Zappy1 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Klarer ikke finne noen andre telefoner som kan dette. Noen som vet hvorfor? Er det kamerasensor, prosessor eller software som stopper for det?Noen telefoner på horisonten?edit: Fant svar på hva som kreves her:http://hispeedcams.com/galaxy-s6-htc-one-m9-remain-120fps-720p/You need these:1) A sensor chip that has fast timings- One that can refresh pixels at high speeds. Some of these chips top out at 60fps while others at the pro level at a 100kfps or higher for the entire area- sensor windowing can go much higher up to several million fps.2) A memory system that can write much faster than traditional memory storage. Sort of like a volatile RAM at many GB/sec to save the sensor output RAW, the software will do the rest.3) Memory controller and Bus like that of the Mediatek are speedy enough to do this at 480fps 1080p. As for processing you can have a slow chip doing the writing to SD card from the volatile memory and take several minutes. That is not a problem, capturing it first is.4)Finally the system power has to be high enough for capture to happen, hence why you need a good battery. If the Mediatek phones do slowmo probably the battery will be consumed quickly in 480fps mode.Edit2: Viser seg at HTC One M9+, støtter 480 fps video (men finner merkelig nok ingen klipp av dette). Dette er vel hovedsaklig takket være Mediatek prosessoren. Men det hjelper meg lite da den bare slippes i Kina. Endret 24. august 2015 av Zappy1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Hyyysssjj, ikke si at det er noe iPhone kan som ikke Androidtelefonene kan da. Da får du folk på nakken som skal fortelle deg at denne funksjonen er helt unødvendig fordi Android ikke kan gjøre det. Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Håper det blir standard i highend telefoner til neste år. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Leste for ikke lenge siden at M9+ skulle slippes i Europa. Edit: fant link, http://www.theverge.com/2015/7/16/8975065/htcs-one-m9-is-coming-to-europe-soon Endret 26. august 2015 av teitur Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hyyysssjj, ikke si at det er noe iPhone kan som ikke Androidtelefonene kan da. Da får du folk på nakken som skal fortelle deg at denne funksjonen er helt unødvendig fordi Android ikke kan gjøre det. På samme måte som folk sa at 3,5" skjerm var passe stort fram til det plutselig ikke var stort nok lenger? 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Mange iPhonebrukere ønsker seg fortsatt en 3,5 tommers iPhone. Men Androidbrukerne har hoppet over på iPhone pga at nå er den endelig stor nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hyyysssjj, ikke si at det er noe iPhone kan som ikke Androidtelefonene kan da. Da får du folk på nakken som skal fortelle deg at denne funksjonen er helt unødvendig fordi Android ikke kan gjøre det. På samme måte som folk sa at 3,5" skjerm var passe stort fram til det plutselig ikke var stort nok lenger? Iphone 6 selger 3 ganger mer enn Iphone 6 plus. Noe som betyr at iphone brukere forteller sannheten om at man ikke ønsker for stor skjerm. Jeg ville aldri ha kjøpt en telefon på størrelse iphone 6 plus. Min Iphone 5 synes jeg er perfekt størrelse. Men jeg har telefonen i bukselomma. Kan tenkes å være annerledes om man er jente og har telefonen i veska f.eks. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Iphone 6 selger 3 ganger mer enn Iphone 6 plus. Noe som betyr at iphone brukere forteller sannheten om at man ikke ønsker for stor skjerm. Jeg ville aldri ha kjøpt en telefon på størrelse iphone 6 plus. Min Iphone 5 synes jeg er perfekt størrelse. Men jeg har telefonen i bukselomma. Kan tenkes å være annerledes om man er jente og har telefonen i veska f.eks. Eller det forteller at iphone 6 er allerede dyr, men likevel billigere enn 6plus, og at mange ikke har råd til å ta steget opp enda et hakk i størrelse? Eller forteller det at mange syntes at iphone 1,3,4 og 5 var for små, og at det endelig har kommet en iphone med tilstrekkelig stor skjerm? Min 5s synes jeg har altfor liten skjerm. Den er et mareritt av zooming, scrolling, pinching og hold-mobilen-tett-opp-i-trynet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Iphone 6 selger 3 ganger mer enn Iphone 6 plus. Noe som betyr at iphone brukere forteller sannheten om at man ikke ønsker for stor skjerm. Jeg ville aldri ha kjøpt en telefon på størrelse iphone 6 plus. Min Iphone 5 synes jeg er perfekt størrelse. Men jeg har telefonen i bukselomma. Kan tenkes å være annerledes om man er jente og har telefonen i veska f.eks. Eller det forteller at iphone 6 er allerede dyr, men likevel billigere enn 6plus, og at mange ikke har råd til å ta steget opp enda et hakk i størrelse? Eller forteller det at mange syntes at iphone 1,3,4 og 5 var for små, og at det endelig har kommet en iphone med tilstrekkelig stor skjerm? Min 5s synes jeg har altfor liten skjerm. Den er et mareritt av zooming, scrolling, pinching og hold-mobilen-tett-opp-i-trynet. Prisnivået er ikke så stort mellom Iphone 6 og 6+. Dessuten de som har råd til en Iphone 6 har nok råd til en 6+ også. I tillegg har 6+ andre fordeler over Iphone 6. Som bedre kamera. De som ikke har råd til en Iphone 6+ kjøper nok ikke Iphone 6 heller, men en effekt har det sikkert. Men den er nok svært liten. Iphone 5s er samme størrelse som Iphone 5 er det ikke? Vel jeg har ingen problemer med størrelsen. Men jeg kan nok gå opp til størrelsen Iphone 6. Men har ikke prøvd. Har dog prøvd 6+, og det er uaktuelt at jeg kjøper en telefon av den størrelsen. Endret 26. august 2015 av Kron Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Går dere helt off-topic.. 1 Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Leste for ikke lenge siden at M9+ skulle slippes i Europa. Edit: fant link, http://www.theverge.com/2015/7/16/8975065/htcs-one-m9-is-coming-to-europe-soon Intressant! Takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Nærmeste du kommer ellers er nok denne: http://www.phonearena.com/news/Sharp-outs-Aquos-ZETA-SH-03G-with-record-slow-mo-video-and-LED-lights-in-the-metal-edge_id69234 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Spørsmålet er om du trenger 240fps video? De fleste filmer har jo en ganske så lav fps, rundt 24 mener jeg så til helt vanlig bruk er det jo kanskje ikke så spennende. Men har man som hensikt å filme feks hvordan en bie beveger seg (eller annet som trenger såpass høy fps) så er det jo også viktig at sensorene får med seg alt av detaljer , om det per dags dato finnes en telefon som greier akkurat dette så er det jo svært imponerende , noen som har feks en høy detaljert video av en iPhone som filmer feks vingeslagene til en bie ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Spørsmålet er om du trenger 240fps video? De fleste filmer har jo en ganske så lav fps, rundt 24 mener jeg så til helt vanlig bruk er det jo kanskje ikke så spennende. Men har man som hensikt å filme feks hvordan en bie beveger seg (eller annet som trenger såpass høy fps) så er det jo også viktig at sensorene får med seg alt av detaljer , om det per dags dato finnes en telefon som greier akkurat dette så er det jo svært imponerende , noen som har feks en høy detaljert video av en iPhone som filmer feks vingeslagene til en bie ? man kan filme de utroligste ting i slow motion. fant ikke vingeslag fra en bie, denne var ganske kul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå