noen helt særegne tilfeller at Lindorff kommer på døra, men det skjer aldri nå lenger. De har fått svært streng beskjed om at det ikke er akseptabelt å gjøre. Hvis du vil slippe brev så si ifra til de du skylder at du ønsker å signere et gjeldsbrev, samt orienter de om situasjonen din og si at du ikke ønsker å motta brev fra dem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Fortsettes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680183&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg