Sprokket Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Skal flytte ca 200 GB med data fra A(50/50 linje) til B(100/100) Alt det tekniske er forøvrig på plass. Trenger bare forslag til hvilket program jeg skal bruke for å ta selve kopieringsjobben. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Xcopy eller total copy Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Du kan prøve en netttjeneste som heter Filemail - Hvis du oppretter Pro Konto (gratis test i 7 dager) kan du sende så mye data du vil via e-post. De har også støtte for Torrent. Men dette blir kanskje ett ekstra hopp når du først må laste det opp til Filemail sine servere også ned igjen til "B" isteden for direkte fra A til B. Endret 24. august 2015 av Dapp47 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Sett opp en FTP server på en av maskinene, last opp/ned derfra. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Er det over WAN? - Jeg ville isåfall bare brukt en sync-programvare. - Bittorrent sync funker vel, ellers har du de mer tradisjonelle som goodsync osv - finnes mange. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Har prøvd meg på Robocopy, men denne frøs helt etter noen timer. Loggen viste at det sto å hang på 1 fil. som ikke var nevneverdig stor så jeg ga den litt lenger tid uten at det ble noe bedre resultat av den grunn. restart av serveren måtte til for å drepe robocopy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Å vurdere noe annet enn FTP, er ikke helt i vater... Filezilla er vel programmet som bør brukes. https://filezilla-project.org/ 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Å vurdere noe annet enn FTP, er ikke helt i vater... Filezilla er vel programmet som bør brukes. https://filezilla-project.org/ FTP er neppe riktig protokoll for å flytte så mye data, og iallefall ikke hvis det er på LAN. - Er det på WAN så ville jeg brukt ett sync-verktøy med feilsjekking som jeg nevnte over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Å vurdere noe annet enn FTP, er ikke helt i vater... Filezilla er vel programmet som bør brukes. https://filezilla-project.org/ FTP er neppe riktig protokoll for å flytte så mye data, og iallefall ikke hvis det er på LAN. - Er det på WAN så ville jeg brukt ett sync-verktøy med feilsjekking som jeg nevnte over. FTP protokollen er nettopp riktig protokoll for filoverføring. Hvilken annen protokoll ville du brukt? 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 FTP er ein møkka-protokoll som alle burde slutte å bruke for lengst. FTP validerer på ingen måte filen som blir overført, har det vært avbrudd så er risikoen for korrupsjon høg. Overførselen er ikkje kryptert, er det businesssensitiv informasjon så kan du risikere lekasjer. Min anbefaling er rsync, men Windows folk trenger GUI og då er vell Bittorrent sync det dei trenger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 FTP er ein møkka-protokoll som alle burde slutte å bruke for lengst. FTP validerer på ingen måte filen som blir overført, har det vært avbrudd så er risikoen for korrupsjon høg. Overførselen er ikkje kryptert, er det businesssensitiv informasjon så kan du risikere lekasjer. Min anbefaling er rsync, men Windows folk trenger GUI og då er vell Bittorrent sync det dei trenger. Tøv og tull... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Ja fortell meg at FTP har checksumming av dataoverføringen så skal eg tro deg eg nettopp sa er tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Ja fortell meg at FTP har checksumming av dataoverføringen så skal eg tro deg eg nettopp sa er tull. Påstår du at TCP ikke har korreksjon? SFTP er jo også en mulighet... Endret 18. september 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det er ikkje på TCP nivået det er problemer. Det er problemer når du appender. FTP har ingen mekanisme for å sjekke kva som er riktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det kommer helt an på klienten og serveren, men noen annen protokoll spesielt med tanke på filoverføring, finnes ikke. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Umm... SFTP, SCP, rsync, osv osv. Hvis du tror det ikke har kommet alternativer til FTP siden det så dagens lys i 1971, så tar du grundig feil. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Umm... SFTP, SCP, rsync, osv osv. Hvis du tror det ikke har kommet alternativer til FTP siden det så dagens lys i 1971, så tar du grundig feil. da kan du vel komme med et godt forslag til TS... Lenke til kommentar
rollingstones Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Skal flytte ca 200 GB med data fra A(50/50 linje) til B(100/100) Alt det tekniske er forøvrig på plass. Trenger bare forslag til hvilket program jeg skal bruke for å ta selve kopieringsjobben. Jada, kalle dette for en stor mengde data? LOL 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Umm... SFTP, SCP, rsync, osv osv. Hvis du tror det ikke har kommet alternativer til FTP siden det så dagens lys i 1971, så tar du grundig feil. da kan du vel komme med et godt forslag til TS... Bittorrent Sync Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Skal flytte ca 200 GB med data fra A(50/50 linje) til B(100/100) Alt det tekniske er forøvrig på plass. Trenger bare forslag til hvilket program jeg skal bruke for å ta selve kopieringsjobben. Jada, kalle dette for en stor mengde data?LOL Over internet er dette forholdsvisstor mengde data (regner ikke med private brukeres torrenting o.l. ;-) ). ssh(sftp/scp) med f.eks. filezilla fungerer bra til dette etter min erfaring. rsync (gjennom ssh eller vpn mellom sites) fungerer og bra om enn ikkje er redd for cli. total copy er vel i hovudsak meint mellom windows disker og smb shares. bittorrent sync har eg lite erfaring med men har høyrd mykje bra om for syncing av filer over internet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå