Emigrert Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Jeg bor I utlandet, er arbeidsledig, og har en del helse og økonomiske problemer. Jeg har tenkt på å flytte tilbake til Norge, for å komme inn i "det Norske systemet", uten at namsmannen skaper problemer der jeg har tenkt å bo? Hvordan kan jeg komme inn i systemet raskest mulig? (Sosialstønad, helse, arbeidsmarkeds hjelp. Hvilke kontorer må jeg oppsøke? Bør jeg gjøre avtaler på forhånd? (Første besøk er på bare noen dager) Hvordan unngå hjemmebesøk og helst brev i forbindelse med gjeldsproblemer? Kan jeg ev vente med å oppgi en "ekte" adresse, slik som I andre land? Kan jeg ev starte prosesser gjennom nettportaler (Har Norsk Bank ID - ser det delvis kan brukes). (Takknemlig hvis noen kan foreslå ett bedre / mer korrekt forum) Endret 24. august 2015 av Emigrert Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Flyttet du ut til utlandet fordi du hadde gjeldsproblemer i Norge? 1 Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 >Flyttet d Flyttet du ut til utlandet fordi du hadde gjeldsproblemer i Norge? Nei, og det er ikke så mye gjeld. Vill bare ikke påføre andre problemer. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvis det ikke er så mye gjeld så kan jo en løsning være å betale det. Ellers kan du søke om gjeldsanering. 1 Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Hvis det ikke er så mye gjeld så kan jo en løsning være å betale det. Ellers kan du søke om gjeldssanering. Jeg vil bare være sikker på at problemene ikke rammer andre. Har forøvrig spurt om dette i en annen tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680120 Endret 24. august 2015 av Emigrert Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. august 2015 Del Skrevet 27. august 2015 Fortsettes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680183&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg