Gå til innhold

Fingermerker i Norges lover

d'espresso

Anbefalte innlegg

Har begynt på jusstudiet nå, og har gått til innkjøp av mye forskjellig, og dro blant annet med meg http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10651&urlLangId=-101&productId=2254425&urlRequestType=Base&langId=-101&catalogId=10051.. Er det noen som har kjennskap til de?

Muligens dumt spørsmål, men hvordan i alle dager skal man klistre de inn i boka? Skal man klistre hele logoen til Fagbokforlaget inn i boka slik at "fliken" med lovnavn og årstall henger utenfor, eller skal man klippe klistremerke, eller... Ja. 

Og hva har dere gjort, satt inn alle sammen med en gang, eller bare de man jobber med etterhvert som tiden går?

Håper noen har peiling! 

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var eit dårlig bilde, men eg reknar med at dei skal brukast som post-it-lappar post-it-product-argentina.jpg

Berre at det i dette tilfellet er ferdig påskrevet kva som paragraf/kapittel som skjuler seg ved merkelappen.

Hensikta er nok å klistre dei slik som på eksempelet i bildet over slik at du raskare finner fram til paragrafer som du kjem til å bruke ofte.

Grunnen til at dette følger med som eit klistremerkeark er heilt sikkert at det er langt billegare å trykke boka og klistremerkene separat og på vanlig måte og heller la kunden 'montere' dette sjølv, framfor at trykkeriet skal sette på slike merkelappar som igjen gjer at boka blir mykje dyrare.

Lenke til kommentar

Jeg hadde slike på førsteavdeling, og hadde samme problemet. Det gikk etter hvert, men hvis jeg var deg ville jeg bare brukt standard postitlapper heller (det er det jeg har gjort med mine lovsamlinger etter den første). Da kan du bruke fargekoder, og det er mindre styr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var eit dårlig bilde, men eg reknar med at dei skal brukast som post-it-lappar post-it-product-argentina.jpg

Berre at det i dette tilfellet er ferdig påskrevet kva som paragraf/kapittel som skjuler seg ved merkelappen.

Hensikta er nok å klistre dei slik som på eksempelet i bildet over slik at du raskare finner fram til paragrafer som du kjem til å bruke ofte.

Grunnen til at dette følger med som eit klistremerkeark er heilt sikkert at det er langt billegare å trykke boka og klistremerkene separat og på vanlig måte og heller la kunden 'montere' dette sjølv, framfor at trykkeriet skal sette på slike merkelappar som igjen gjer at boka blir mykje dyrare.

Klar over hensikten, problemet er heller metoden de skal klistres inn på, med tanke på at de er litt rart laget.. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde slike på førsteavdeling, og hadde samme problemet. Det gikk etter hvert, men hvis jeg var deg ville jeg bare brukt standard postitlapper heller (det er det jeg har gjort med mine lovsamlinger etter den første). Da kan du bruke fargekoder, og det er mindre styr. 

Kommer nok til å gjøre dette, ja. Forøvrig et meget dårlig produkt! Helt utrolig, i grunn.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...