kentbj Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 har bare ett lite spørsmål.åssen er det med vannkjøling og oppstart. Dvs at jeg lurer på om man må ha på vannkjølinga en liten stund før man starter pcen.Eller er det bare og starte de likt.En eller annen som hinta det til meg.Så lurer bare om han har riktig eller ikke.Har ikke fått satt i innovatek settet mitt enda. men holder på *grin* Så får se åssen dette blir Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 starter pumpa samtidig er det mer en bra nok det... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 NEI!! håper for all del at du ikke har gjort det enda.. prøvekjør systemet leenge før du rett å slett kobler psu i! størst fare for lekkasje første gang, så jeg vil annbefale å teste den i et par 6 timer eller noe lengre.. det gjorde jeg, og jeg fant ut at det var lekk.. jeg fiksa det og prøvde på nytt. da gikk det fint! hadde ikke jeg prøvekjørt hadde nok pc'en min vert herpa Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 jonas22282460 du overreagerer ikke litt nå vel?? Jeg har innovatek rev. 3.0 settet i min pc, og hvis du ikke slurver med sammensettinga og tar for deg alle koblingene skikkelig, så er det lite sannsynlig at du får lekkasje... Jeg tok settet mitt, monterte det i maskina og fylte opp med alt ferdig montert... Da pumpa hadde gått litt så jeg hadde fått ut lufta var det bare å trykke på power knappen og kjøre igang pc'en... Har hatt det ett år nå og det er ikke tegn til lekkasje enda. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Du kan aldri prøvekjøre for lenge.. desuten så anbefaler jeg det! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 du anbefaler det å prøvekjøre??? og jeg anbefaler han å kjøre det uansett, for hvis han er nøye og gjør det ordentlig skjer det ikke Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 greit nok å prøvekjøre, når det er første gangen. Men har du litt erfaring og gjør det SKIKKELIG er det ikke no problem å prøvekjøre i 2-3min for å se om noen av delene lekker, så hiver du det inn i PC`n,, Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 skal da ikke sette det i, før jeg tester det.Tenkte bare på at cpuen blir fort varm, og vannkjølinga blir vel ikke maxkald med en gang. Men takk for svar.Da vet jeg det.Blir ikke klok av å ikke spørre Har en rørlegger på jobben, som der jeg er nå.Så får det nok tett Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Topicstarter: skaff deg sånn strømdeler med en av/på bryter, koble PC og pumpa på den, på den måten er det umulig å starte PC`n uten at pumpa starter. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 det er ikke et must å prøvekjøre systemet. er du god så er det neppe nødvendig. det er derimot anbefalt for ALLE å prøvekjøre systemet. selv de beste kan gjøre feil... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det vil aldri være noe galt i å prøvekjøre sammenstillingen før montering i kabinettet, men det har egentlig lite for seg å kjøre leeeenge som Jonas sier. Finnes det en lekkasje i koblinger etc, så vil denne etter all sannsynlighet vise seg umiddelbart etter start. Ferdigsettene er også såpass sikre mht koblinger etc, at jeg ikke ville hatt særlige betenkeligheter med å montere alt på plass og fyre opp. Vel og merke under forutsetning av at alt er riktig montert! Er man usikker på det, så prøvekjør først. Ellers er det ikke nødvendig å starte vannkjølingen før man starter PC´n. De fleste vannblokker har en såpass stor masse at det vil ta atskillig tid før noe blir faretruende varmt. Innen det skjer sirkulerer jo vannet, og dermed kjøles CPU etc godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå