Gå til innhold

[Løst] Hvilken gaming-PC fra Elkjøp (maks 10 000)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bryter ingen garanti ved bytte av deler. Du kan ikke reklamere til produsent for deler ikke de har levert. Altså kjøper du PC på Elkjøp og setter inn ssd fra komplett må du reklamere til Elkjøp eller produsent for PC'en, og direkte til komplett om det er ssd'en.

Uansett hvor du kjøper. Kjøp med minimum gtx960/770 og pass på å få med SSD. Er det ikke med i ferdigbygget maskin så kjøper du en evo 850 for 800ish kroner og dytter inn.

Lenke til kommentar

Det er bedre å kjøpe ifra komplett å bruke mellomlegget til å kjøpe en HDD, så ender du opp med SSD og HDD til prisen av elkjøp sin.

Forskjellen på 770 og 960 er at 770 er noe raskere mens 960 er mer effektiv og bruker mindre strøm. Det fører til ett kort som er veldig lett å kjøle, samt varmer ikke opp rommet i like stor grad.

Om jeg hadde hatt valget hadde jeg gått for 770 over 960 da dette er det kraftigste kortet av de to.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er i5-4460 som går igjen i denne prisklassen. Hvis jeg tar utgangspunkt i denne samt GTX 960: Hvor stor SSD «trenger» jeg; hva anbefales lagret på den, og hva på HDD?

Jeg vil ha en PC med minimalt viftestøy. Hvilke komponenter er avgjørende i denne sammenheng? Er dette et kriterie Komplett vektlegger når de bygger?

Lenke til kommentar

Ok … ble jo litt fristet av denne når jeg leser om siste generasjons ditt og datt. Hadde tenkt meg noe mer i denne prisklassen, men hva tenker dere: Er det verdt 4 000, eller finnes det et billigere alternativ hvis jeg endrer litt på oppsettet (er usikker på hvilken rolle de andre komponentene spiller)?

Lenke til kommentar

Dette er PC-en jeg hadde (kjøp hevet pga. feil). Den har som sagt blitt brukt til PS og 4D og diverse spill, og da jeg kjøpte den for 5 000 for tre år siden (nedsatt fra 8), tenkte jeg det var en bra deal. Det var vel GT 630 som var flaskehalsen.

Nå vil Elkjøp gi meg denne som erstatning. Er det en fair deal?

Jeg skal uansett bruke mer enn de 5 000 jeg eventuelt får tilbake hvis jeg ikke godtar PC-en de tilbyr.

Lenke til kommentar

Åpenbart spørsmål: Hvorfor ikke sette sammen PCen selv? Det er enkelt., og tar bare en liten kveld om det er din første gang. Hver komponent er like fullt dekket av garantier og forbrukerrettigheter som alt du finner i butikker i Norge. For ikke å snakke om at du får det som ville vært i en ferdigbygget PC til 12-15000, til under 10000.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...